အ႐ိုးေကာက္ခ်င္သူမ်ား



(၁)

၁၉၉၀ျပည့္ႏွစ္ မတ္လ ၃ ရက္ ျဖစ္ပါသည္။ စ်ာပနတစ္ခုတြင္ ႐ုပ္ခႏၶာတစ္ခုကို အနည္းငယ္ေသာ လူတစ္စုက ထမ္းပိုးသယ္ယူလ်က္ေျမျမႇဳပ္ သၿဂႋဳဟ္ခဲ့ၾကပါသည္။ ကြယ္လြန္သူအတြက္ ေခတ္ကာလ အေျခအေနက မ်က္ႏွာသာမေပးခဲ့ဟု ဆုိပါသည္။ နီးစပ္သည့္ က်န္ရစ္သူမ်ားမွာလည္း ေငြေၾကးမတတ္ႏုိင္ သည့္ အခ်ိန္ ဟု ေျပာျပပါသည္။ ဒီလိုႏွင့္ ကြယ္လြန္သူ၏ သမုိင္းစာမ်က္ႏွာတြင္ ‘မထင္မရွား ကြယ္လြန္ခဲ့ သည္’ ဟူ၍သာ အဆုံးသတ္မွတ္ တမ္းျပဳခံရေလ့ရွိၾကပါသည္။

ေနရာမွာ ေမၿမိဳ႕(ယခုျပင္ဦး လြင္)အပုိင္ အနီးစခန္းႏွင့္ မလွမ္း မကမ္းမွာရွိသည့္ ကြၽဲႏြားေထာက္ ေက်းရြာ တြင္ ျဖစ္ပါသည္။ ကြယ္လြန္သူမွာ ထိုေဒသခံမဟုတ္သည့္အတြက္ ရပ္ရြာက အသုံးျပဳေသာ သုသာန္တြင္ သၿဂႋဳဟ္ခြင့္မရခဲ့ဟု သိရပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ရြာႏွင့္ ပို၍ေ၀းေသာ ဧည့္သုသာန္ဟုဆို ရမည့္ ေနရာ တြင္ ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကရ ပါသည္။ အသုဘကို ကမကထ လုပ္ေပးခဲ့သူတစ္ဦးမွာ ယခုအခါ အသက္ကိုးဆယ္ နီးပါးရွိေနၿပီဟု သိရပါသည္။ က်န္းမာေရး ေကာင္းမြန္စြာျဖင့္ ထုိရြာတြင္ ေနထုိင္လ်က္ရွိေနပါေသးသည္။

(၂)

ကြယ္လြန္သူမွာ ‘‘သခင္ေလးေမာင္’’ ျဖစ္ပါသည္။ အသက္(၈၀)ႏွစ္ႏွင့္ တစ္လအရြယ္ ျဖစ္ပါသည္။ သူ၏ဇာတိမွာ မုံရြာအနီး ေခ်ာင္းဦးၿမိဳ႕နယ္ရွိ အျမင့္ၿမိဳ႕ေဟာင္း ျဖစ္ပါသည္။ သခင္ေလးေမာင္ကို အဘ ကုန္သည္ ဦးဖိုးထြန္း၊ အမိေဒၚတင့္ တို႔က ၁၉၁၀ ျပည့္ႏွစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၁၀ ရက္တြင္ ဖြားျမင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါ သည္။ ေမြးခ်င္းခုနစ္ေယာက္တြင္ တတိယေျမာက္ျဖစ္ပါသည္။

အျမင့္ရြာေက်ာင္းမွ စတုတၳ တန္းေအာင္သည္။ စေကာလား ရွစ္ရသည္။ စစ္ကိုင္းအစိုးရ အထက္ တန္းေက်ာင္းမွ ၁၉၂၈ ခုႏွစ္ တြင္ ဆယ္တန္းေအာင္သည္။ မႏၲေလးဥပစာေကာလိပ္ႏွင့္ ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္မ်ားတြင္ ပညာသင္ယူခဲ့သည္။ ၁၉၃၂ ခုႏွစ္တြင္ B.Sc ဘဲြ႕ရခဲ့ေသာ္လည္း ကြၽန္ပညာေရးကို ဆန္႔ က်င္၍ ဘဲြ႕ကိုစြန္႔ခဲ့သည္။

