ကြက္လပ္ျဖည့္ပါ



ကၽြန္ေတာ္တို႔ဇာတိ အညာေက်းရြာက ဗလဗဇယ အ.ထ.က ေက်ာင္းႀကီးသည္ ေရႊရတုႏွစ္ တိုင္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္ပါ သည္။ ရန္ကုန္ေရာက္ ဗလဗေက်ာင္းထြက္မ်ား ကၽြန္ေတာ္တို႔စတင္မတည္၍ ဆရာကန္ေတာ့ ပဲြ ျဖစ္ေျမာက္ေရးအတြက္ ႀကိဳးပမ္းခဲ့ၾကပါသည္။ ဗလဗေက်ာင္းႀကီး၏ ဆရာ၊ ဆရာမႀကီးမ်ားအား တတိယအႀကိမ္ေျမာက္ ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ပဲြ တြင္ ေရွ႕မီေနာက္မီၿပီး ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာတတ္သည့္ ဆရာႀကီးဦးအုန္းေမာင္က အမွာစကားေျပာၾကားသည္မွာ

‘အခုလုိ ဆရာကန္ေတာ့ပဲြႀကီးအတြက္ကေတာ့ အလြန္ဝမ္းသာစရာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့စင္ျမင့္ေပၚက ကန္ေတာ့ခံဆရာ၊ ဆရာမႀကီးမ်ားကအေယာက္ ၁၀၀၊ ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ၾကတဲ့ေက်ာင္းသားက ၆၀ ေလာက္အဲဒီလုိမညီမမွ်ျဖစ္ေနတာကေတာ့ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္မွာ တစ္ဖက္ဖက္ကေတာ့ လုိအပ္ေနၿပီထင္ တယ္။ လုိအပ္ခ်က္ကုိျဖည့္ၾကပါ။’

ပထမအႀကိမ္ ဆရာကန္ေတာ့ပဲြမွာ ကန္ေတာ့ၾကသူမ်ား အလြန္စည္ကားလွပါသည္။ ေနာက္ပုိင္း ကန္ ေတာ့ၾကေသာ ေက်ာင္းသားအဖဲြ႕အစည္းမ်ား၏ အားနည္းမႈေၾကာင့္ ဒုတိယအႀကိမ္၊ တတိယအႀကိမ္ ဆရာကန္ေတာ့ပဲြမ်ားက ထင္သေလာက္မစည္ကားေတာ့။ စင္စစ္ ဗလဗေက်ာင္းႀကီးမွ ျပဳစု ပ်ဳိးေထာင္ ေမြးျမဴလုိက္ေသာ တပည့္ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားသည္ ျမန္မာျပည္အႏွံ႔၊ ကမာၻအႏွံ႔ေထာင္ ေသာင္းခ်ီ၍ ရွိပါလိမ့္မည္။

ဂုဏ္ေက်းဇူးႀကီးမားၾကကုန္ေသာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ႏွင့္တကြ ခင္ပြန္းႀကီး ၁၀ ပါးအားပူေဇာ္ ကန္ေတာ့ရ ျခင္း အက်ဳိး ၁၀ ပါးႏွင့္ ခင္ပြန္ႀကီး ၁၀ ပါးအားျပစ္မွားသူတို႔ႀကံဳေတြ႕ရမည့္ ျပစ္ဒဏ္ ၁၀ ပါးတို႔ကုိ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ျပေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ ရွင္မဟာရ႒သာရ ဆုံးမေတာ္မူခဲ့ေသာ ‘ေကာင္းမႈျမတ္ႏုိး ေကာင္းေအာင္ႀကိဳး၍ ေကာင္းက်ဳိးကုိယ္၌ တည္ေစမင္း’ ဟူေသာစကားႏွင့္ အညီ ေက်းဇူးတရားကုိ သိ တတ္ျခင္းႏွင့္ ပူေဇာ္သင့္ေသာ ပုဂၢိဳလ္တုိ႔ကုိပူေဇာ္ကန္ေတာ့ျခင္းသည္ က်က္သေရမဂၤလာအေပါင္းႏွင့္ ခေညာင္းလွပါသည္။

