ငါဟဲ့ သိၾကားဘီလူး

လူတို႔တြင္ စ႐ိုက္ႏွင့္ ဝသီဆိုသည္မွာ လြန္စြာ ေဖ်ာက္ႏိုင္ခဲပါသည္။ ျမန္မာ့ဆိုး႐ိုးစကားတစ္ခြန္းတြင္ “လူလိမၼာသား ယဥ္ပါး၊ လူမိုက္သား ရမ္းကား” ဟူ၍ရွိသည္။ ႐ိုင္းစိုင္းစြာေျပာဆိုရျခင္းကို ခ်စ္စရာေကာင္းသည္ဟု မွတ္ယူသည့္အသိုင္းအဝိုင္းဆို သည္မွာ ႐ိုင္းစိုင္းမႈကို အထုံအေလ့ေပ်ာ္ေမြ႕ေသာ အသိုင္းအဝိုင္းသာ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။

မၾကာေသးမီက ဝန္ႀကီးတစ္ပါးသည္ ေက်းလက္ေတာ႐ြာတစ္ခုအေရာက္ ေရေကာင္းစြာ မေသာက္ရသျဖင့္ ေရေကာင္းေရသန္႔ စက္ကေလးတစ္ခုေလာက္ လိုခ်င္သည္ဟု အေတာင္းခံရေလသည္။ ယင္းမွာ ေတာင္းဆို၍ေတာင္းျခင္းသာျဖစ္ၿပီး၊ အားကိုး တႀကီးျဖင့္ေတာင္းျခင္းလည္း ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ထိုဝန္ႀကီးက ေရေကာင္းမေသာက္ရသည့္႐ြာသို႔ ေကာင္းေကာင္းမေျပာဘဲ ႀကိမ္းေမာင္းကာ ပါး႐ိုက္တာေတြေရာ၊ ဂ႐ုမစိုက္တာေတြေရာ စုံေနေအာင္ ေပါက္ကြဲျပေတာ့သည္။ ဤသည္ကို လႊတ္ေတာ္က လည္း ထၿပီးေဆြးေႏြးၾကသည္။ သို႔ေသာ္ စုံစမ္းမည္ဟုဆိုကာ ေခၽြးသိပ္ထားလိုက္သည္။ ထိုမၽွႏွင့္မၿပီး ထိုဝန္ႀကီးသည္ အလြန္ သေဘာေကာင္းေၾကာင္း၊ စိတ္ထားေကာင္းေၾကာင္း၊ ႐ိုးသားေၾကာင္း၊ ျဖဴစင္ေၾကာင္းေတြကိုပါ ေလာ့ဘီ (lobby) လုပ္ၾက ေလေတာ့ သည္။ လူမိုက္သားရမ္းကားရျခင္းသည္ စိတ္ထဲကပါ၍မဟုတ္ေၾကာင္း ေျပာေသာ္လည္း သူေျပာသံ၊ ဆိုဟန္မ်ား ကား လူမႈကြန္ရက္တြင္ ပ်ံ႕ႏွံသြားေလၿပီ။

ဤကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ဆုံးမစကားတစ္ခုကို သြားၿပီး သတိရမိသည္။ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ႀကီး သည္ စစ္ကိုင္းဘက္တြင္ သီတင္းသုံးေနစဥ္ကာလကျဖစ္ပါသည္။ တစ္ေန႔တြင္ ေတာထြက္ရဟန္းႀကီးတစ္ပါးသည္ ေက်ာင္းရွိ ေက်ာင္းသားေလးတစ္ေယာက္ကို ေအာ္ဟစ္၊ ဆဲဆို၊ ႀကိမ္းေမာင္းေနသည္ကို ဆရာေတာ္ႀကီးက ၾကားၿပီး

“ငါ့ရွင္ ခင္ႀကီး၊ သကၤန္းကို ဝတ္ဆီးလ်က္ ဘယ္နည္းေၾကာင့္ ဆဲေရးသနည္း။ ရဟန္းတို႔မွာ ဤကဲ့သို႔ၾကမ္းတမ္းညစ္ညမ္း သည္ကို မဆိုထားဘိ၊ ဆယ္ပါးေသာ ဆဲေရးျခင္းတို႔တြင္ တစ္ခုခုပါဝင္က ဘုရားရွင္ပညတ္၌ အာပတ္သင့္ေၾကာင္းကို လာရွိ သည္။ သင္ရဟန္းႀကီးမွာ ေရွးကနည္းကို ပယ္၍ တင့္တယ္ေကာင္းမြန္ေအာင္ ေနရမည္။ ေရွး လူျဖစ္စဥ္ အခါကလို ေနရသည္မဟုတ္။ သိကၡာပုဒ္ ယြင္းပ်က္က ဖြပ္သည္ထက္ ညစ္မည္” ဟုဆုံးမေလသည္။