(၃)

‘‘ဗမာျပည္သည္ တုိ႔ျပည္၊ ဗမာစာသည္ တို႔စာ၊ ဗမာစကား သည္ တုိ႔စကား၊ တုိ႔ျပည္ကို ခ်စ္ ပါ၊ တုိ႔စာကို ခ်ီးျမႇင့္ပါ၊ တုိ႔စကား ကို ေလးစားပါ’’ ဟူသည့္ ကြၽန္ ေခတ္အတြင္း အမ်ဳိးသားေရး ေႂကြးေၾကာ္သံမ်ားသည္ ၁၉၃၀ ျပည့္ႏွစ္ ေမလတြင္ ေပၚထြက္ခဲ့ ပါသည္။ သခင္ဘေသာင္းႏွင့္ တကြ မ်ဳိးခ်စ္လူငယ္မ်ား တည္ ေထာင္ ထားသည့္ တုိ႔ဗမာအစည္း အ႐ုံးႀကီးက ထုတ္ျပန္ေသာ ေၾက ညာစာတမ္းတြင္ ထည့္သြင္းေဖာ္ ျပ ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

လြတ္လပ္ေရးအတြက္ အမ်ဳိးသားဇာတိမာန္ကို လႈံ႔ေဆာ္ စည္း႐ုံးၾကၿပီး တုိက္ပဲြ၀င္အေရး ဆိုရန္ ဆုံးျဖတ္ခဲ့ၾကသည္။ ျပတ္ သားရဲရင့္၍ တိက်ခိုင္မာေသာ အမ်ဳိးသားေရး၀ါဒတစ္ခု တီထြင္ ရမည္ဟု ယုံၾကည္ခဲ့ၾကသည္။ ဤတြင္ တို႔ဗမာအစည္းအ႐ုံး ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ ၀ိုင္အမ္ဘီ သခင္တင္တုိ႔ လက္တဲြမိၿပီး ႏုိင္ငံေက်ာ္တို႔ဗမာသီခ်င္း ေရးစပ္ခဲ့ၾကသည္။

တကၠသိုလ္ ဘာသာျပန္ နည္းျပဆရာ သခင္ဘေသာင္း၊ သခ်ၤာနည္းျပ ဆရာဦးထြန္းစိန္၊ ျမန္မာစာ နည္းျပဦးညြန္႔၊ ေက်ာင္း သားကိုႏုတို႔ တုိင္ပင္ကာ ေက်ာင္း သားထုေရွ႕ေမွာက္တြင္ သီဆို တင္ျပရန္ စီစဥ္ၾကသည္။ ၁၉၃၀ ျပည့္ႏွစ္ ဇူလုိင္လ ၁၉ ရက္၊ စေနေန႔ညတြင္ သထုံေဆာင္ သဟာယစာဖတ္ခန္း၌ ပထမဆုံးသီဆိုျပ ၾကသည္။ ေက်ာင္းသားမ်ားခန္းလုံးျပည့္တက္ေရာက္ခဲ့သည္ ဟု ဆုိပါသည္။

ထိုအထဲတြင္ ပဲခူးေဆာင္မွ ကိုေလးေမာင္၊ ပုဂံေဆာင္မွ ကိုဗစိန္စသည့္ ေက်ာင္းသားႀကီး အခ်ဳိ႕ပါ၀င္ခဲ့ၾကသ ည္။ သူတို႔ႏွစ္ ဦးသည္ မၾကာမီတြင္ ‘သခင္’ဘဲြ႕ခံ ယူကာ တုိ႔ဗမာအစည္းအ႐ုံး၏ ေရွ႕တန္းေခါင္းေဆာင္ မ်ား ျဖစ္ လာခဲ့သည္။ ေက်ာင္းသားဘ၀ ျဖင့္ တုိ႔ဗမာအစည္းအ႐ုံး၀င္ သခင္ျဖစ္လာေသာ ပထမဆုံး ပုဂိၢဳလ္ႏွစ္ဦးဟု သိရပါသည္။

(၄)