ယခုအခါျမန္မာ့ဓေလ့ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္အညီ ဆရာကန္ေတာ့ပဲြမ်ားကုိ အားႀကိဳးမာန္တက္ ညီညာျဖျဖ က်င္းပလာၾကသည္မွာ ဝမ္းသာဂုဏ္ယူဖြယ္ရာျဖစ္ပါသည္။ အသက္ ၆၀ ထက္အရြယ္ ဆရာ၊ ဆရာမ ႀကီးမ်ားအား ကန္ေတာ့ခံစင္တင္ၾကသည္ရွိသလုိ မိမိသင္ၾကားခဲ့ရေသာႏွစ္အလုိက္ ဆရာျဖစ္ခဲ့သည့္ ဆရာ၊ ဆရာမႀကီးမ်ားအား ကန္ေတာ့ခံစင္ျမင့္ေပၚ ထားရွိၾကသည္ကုိေတြ႕ရပါသည္။

ဆရာ့တာဝန္ေက်ပြန္ခဲ့သည္။ ဆရာ့ဂုဏ္ေမႊးခဲ့သည္။ ဆရာ့ဘဝအၿငိမ္းစားယူၿပီးေနာက္ ေက်ာင္းပတ္ ဝန္းက်င္ႏွင့္ ကင္းေဝးခဲ့ရသည္။ တပည့္မ်ားႏွင့္ခဲြခြာခဲ့ရသည္။ အုိမင္းမစြမ္းမလုပ္ႏုိင္၊ မကုိင္ႏုိင္အရြယ္ ကေရာက္ၿပီ။ ပင္စင္လစာႏွင့္ဘဝက မရပ္တည္ႏုိင္။ စားရမဲ့၊ ေသာက္ရမဲ့။ ေဆးကုစရာက နိတၳိ။ ပံ့ပိုး ကူညီျပဳစုမည့္သူကမရွိ။ ေနဝင္ခ်ိန္ဆရာ့ဘဝက အထီးက်န္လွပါသည္။ ဝမ္းနည္းေၾကကဲြဖြယ္ ရာ ေကာင္းလွပါသည္။ ယင္းအျဖစ္မ်ားကုိ မည္သူေတြျမင္ႏုိင္ၾကပါသနည္း။ မိမိဘဝတစ္သက္တာမွာ ဘယ္ေတာ့မွမေမ့ႏုိင္တဲ့ ေက်းဇူးဂုဏ္ႀကီးမားလွေသာ ဆရာမ်ားလူတိုင္းကုိယ္စီရွိၾကပါသည္။

မည္သုိ႔ဆုိေစ နည္းစနစ္မွန္ကန္တိက်မႈသည္ ထိေရာက္ေသာ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ျဖစ္သည္ဆုိသည္ကုိ မေမ့အပ္ၾကေပ။ မည္သည့္အလုပ္ျဖစ္ေစ အနာတျခား၊ ေဆးတျခားမျဖစ္သင့္သည္ကုိေတာ့ သတိမူ ၾကရပါမည္။ ဆရာကန္ေတာ့ပဲြႀကီးေအာင္ျမင္စြာ က်င္းပႏုိင္ေရးအတြက္ စ၊ လယ္၊ ဆုံးဇဲြရွိရွိ ႀကိဳးစား အားထုတ္ႏုိင္ၾကသူမ်ားကုိ ခ်ီးက်ဴးမွတ္ေက်ာက္တင္ၾကရပါမည္။ ထုိ႔အတူေခါင္းေဆာင္စီစဥ္သူ မ်ား ေကာင္းျခင္း၊ ညံ့ဖ်င္းျခင္းႏွင့္ ပါဝင္သူ၊ တာဝန္ရွိသူမ်ား၏ မ႐ုိးသားမႈႏွင့္ ႐ုိးသားမႈရွိျခင္းေၾကာင့္ အလုပ္ တစ္ခုတြင္ ဆုိးက်ဳိး၊ ေကာင္းက်ဳိးမ်ား ျဖစ္လာႏုိင္သည္ကုိ သတိမူၾကရမည္။ ဆရာကန္ေတာ့ပဲြမ်ား က်င္းပၾကရာဝယ္ ေတြ႕ဆုံညစာစားပဲြမ်ားကုိပုိ၍ အားသန္ၾကသည့္အဖဲြ႕မ်ားကုိလည္း ေတြ႕ရပါသည္။ ညစာစားပဲြမ်ားသည္ ဆရာကန္ေတာ့ပဲြမ်ားထက္ မ်ားစြာပုိ၍စည္ကားတတ္ၾကပါသည္။ ေပ်ာ္ၾက၊ ရႊင္ၾက၊ ေသာက္ၾက၊ စားၾကႏွင့္ ဂုဏ္ခ်င္းၿပိဳင္ဆုိင္ၾကႏွင့္၊ ေငြေၾကးခ်မ္းသာသူမ်ား၊ ဂုဏ္ရွိသူတုိ႔၏ ပဲြလမ္းသဘင္ႀကီး အသြင္ေဆာင္ေနတတ္ၾကသည္။ ‘ဆရာကန္ေတာ့ပဲြ၏ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္က ဘာလဲ’ ဟုေမးခြန္းထုတ္စရာျဖစ္ေနပါသည္။

ခဲြခြာေနၾကရေသာ ဆရာမမ်ားႏွင့္တပည့္မ်ား ေတြ႕ဆုံပဲြ၊ မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္း အခ်င္းခ်င္းေတြ႕ဆုံပဲြ စသည့္ဆုံစည္းမႈမ်ားသည္ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ပီတိျဖာစရာမ်ားျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ဂုဏ္ပကာသန၊ ဆင္းရဲ၊ ခ်မ္းသာ၊ အႂကြားအဝါစသည္တို႔ ေရာႁပြမ္းလႊမ္းမုိးလာတတ္ၾကသည္လည္း ရွိပါသည္။ မည္သည့္ အလွဴအတန္းမဆုိ ဂုဏ္ပကာသန လႊမ္းမုိးတတ္ေသာ အလွဴႀကီးမျဖစ္ဖုိ႔ေတာ့ လုိအပ္ပါ သည္။ စားဝတ္ေနေရးႏွင့္ က်န္းမာေရး အလြန္ပင္ႏုံခ်ာေနၾကရွာသည့္၊ ဘဝအေျခအေနဆုိးရြားေနၾက သည့္ ဆရာမ်ား၏ဘဝကုိကူညီလုိက္ၾကပါ။ တကယ္လုိအပ္ေနသည့္ လုပ္အားေငြေၾကးႏွင့္ ေဆးဝါး မ်ားလွဴဒါန္းလုိက္ၾကပါ။ မိမိစာသင္ၾကားခဲ့ရသည့္ ပ်က္ယြင္းေနေသာ စာသင္ေက်ာင္းေဆာင္ေလး ကုိ ျပဳျပင္လုိက္ၾကပါ။ လုိအပ္ခ်က္မ်ားကုိ သိျမင္ၾကဖုိ႔လုိပါသည္။

‘က်ဳပ္က ကန္ေတာ့ၾကတဲ့ အဲဒီအထက (ပုဇြန္ေတာင္) ေက်ာင္းထြက္ တပည့္တစ္ဦးပါ။

တပည့္တစ္ဦးအေနနဲ႔ ပရိတ္သတ္နည္းတူ စင္ေအာက္ေရွ႕ကေန က်ဳပ္လက္အုပ္ခ်ီကန္ေတာ့တယ္။ အျဖစ္က ဒီလုိကန္ေတာ့ခံစင္ျမင့္ေနာက္တန္းမွာထုိင္ေနတဲ့ ဆရာ၊ ဆရာမေလးေတြက က်ဳပ္ကန္ေတာ့ ေနတာလည္းေတြ႕ေရာ ထေျပးကုန္ၾကပါေလေရာ။ အျဖစ္မွန္ကေနာက္တန္းစင္ေပၚမွာ ကန္ေတာ့ခံေန ၾကတဲ့ အဲဒီဆရာ၊ ဆရာမေလးေတြက က်ဳပ္စာသင္ဖူးခဲ့တဲ့ က်ဳပ္တပည့္ေတြျဖစ္ေနၾက တယ္။ ေၾသာ္ . . က်ဳပ္ကလည္း အသက္အရြယ္ႀကီးပါၿပီ။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ က်ဳပ္ရဲ႕ေက်းဇူးရွင္ဆရာ၊ ဆရာမႀကီးေတြကုိ အာ႐ုံျပဳၿပီး က်ဳပ္ကန္ေတာ့ခံဆရာ က်ဳပ္ျဖစ္ခ်င္လုိ႔မဟုတ္ဘူး။ စီစဥ္သူေတြ ညံ့ဖ်င္းတဲ့အေၾကာင္းကုိ ေျပာခ်င္တာပါ။ ကန္ေတာ့ခံဆရာေတြနဲ႔ ကန္ေတာ့ၾကတဲ့တပည့္ေတြ ဒူးေနရာဒူး၊ ေတာ္ေနရာေတာ္ စီစဥ္တတ္ၾကဖုိ႔လုိအပ္လွပါတယ္။