၁၉၃၀ ျပည့္ႏွစ္ စက္တင္ ဘာလတြင္ ေရႊတိဂုံကုုန္းေတာ္ အ ေနာက္ဘက္ အလယ္ပစၥယံမွာ ေက်ာင္း သားေပါင္းစုံႏွင့္ လူငယ္ ေပါင္းစုံ အစည္းအေ၀းႀကီး က်င္းပခဲ့သည္။ ေက်ာင္းသားလူငယ္ ၅၀၀၀ ခန္႔ တက္ေရာက္ခ့ဲၾကသည္။ အမ်ဳိးသားေရးႏွင့္ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရးတို႔ကို ေဆာင္ရြက္ရန္ ျမန္မာႏုိင္ငံလုံးဆုိင္ရာ လူငယ္မ်ားအစည္းအ႐ုံးႀကီး ဖဲြ႕စည္းခဲ့ၾကသည္။ သခင္ေလးေမာင္သည္အမႈေဆာင္အျဖစ္ ပါ၀င္ခဲ့သည္။

တကၠသိုလ္ ေနာက္ဆုံးႏွစ္ ၿပီးခ်ိန္တြင္ မုံရြာအမ်ဳိးသားေက်ာင္း ၌ ဆရာအျဖစ္ ေခတၱမွ်လုပ္ခဲ့ ေသးသည္။ သခင္ေလးေမာင္ သည္ လူငယ္မ်ားစည္း႐ုံးေရးအ တြက္ ၁၉၃၂ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလမွစ၍ အခ်ိန္ျပည့္ တာ၀န္ယူခဲ့သည္။ တုိ႔ ဗမာ၀ါဒျဖန္႔ခ်ိေရး၊ လူငယ္အ သင္းခဲြမ်ား ဖြင့္လွစ္ေရးအတြက္ ႏုိင္ငံအႏွံ႔ ေဟာေျပာ စည္း႐ုံးေရး မ်ားတြင္ ပါ၀င္ခဲ့သည္။ ၁၉၃၄ ခုႏွစ္ ဇြန္လ ၁၆ ရက္တြင္ အဖမ္း ခံခဲ့ရၿပီး မႏၲေလးေထာင္၌ သုံးလ ခ်ထားျခင္း ခံခဲ့ရသည္။

ပထမအႀကိမ္ တို႔ဗမာအ စည္းအ႐ုံးႏွင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံလုံးဆုိင္ ရာ လူငယ္မ်ားအသင္းညီလာခံ ကို ၁၉၃၅ ခုႏွစ္ မတ္လ ၃၀ ရက္ မွစကာ ႏွစ္ရက္ၾကာက်င္းပခဲ့ သည္။ ေရနံေခ်ာင္းၿမိဳ႕ လယ္ေပၚ တန္ေဆာင္းတြင္ ျပဳလုပ္ ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ထုိညီလာခံတြင္ ဌာနခ်ဳပ္ အလုပ္အမႈေဆာင္မ်ားကိုတင္ေျမႇာက္ရာ သခင္ေလးေမာင္ သည္ ဒုတိယဥကၠ႒အျဖစ္ ေရြး ခ်ယ္ခံရသည္။

၁၉၃၅ ခုႏွစ္ ဇူလုိင္ ၆ ရက္ တြင္ အိႏိၵယႏုိင္ငံသို႔သြားခဲ့သည္။ မႏၲေလးေထာင္၌ သိကြၽမ္းခဲ့သည့္ သတင္းစာ ဆရာ Shri Hari Rau ၏ ဖိတ္ေခၚခ်က္ျဖင့္ ျဖစ္သည္။ အိႏိၵယတြင္ ေရာက္ႏွင့္ေနေသာ ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမထံ ေတြ႕ဆုံ ကန္ေတာ့ခဲ့သည္။ အိႏိၵယတြင္ ႏုိင္ငံေရးမိတ္ဆက္အျဖစ္ ေလ့လာမႈမ်ားစြာ ျပဳလုပ္ခြင့္ ရခဲ့သည္။ ဒီဇင္ဘာတြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံသို႔ ျပန္ ေရာက္ခဲ့သည္။

ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ေက်ာင္း သားထုႏွင့္ တုိ႔ဗမာအစည္းအ႐ုံး ပို၍ရင္းႏွီးလာသည္။ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသား သမဂၢဥကၠ႒ ကိုႏု အား ေက်ာင္းမွထုတ္ပယ္ျခင္း၊ အုိးေ၀မဂၢဇင္းအယ္ဒီတာ ကိုေအာင္ဆန္းအား ေက်ာင္း ထုတ္မည္ဟု တကၠသိုလ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အဖဲြ႕က ၿခိမ္းေျခာက္ျခင္းမ်ား သည္ ဒုတိယအႀကိမ္ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားသပိတ္ႀကီးကို ဦး တည္ေပၚေပါက္ေစခဲ့ပါသည္။ ဗဟုိေက်ာင္းသား သပိတ္ ေစာင့္ ေရွာက္ေရးေကာ္မတီတြင္ တို႔ ဗမာအစည္းအ႐ုံး ကိုယ္စားလွယ္ အျဖစ္ သခင္ေလးေမာင္ ပါ၀င္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါသည္။

၁၉၃၆ ခုႏွစ္ ဇြန္လ ၂၇ ရက္ တြင္ ျမင္းၿခံၿမိဳ႕၌ ဒုတိယအႀကိမ္ ညီလာခံကို က်င္းပခဲ့ၾကသည္။ အစည္းအ႐ုံး ဥကၠ႒အျဖစ္ သခင္ ေလးေမာင္အား တာ၀န္ေပးခံရ သည္။ ထုိညီလာခံတြင္ ဥကၠ႒မိန္႔ ခြန္းအျဖစ္ သခင္ေလးေမာင္က ဆိုရွယ္လစ္၀ါဒကို ပထမဆုံး တရား၀င္ေဟာေျပာခဲ့သည္။ ၉၁ ဌာနအုပ္ခ်ဳပ္ေရးကို ဆန္႔က်င္ဦး ေဆာင္ခဲ့သည္။ ၁၉၃၆ ခုႏွစ္ (၁၆)ႀကိမ္ေျမာက္ အမ်ဳိးသား ေအာင္ပဲြေန႔တြင္ တို႔ဗမာအစည္း အ႐ုံးဥကၠ႒ကိုယ္တုိင္ တရားေဟာေျပာခြင့္ရခဲ့သည္။

မႏၲေလးၿမိဳ႕ ဗဟိုအမ်ဳိးသား ေက်ာင္းတြင္ က်င္းပေသာ ဗကသညီလာခံကို တက္ေရာက္ကူညီခဲ့ သည္။ ထိုညီလာခံသို႔ အိႏိၵယကြန္ ဂရက္ ေခါင္းေဆာင္ ေန႐ူးႏွင့္ သမီးတို႔တက္ေရာက္ခဲ့သည္။ ၁၉၃၇ ခုႏွစ္ မတ္လ ၉ ရက္ႏွင့္ ၁၀ ရက္တြင္ ျပဳလုပ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

သခင္ေလးေမာင္သည္ ပဲခူး တုိင္းႏွင့္ ရခိုင္ျပည္တုိ႔တြင္ ေရ ေဘးသင့္ကယ္ဆယ္ေရး မ်ား ေဆာင္ရြက္ခဲ့ သည္။ ရခုိင္ျပည္ တြင္ တုိ႔ဗမာတရားပဲြမ်ား က်င္းပ ခဲ့သည္။ ရခုိင္ျပည္လုံးဆုိင္ရာ လူငယ္မ်ား ဖိတ္ၾကားခ်က္ အရ မင္း ျပားညီလာခံသို႔ တက္ေရာက္ခဲ့ သည္။ ၁၉၃၈ ခုႏွစ္ ျပည္ၿမိဳ႕ တတိယအႀကိမ္ တို႔ဗမာအစည္း အ႐ုံးညီလာခံတြင္ ဗဟိုအလုပ္ အမႈေဆာင္အဖဲြ႕ အေထြေထြအ တြင္းေရးမွဴးအျဖစ္ လဲႊေျပာင္း ထမ္းေဆာင္ခဲ့ သည္။

၁၉၃၈ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ ေရနံ ေခ်ာင္း ေရနံေျမသပိတ္တြင္ တရားေဟာခဲ့သည္။ ဇြန္လ ၈ ရက္တြင္ အဖမ္းခံခဲ့ရ သည္။ ဒီဇင္ဘာ ၃၁ ရက္တြင္ အင္းစိန္ေထာင္ မွ လြတ္လာခဲ့သည္။ တုိ႔ဗမာအ စည္းအ႐ုံး ႏွစ္ျခမ္းကဲြေန ခ်ိန္ ျဖစ္ သည္။ ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ ေတာ္မႈိင္း ဦးေဆာင္မႈေအာက္ တြင္ ဌာနခ်ဳပ္အလုပ္အမႈေဆာင္ ၀ါဒျပန္႔ပြားေရး တာ၀န္ခံအျဖစ္ ခန္႔အပ္ခံရသည္။