အသက္အရြယ္ရလာေသာ တကၠသုိလ္ဆရာႀကီးသည္ သူ႔ဘဝ၏ ေက်းဇူးရွင္ဆရာမ်ားကုိ မေမ့ႏုိင္ဟန္ တမ္းတမ္းတတ ေျပာျပပါသည္။

တစ္ခါက ကၽြန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္း က်ဴရွင္ဆရာ ဆရာေမာက္၏ ဘာသာစုံေက်ာင္းဆရာ ကန္ေတာ့ပဲြ က်င္းပပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ဆီတစ္ပတ္ေစာ၍ ဖိတ္စာႀကိဳေရာက္ေနပါသည္။ အလြန္ရင္းႏွီးေသာ သူငယ္ခ်င္းမ်ားျဖစ္၍ သူတို႔ပဲြသုိ႔ကၽြန္ေတာ္တက္ေရာက္ခဲ့ပါသည္။ သူတို႔၏ ၁၀ တန္းဘာသာစုံ ေက်ာင္း သား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား ကန္ေတာ့ပဲြသည္စည္းကားလွပါသည္။ လုပ္ေဖာ္ကုိင္ဖက္ က်ဴရွင္ဆရာ မ်ားက ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ဝမ္းသာအားရဆီးႀကိဳၾကပါသည္။ ဒံေပါက္စားလုိက္၊ ေရခဲမုန္႔စားလုိက္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဆရာ အခ်င္းခ်င္း စကားလက္ဆုံ ေျပာမကုန္ရွိေနၾကပါသည္။

စားေသာက္ပဲြၿပီးေသာအခါ ဆရာကန္ေတာ့ပဲြအခမ္းအနား ဆက္လက္က်င္းပၾကပါသည္။ သည္ေတာ့ မွဤပဲြသုိ႔တက္ေရာက္ခဲ့မိသည့္ ကၽြန္ေတာ့္အမွားကုိသိရပါေတာ့သည္။ ကန္ေတာ့ခံစင္ျမင့္ေပၚ တက္ ေနရမည္လား၊ ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္အတူ ကန္ေတာ့ရမည္လား၊ ထြက္ေျပးရမည္လား၊ လမ္းသြယ္ သုံးသြယ္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ရင္ဆုိင္လုိက္ရပါသည္။ ကန္ေတာ့ခံစင္ျမင့္ေပၚတက္၍ ကၽြန္ေတာ္ေနရာ ယူဖုိ႔ဆုိ သည္မွာ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဆရာေမာက္၏ဘာသာစုံေက်ာင္းတြင္ တစ္ခ်ိန္မွ စာသင္ေပးခဲ့ဖူးေသာ ဆရာမဟုတ္ပါ။ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ စင္ေပၚတြင္ႀကိဳတင္၍ေနရာ အစီအစဥ္ခ်ထားျခင္းလည္းမရွိပါ။ ကန္ေတာ့ၾကမည့္ ၁၀ တန္းေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ ေရာေယာင္ထုိင္လ်က္ ကန္ေတာ့ရမည္ဆိုျပန္ေတာ့ စင္ေပၚကကန္ေတာ့ခံက်ဴရွင္ဆရာမ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ့္ထက္စီနီယာျဖစ္သူမရွိ ကၽြန္ေတာ့္ထက္ ဂ်ဳနီယာမ်ားသာျဖစ္ၾကပါသည္။ မဆင္မျခင္ ဖိတ္သူကဖိတ္ခဲ့သည္။ တက္သူကတက္ေရာက္ခဲ့သည္။ ငုိရမလုိ၊ ရယ္ရမလို ကၽြန္ေတာ္သည္ေဇာ္ကန္႔လန္႔လုံးလုံးျဖစ္ရေပၿပီ။ စင္စစ္ဆရာေမာက္သည္ သူ႔ဘာ သာစုံေက်ာင္းႀကီး မည္မွ်ေအာင္ျမင္လုိေၾကာင္းကုိ အခ်င္းခ်င္းႂကြားဝါလုိ၍ ကၽြန္ေတာ့္ကုိဖိတ္ၾကားခဲ့ ျခင္း သာျဖစ္ပါသည္။ ဘာပဲလုပ္လုပ္ ဆရာေမာက္သည္ ဂုဏ္ပကာသန ေရွ႕တန္းတင္လ်က္ ႂကြားဝါ လွဴဒါန္း တတ္သူျဖစ္ပါသည္။

ကၽြန္ေတာ့္မိတ္ေဆြတစ္ဦးက ေျပာျပဖူးသည္မွာ ‘တစ္ခ်ိန္က သာေရးနာေရးအသင္းေတြမွာ ေရွ႕တန္း ကငါပါဝင္ခဲ့တာပါ။ ဝါသနာကလည္းပါ အခ်ိန္ကလည္းေပးႏုိင္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားလုပ္ျဖစ္ခဲ့ တယ္။ ဒါေပမဲ့အဖဲြ႕အစည္းလုပ္ၿပီဆုိေတာ့ အဖဲြ႕အစည္းအေပၚမွာ ခုတုံးလုပ္ခ်င္ၾကတဲ့သူေတြ၊ အတၱ ဆန္တဲ့သူေတြ၊ ဆင္ျဖဴေတာ္မွီၿပီး ႀကံစုပ္ခ်င္ၾကတဲ့သူေတြ၊ ႂကြားဝါခ်င္တဲ့လူမ်ဳိးစုံေတြ ေတြ႕လာရတယ္။ အဲ့ဒီအေႏွာင့္အယွက္ေတြမ်ားလာေတာ့ လုပ္ခ်င္စိတ္ကုန္လာတယ္’ ဟု စိတ္ပ်က္ဟန္ဆုိေတာ့

‘ကၽြန္ေတာ္က လူအမ်ားနဲ႔စုေပါင္းလုပ္ရတဲ့ အဖဲြ႕အစည္းေတြဆုိတာ ပါဝင္တဲ့သူေတြရဲ႕ အသိစိတ္၊ ေစတနာ၊ အေျမာ္အျမင္၊ သမာသမတ္က်မႈအေပၚမွာမူတည္ၿပီး ေအာင္ျမင္မႈဆုိတာ ရႏုိင္ၾကပါတယ္။ ေခါင္းေဆာင္ စီစဥ္တဲ့သူကလည္း အသိစိတ္၊ ေစတနာ၊ အေျမာ္အျမင္ရွိၿပီး ေနာက္လုိက္ေတြ အသိစိတ္ နဲ႔လုပ္ကုိင္ၾကလုိ႔ စုေပါင္းညီညာေအာင္ေၾကာင္းျဖာေနၾကတဲ့ အဖဲြ႕အစည္းေတြရွိၾကပါတယ္’ ဟု ကၽြန္ ေတာ္ေျပာခဲ့ပါေသး သည္။