၁၃၀၀ ျပည့္ အေရးေတာ္ပုံ အတြင္း ပထမအႀကိမ္ ဗမာႏုိင္ငံ လုံးဆုိင္ရာ အလုပ္သမားအစည္း အ႐ုံးဥကၠ႒အျဖစ္ တင္ေျမႇာက္ခံ ရသည္။ ၁၉၃၉ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ ၇-၁၀ ရက္တြင္ တို႔ဗမာအစည္း အ႐ုံး၏ စတုတၳအႀကိမ္ညီလာခံ ကို ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕ မုိင္ဒါကြင္း၌ ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။ သခင္ေလးေမာင္ သည္ ျပန္ၾကားေရးဌာနမွဴးျဖစ္ လာၿပီး သခင္ေအာင္ဆန္းမွာ အ တြင္းေရးမွဴးျဖစ္လာသည္။ ဗမာ့ ထြက္ရပ္ဂိုဏ္း စည္းမ်ဥ္းေရးဆဲြ ေရး အဖဲြ႕၀င္အျဖစ္ သခင္ေလး ေမာင္ပါ၀င္ခဲ့သည္။

၁၉၄၀ ျပည့္ႏွစ္ သာယာ၀တီ-သုံးဆယ္ၾကား အမ်ဳိးသား ေက်ာင္းတြင္ က်င္းပေသာ တုိ႔ဗမာအစည္းအ႐ုံး၏ ပဥၥမအႀကိမ္ ညီလာခံ၌ ဥကၠ႒အျဖစ္ ဒုတိယ အႀကိမ္ ေရြးခ်ယ္ခံရသည္။ ထုိႏွစ္ ဇြန္လ ၂၄ ရက္တြင္ သခင္သန္း ထြန္းႏွင့္အတူ အက်ဥ္းခ်ခံရသည္။ဒုတိယကမၻာစစ္ႀကီး ျပင္းထန္လာခ်ိန္တြင္ အင္းစိန္ေထာင္မွ မုံရြာေထာင္သို႔ ေရာက္ခဲ့ရသည္။

ဂ်ပန္ေခတ္ ေဒါက္တာ ဘေမာ္အစိုးရအဖဲြ႕ ၁၉၄၃-၄၅ တြင္လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးႏွင့္ ဆည္ေျမာင္း ၀န္ႀကီးအျဖစ္ တာ၀န္ယူခဲ့သည္။ ရခိုင္ေတာ္လွန္ေရးဆရာေတာ္ဦးစိႏၲာလြတ္ေျမာက္ေရးေတာင္းဆိုမႈျဖင့္ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္ဇြန္လတြင္ ဖမ္းဆီးခံရျပန္သည္။ ထုိ႔ေနာက္ ဖဆပလ အစိုးရ အတုိက္အခံအျဖစ္ ရပ္တည္ခဲ့ သည္။ အလံနီပါတီႏွင့္ ဆက္သြယ္မႈျဖင့္ ၁၉၄၈ ခုႏွစ္ဇန္န၀ါရီ ၂၄ ရက္တြင္ ထပ္မံဖမ္းဆီးခံရသည္။

အလုပ္သမားပါတီ (၁၉၅၀- ၅၉)၊ ပမညတ တပ္ေပါင္းစု (၁၉၅၅-၆၂)၊ ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ကြန္ဂရက္ -ျမန္မာျပည္ (၁၉၅၅-၅၉) မ်ားတြင္ ပါ၀င္လႈပ္ရွားခဲ့ သည္။ ၁၉၆၃ ခုႏွစ္တြင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးပဲြမ်ား ပ်က္သြားၿပီး အစိုးရ၏ အက်ဥ္းခ်ခံရသည္။ (၁၉၆၈-၆၉)တြင္ ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီ၏ ဖိတ္ေခၚခ်က္ အရ ၀ိဓူရသခင္ ခ်စ္ေမာင္၊သခင္လြင္တို႔ႏွင့္အတူ ဆုိရွယ္လစ္ဒီမိုကေရစီလမ္းစဥ္ကို လက္ခံစာတမ္းတင္သြင္းခဲ့ သည္။