တစ္ခါက ကၽြန္ေတာ္တို႔ဇာတိ အညာေက်းရြာက အ.ထ.က ေက်ာင္းဆရာကန္ေတာ့ပဲြမ်ားျပဳလုပ္ရန္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေရာက္သူမ်ား စီစဥ္ၾကပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အညာမွာ ေက်ာင္းေနစဥ္က ဤေက်ာင္းမွာ အလယ္တန္းအဆင့္သာရွိခဲ့ပါသည္။ လြန္ခဲ့သည့္ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ ေက်ာ္မွာ တစ္နယ္တစ္ေက်းကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ေရာက္စဥ္ကပင္ ဤေက်ာင္းမွာအထကေက်ာင္းအျဖစ္ အဆင့္ျမင့္စည္ပင္ေနၿပီျဖစ္သည္။ ဤ ေက်ာင္းမွေမြးထုတ္ေပးခဲ့ေသာ အရာရွိႀကီးမ်ား၊ ဆရာဝန္ႀကီးမ်ား၊ အင္ဂ်င္နီယာႀကီးမ်ား၊ ေက်ာင္းဆ ရာႀကီးမ်ား၊ အင္ဂ်င္နီယာႀကီးမ်ား၊ ေက်ာင္းဆရာႀကီးမ်ား၊ ကုန္သည္ပဲြစား၊ လက္လုပ္လက္စားသမား မ်ားစသည္တုိ႔သည္ ျမန္မာျပည္အႏွံ႔မွာ ပ်ံ႕ႏွံ႔ေရာက္ေနၾကပါသည္။ ဇာတိရြာသုိ႔ကၽြန္ေတာ္မေရာက္ သည္မွာ ႏွစ္ရွည္လမ်ားၾကာပါၿပီ။ ရြာကေက်ာင္းဆရာ ကန္ေတာ့ပဲြ၌ ရန္ကုန္ေရာက္ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဘ႑ာေငြဝုိင္းဝန္းစုေဆာင္းၾကရာ လုံလုံေလာက္ေလာက္ ရရွိၾကပါသည္။ ဤသုိ႔ျဖင့္အညာဇာတိရြာမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆုံစည္းျဖစ္ၾကပါသည္။ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္ေရာက္ေနၾကေသာ ဆရာ၊ ဆရာမႀကီးမ်ား၊ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေဟာင္းမ်ားသည္ ေရတစ္တန္ကုန္းတစ္တန္ ေရာက္ရွိလာၾကပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔၏ ငယ္ဆရာႀကီးမ်ားမွာ အသက္အရြယ္ႀကီးလွပါသည္။ တခ်ဳိ႕ပုဂၢိဳလ္မ်ား ကြယ္လြန္သြား ၾကရွာသည္။ ရြာခံဆရာဆုိ၍ ဆရာဦးၿဖိဳးႏွင့္ ဆရာမေဒၚလွၿမိဳင္သာ ရွိေတာ့သည္။

ဆရာကန္ေတာ့ပဲြတြင္ အုိးစည္၊ ဗုံေမာင္း၊ အက်အခုန္မ်ား၊ အေကၽြးအေမြးမ်ားႏွင့္ ဗီဒီယုိ႐ုိက္သူက ႐ုိက္၊ စားၾက၊ ေသာက္ၾက၊ ေပ်ာ္ၾက၊ ပါးၾကႏွင့္ စည္ကားစြာက်င္းပႏုိင္ခဲ့ၾကပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ငယ္ဆရာဦးၿဖိဳးက ဆရာကန္ေတာ့ပဲြသုိ႔မတက္ေရာက္ႏုိင္ေခ်။ ေလတစ္ျခမ္းျဖတ္၍ နာတာရွည္ေရာဂါ ခံစားေနရရွာေသာ ဆရာဦးၿဖိဳးရွိရာရြာသုိ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေရာက္ခဲ့ၾကပါသည္။ ဆရာဦးၿဖိဳးမွာ လူပ်ဳိႀကီး ျဖစ္၍သူ႔တူမကျပဳစုေနရေၾကာင္း သိရသည္။ ပင္စင္လစာႏွင့္ မေလာက္မငျဖစ္ေနရရွာပါသည္။ ကၽြန္ ေတာ္တုိ႔လာေရာက္ကန္ေတာ့သည္ကုိ မ်က္ရည္စမ်ားႏွင့္ ႀကိဳဆုိရွာပါသည္။ အိပ္ရာထက္က မထႏုိင္ ရွာပါ။ ဝမ္းသာေနသည္လား၊ ဝမ္းနည္းေနသည္လား မပီမသစကားလုံးမ်ားႏွင့္ ဆုေပးရွာပါသည္။ ဆရာ့အေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔အသိေနာက္က်၍ စိတ္မေကာင္းႏုိင္ၾကပါ။ ဆရာၿဖိဳးကုိ ဝမ္းနည္းစြာခဲြ ခြာလ်က္ ျပန္ခဲ့ၾကရသည္။

သခ်ၤာအလြန္စာသင္ေကာင္းေသာ ဆရာမႀကီး ေဒၚလွၿမိဳင္ကေတာ့ တုန္တုန္ခ်ည့္ခ်ည့္သြားလာႏိုင္ပါ ေသးသည္။ ေဒၚလွၿမိဳင္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ကုိ ေက်ာင္းေဆာင္မ်ားရွိရာသုိ႔ လုိက္ျပပါသည္။

‘ဟုိေက်ာင္းေဆာင္က အမုိးမလံုဘူးကဲြ႕။ ဒီစာသင္ခုံေတြက ေတာ္ေတာ္ေလး ယုိင္နဲ႔ေနၾကၿပီ။ နင္တို႔အ ဆင္ေျပၾကတဲ့အခါ စဥ္းစားႏုိင္ၾကဖုိ႔ကဲြ႕။ ဒီမွာကလယ္သမား၊ လက္လုပ္လက္စား သားသမီးေလးေတြ ဆုိေတာ့ ဆင္းရဲၾကရွာပါတယ္။ မင္းတို႔တုန္းကလုိ ပညာသင္ခ်င္လြန္းလုိ႔ ေရတစ္တန္၊ ကုန္းတစ္တန္ ခ်ဳိ႕ခ်ဳိ႕တဲ့တဲ့ ေက်ာင္းလာတက္ၾကရတယ္။ သူတို႔ေလးေတြအတြက္ ဗလာစာအုပ္ျဖစ္ျဖစ္၊ ျပ႒ာန္းစာ အုပ္ျဖစ္ျဖစ္၊ လွဴဒါန္းႏုိင္ၾကရင္ေကာင္းပါရဲ႕။ ဆရာ၊ ဆရာမႀကီးေတြလည္း ဝမ္းသာၾကမွာပါ’ ဟုေဒၚလွ ၿမိဳင္ကေျပာပါသည္။ အဓိပၸာယ္မရွိ အပုိသုံးျဖဳန္းေနၾကျခင္းထက္ ေက်ာင္းအတြက္ပေဒသာပင္စုိက္ထူ ထားႏုိင္ရင္ ေကာင္းမည္ဟုကၽြန္ေတာ္ေတြးမိစဥ္ ဆရာမေဒၚလွၿမိဳင္ကဆက္ေျပာပါသည္။

‘မင္းတို႔သူငယ္ခ်င္းဆင္ေပါက္ မွတ္မိမွာပါ။ မိန္းမကလည္းဆုံး၊ အိမ္ကလည္းမီးေလာင္၊ က်န္ရစ္တဲ့ သမီးေလးနဲ႔ ဆင္းရဲရွာပါတယ္ကြယ္။ ဒီေကာင္ႀကီးဆရာ၊ ဆရာမေက်းဇူးေတာ့ သိတတ္တယ္ကဲြ႕။ ဆရာမေရခ်ဳိးဖုိ႔ ေန႔စဥ္ေရခပ္ေပးရွာတယ္။ သူ႔အိမ္ၿခံေလးကထြက္တဲ့ အသီးအႏွံေလးေတြကုိလည္း ဆရာမနဲ႔ဆရာၿဖိဳးဆီ အၿမဲပုိ႔ေနရွာတယ္။ ဒီေကာင္ႀကီးဒီပဲြက်မွ မေတြ႕ပါလား။ ေနမွေကာင္းရဲ႕လား ကြယ္။’

ဆရာမေဒၚလွၿမိဳင္ကုိ ႏႈတ္ဆက္ၿပီး ငယ္သူငယ္ခ်င္း ဆင္ေပါက္အိမ္သုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ေရာက္ခဲ့ပါသည္။ ဝါးတဲအိမ္ကေလးႏွင့္ ၿခံေလးကအတန္အသင့္ က်ယ္ဝန္းပါသည္။ ဆင္ေပါက္မွာအရြယ္ႏွင့္မမွ် အုိစာလြန္းလွပါသည္။ ေရေႏြးၾကမ္း၊ ထန္းလ်က္ခဲႏွင့္ ဆင္ေပါက္က ဝမ္းသာအားရဧည့္ခံပါသည္။