ၾသစႀတီးယား ကမၻာ့ၿငိမ္း ခ်မ္းေရးကြန္ဂရက္ ၁၉၄၉ ၊ ဆို ဗီယက္၊ တ႐ုတ္ ၁၉၅၁၊ ဘာလင္ ကမၻာ့ၿငိမ္း ခ်မ္းေရး ကြန္ဂရက္ ၁၉၅၄၊ ဟဲလ္စင္ကီ ကမၻာ့ၿငိမ္း ခ်မ္းေရးညီလာခံ ၁၉၅၅၊ စေတာ ့ဟုမ္းလက္နက္ ဖ်က္သိမ္းေရး ညီ လာခံ ၁၉၅၈ မ်ားသို႔ တက္ေရာက္ ခဲ့သည္။ စာအုပ္မ်ား ေရးသားခဲ့ သည္။ အႏုပညာ စာေပဆုိင္ရာဆု (ယခင္ စာေပဗိမာန္ဆု) ႏုိင္ငံေရး စာေပဒုတိယဆုရရွိခဲ့သည္။

၁၉၇၆ တြင္ ‘မႈိင္းရာျပည့္’ လႈပ္ရွားမႈျဖင့္ ထိန္းသိမ္းခံခဲ့ရ သည္။ ဗဟိုတို႔ဗမာအစည္းအ႐ုံး သမုိင္းျပဳစုေရး သဘာပတိမ်ား တြင္ ပါ၀င္ခဲ့သည္။ ၁၉၈၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ ႏုိင္ငံ့ဂုဏ္ရည္ဘဲြ႕ (ပထမအဆင့္)ခ်ီးျမႇင့္ခံရသည္။ ထုိ႔ေနာက္ပိုင္းတြင္ သခင္ခ်စ္ေမာင္၏ ေက်းဇူးျဖင့္ ရန္ကင္း ၁၂ လုံးတန္း၊ တုိက္အမွတ္ ၂၁၇၊ အခန္း ၁၂ တြင္ ေနထုိင္ခဲ့ရေၾကာင္း သခင္ေလးေမာင္၏တူ ျဖစ္သူ ဦးေက်ာက္ခဲက ေျပာျပပါသည္။ က်န္းမာေရး မေကာင္းျခင္းႏွင့္ ရန္ကုန္တြင္ ဆက္လက္ေနထုိင္ရန္အဆင္မေျပျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ၁၉၉၀ျပည့္ႏွစ္ လြတ္လပ္ေရးေန႔တြင္ ျပင္ဦးလြင္သို႔ ေခၚေဆာင္ခ့ဲသည္ဟု ဆုိပါသည္။

သခင္ေလးေမာင္သည္ ၁၉၆၆ ခုႏွစ္ ၀န္းက်င္က ကြၽဲႏြား ေထာက္ရြာအနီးတြင္ ၿခံေျမအ ျဖစ္ ခုတ္ထြင္ ရွင္းလင္းခဲ့ေၾကာင္း၊ ယခုအခါ ထုိၿခံေျမသည္ အမွတ္ (၁)သံမဏိစက္႐ုံ၀င္း (ယခုကာ ကြယ္ေရး ပစၥည္းစက္႐ုံ)ဧရိယာ တြင္ တည္ရွိေနေၾကာင္း သိရပါ သည္။ ကြၽဲႏြားေထာက္ရြာရွိ ဦးေက်ာက္ခဲ ၏ ေယာကၡမမ်ားပိုင္ ေသာ စကား၀ါၿခံတြင္ ေနထုိင္ရင္း ၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္ မတ္လ ၃ ရက္ တြင္ ကြယ္လြန္ခဲ့ေၾကာင္း သခင္ ေလးေမာင္၏ နိဂုံးခ်ဳပ္စ်ာပနမွာ လူမသိ၊ သူမသိ ျဖစ္ခဲ့ရေၾကာင္း ေျပာျပပါသည္။