‘မင္းဘာလုိ႔ ဆရာကန္ေတာ့ပဲြ မလာတာလဲ’ ဟု ကၽြန္ေတာ္ကေမးေတာ့

‘လာခ်င္တာေပါ့ကြာ။ ဆရာကန္ေတာ့ပဲြအတြက္ မင္းတုိ႔လုိေငြေၾကးမထည့္ဝင္ႏုိင္ေတာ့ ခက္တယ္’ ဟု အားငယ္ဟန္ျပန္ေျပာပါသည္။

‘လက္ခ်ည္းကန္ေတာ့လည္း အတူတူပါပဲကြာ။ စိတ္ကအဓိကမဟုတ္လား။ လာခဲ့ေရာေပါ့ကြာ’ ဟု ကၽြန္ေတာ္က စိတ္မေကာင္းစြာေျပာေတာ့ ‘ပဲြလာဖုိ႔ မဝ့ံမရဲတာလည္း ပါတယ္ေပါ့ကြာ’ ဟု ဆင္ေပါက္ က႐ုိးသားစြာေျပာပါသည္။

စားပဲြခုံစုတ္ေလးမွာ ဆံရစ္ဝိုင္းႏွင့္သမီးငယ္ေလးတစ္ေယာက္ရွိသည္။ ကၽြန္ေတာ္က ကေလးကုိၾကည့္ ၿပီး

‘မင္းသမီးေလး ဘယ္ႏွတန္းေရာက္ၿပီလဲကြ’ ဟု ကၽြန္ေတာ္ကဆင္ေပါက္ကုိေမးေတာ့

‘ငါးတန္းေရာက္ေနပါၿပီ ဆရာ’ ဟု သမီးေလးက သြက္လက္စြာေျဖၾကားသည္။ သမီးကေလးသည္ သူ႔ဖခင္ဆားႏွင့္နယ္ေပးထားေသာ ထမင္းကုိင႐ုတ္သီးစိမ္းေလးကုိက္ကာ ကုိက္ကာစားေနရွာသည္။ ကၽြန္ေတာ္ကပါလာသည့္ဒံေပါက္ထုပ္ေလးကုိ သမီးေလးကုိေပးသည္။ ကေလးမွာမေျပာမဆုိ ေျမႀကီး ေပၚမွာက်ဳံ႕က်ဳံ႕ေလးထုိင္လ်က္ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ကန္ေတာ့ေနရွာပါသည္။ ဝမ္းသာလြန္း၍ ကေလးမွာ တုန္ေနရွာပါသည္။ ဝမ္းသာလြန္း၍ ကေလးမွာတုန္ေနရွာသည္။ ဟန္မေဆာင္ႏုိင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္မွာ မ်က္ရည္မ်ားလည္မိသည္အထိ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွားၿပီထင္ပါသည္။ ဘဝဆင္းရဲလြန္း၍ သိမ္ငယ္ေနရွာ ၾကေသာသူတို႔ကုိ ဝုိင္းဝန္း၍လက္တဲြမေခၚမိခဲ့ပါၿပီ။ ဆင္းရဲသည္၊ ခ်မ္းသာသည္၊ ဂုဏ္ရွိသည္၊ ဂုဏ္မရွိ သည္၊ အာဏာမရွိသည္မဟုတ္။ သတၱဝါတိုင္းမွာ အသည္းႏွလုံးခံစားခ်က္အတူတူရွိၾကသည္။ ေမတၱာ တရားဆုိတာ အတူတူရွိၾကသည္။ ေက်းဇူးတရားဆုိတာလည္း ကုိယ္စီကုိယ္ငရွိၾကသည္။

စံေတာ္ခ်ိန္သတင္းစာ
အတဲြ(၁)၊ အမွတ္(၃၄၉)၊ မတ္လ ၂၈ ရက္၊ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...