‘‘တိုက္တုိက္ဆုိင္ဆုိင္ဗ်ာ။ ဒီေန႔ပဲ အိမ္ကို Sky Net လာဆင္ ေပးသြားတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္လိပ္ စာအတုိင္း သူတို႔႐ုံးခ်ဳပ္က တပ္ ဆင္ေပးဖို႔ ၫႊန္ၾကားလုိ႔ လာၿပီး တပ္ၾကတာလို႔ ေျပာတယ္။ အ လွဴရွင္အတိအက်ေတာ့ မသိရ ေသးဘူး။ ရန္ကုန္မွာရွိတဲ့ သခင္၊သခင္မ အဆက္အႏြယ္မ်ားရဲ႕ အစီအမံလုိ႔ ထင္ပါတယ္။ ဒါက သခင္ေလးေမာင္ ကြယ္လြန္အၿပီး ၂၄ ႏွစ္ေက်ာ္ၾကာတဲ့အခ်ိန္မွာ ပထမဦးဆုံး အသိအမွတ္ျပဳမႈတစ္ ခုပါ’’ဟု ဦးေက်ာက္ခဲက ဧၿပီလ ၄ ရက္ညက ေျပာျပပါသည္။

‘‘သခင္ေလးေမာင္နဲ႔ အုိးေ၀ ဦးညိဳျမတို႔က အျမင့္သားေတြပါ။ အခုဧၿပီ ၁၀ ရက္မွာ ဦးညိဳျမ ႏွစ္တစ္ရာျပည့္ ပါတယ္။ ဧၿပီ ၈ ရက္မွာ ႐ုပ္တုဖြင့္ပဲြေတြ လုပ္မွာပါ။ႏုိင္ငံ့သမုိင္းျဖစ္စဥ္မွာ ထင္ရွားခဲ့တဲ့သူေတြရဲ႕ မွတ္တမ္းျပဳမခံရမႈေတြဟာ ၀မ္းနည္းစရာေကာင္းပါတယ္။ တိမ္ေကာ ေပ်ာက္ပ်က္သြားသလို ျဖစ္ေန တယ္။ ျဖစ္ႏုိင္ရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ သခင္ေလးေမာင္ရဲ႕အ႐ုိးျပန္ေကာက္ခ်င္ပါတယ္။ ဦးေက်ာက္ခဲကလည္း သေဘာတူတယ္။ သူတုိ႔ရြာမွာ ေရွ႕မီေနာက္မီေတြရွိတုန္း လုပ္ခ်င္ေနၾကတယ္။ ျပည္ပႏုိင္ငံေတြေတာင္ ကိုယ့္ တုိင္းျပည္လာၿပီး အ႐ိုးေဖာ္၊ သခ်ဳႋင္းတူးလုပ္ေနၾကတာပဲ’’ ဟု အျမင့္ရြာမွ ဦးညိဳေသာင္း က ေျပာ ျပပါသည္။

အတိတ္သည္လည္း သမုိင္း၊မ်က္ေမွာက္သည္လည္း သမုိင္း၊ အနာဂတ္သည္လည္း သမုိင္းျဖစ္ ပါသည္။ သမုိင္းသည္ ေဖ်ာက္ ဖ်က္၍မရ။ လိမ္ညာ၍မရ။ ေရွာင္လဲႊဖုံးကြယ္၍ မရပါဟု ဆို ခ်င္ပါသည္။ ေကာင္းသည္၊ ဆုိး သည္ သတ္မွတ္ျခင္းႏွင့္အတူ လူ သားဆန္စြာ အသိအမွတ္ျပဳၾကဖို႔ တာ၀န္ရွိပါသည္။ သမုိင္းသည္ လူတုိင္းႏွင့္ သက္ဆုိင္ပါသည္။ အ႐ုိးေကာက္ခ်င္သူမ်ား အျမန္ ဆုံး ေကာက္ယူထိန္းသိမ္းႏုိင္ပါ ေစဟု ဆႏၵျပဳလုိက္ရပါသည္။ ။

ကိုးကား- တို႔ဗမာအစည္းအ႐ံုးသမိုင္း(ပထမတြဲ)

ျပည္သူ႔ေခတ္ဂ်ာနယ္-အတြဲ- ၃ (အမွတ္ ၁၁၀)

လြင္ခ်န္ၿဖိဳး

7Day Daily
Issue No: No.348 Monday, April 7, 2014

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...