ဆရာေတာ္ႀကီးေျပာသည့္ စကားက ရွင္းပါသည္။ လူ႕ဘဝတြင္ လူလိုေျပာ၍ရေသာ္လည္း၊ ရဟန္းဘဝတြင္ ရဟန္းလိုေျပာမွ တင့္တယ္မည္ဟု ဆိုလိုရင္းျဖစ္ပါသည္။ အလားတူ စစ္သားဘဝတြင္ မည္မၽွၾကမ္းတမ္း ႐ိုင္းစိုင္းခဲ့သည္ဆိုေစ အစိုးရအဖြဲ႕ဝင္ ဝန္ႀကီးတစ္ေယာက္ျဖစ္သြားေသာအခါ ႏိုင္ငံေရးသမားဘဝကို ခံယူလိုက္သည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျပည္သူေတြကို ေနလို၊ မီးလို မက်င့္ဘဲ၊ ေရလိုလလို က်င့္ရမည္ဆိုသည့္ စကားအား ဥေပကၡာျပဳထားရန္ မသင့္ဟုထင္ပါသည္။

ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက ေတာထြက္ရဟန္းကို ဆုံးမလိုက္ေသာအခါ၊ ေတာထြက္ရဟန္းကလည္း မဆင္မျခင္ ဆဲဆိုမိသျဖင့္ ေတာင္းပန္ေလသည္။ သို႔ေသာ္ အၿမဲတန္း ပုံတိုပတ္စေလးမ်ားျဖင့္ ဆိုဆုံးမ တတ္ေသာ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ႀကီး က “ထန္းေတာ႐ြာက ဇာတ္ဆရာေမာင္ဟိန္း၏ ဘီလူးႀကိမ္းမွားသလို” ဆိုသည့္ ပုံျပင္တိုေလးကို ေျပာၾကားခဲ့ေလသည္။

ထန္းေတာ႐ြာတြင္ ေမာင္ဟိန္းဆိုသည့္ ႐ုပ္ေသးဆရာတစ္ေယာက္ရွိေလသည္။ သူသည္ ႐ုပ္ေသးႀကိဳးဆြဲဇာတ္ဆရာႀကီးျဖစ္ၿပီး မိုးလင္းကျပရေသာ ဇာတ္ျဖစ္သျဖင့္ လူၾကမ္းတို႔ ပြဲထြက္ခ်ိန္ တပည့္မ်ားႏွင့္ လႊတ္ထားၿပီး ေခတၱအိပ္ေလသည္။ သန္းေခါင္ ေက်ာ္ေသာအခါ သူ႕အလွည့္က်သျဖင့္ တပည့္မ်ားက သူ႕ကို လာႏႈိးေလသည္။

ထိုညကျပေသာဇာတ္မွ ဝိဇယမင္းသားဇာတ္ထုတ္ျဖစ္သည္။ ဘီလူးမင္းႀကီး ထြက္ခန္းေရာက္ၿပီျဖစ္ ေသာေၾကာင့္ ဘီလူး႐ုပ္ကို ႀကိဳးဆြဲကာ ဆိုေျပာရမည့္ ေမာင္ဟိန္းသည္ လူးလဲထၿပီး အ႐ုပ္ကိုဆြဲကာ ပြဲထြက္ေလသည္။ သို႔ေသာ္ သူ အိပ္ခ်င္မူးတူးျဖင့္ ဆြဲထြက္လာသည့္ အ႐ုပ္မွာ ဘီလူး႐ုပ္မဟုတ္ဘဲ သိၾကား႐ုပ္ျဖစ္ေနသည္ကို ေမာင္ဟိန္းသည္ မသိဘဲ၊ သိၾကား႐ုပ္ကိုပြဲထုတ္ၿပီး ဘီလူးႀကိမ္းလိုက္ေလသည္။

“ငါဟဲ့ ေယာက္်ား၊ ယကၡဒီပ အစိုးငယ္ရသည္…” ဟုႀကိမ္းဝါးလိုက္စဥ္ ပြဲၾကည့္ပရိသတ္ေတြကလည္း ဟင္ခနဲ၊ ဟာခနဲ ျဖစ္ၿပီး ရယ္ေမာၾကေလသည္။ ထိုအခ်ိန္မွ ေမာင္ဟိန္းသည္ ေအာက္ကို ငုံ႔ၾကည့္မိၿပီး မိမိမွားသြားမွန္း သိလိုက္ေသာေၾကာင့္ သိၾကား႐ုပ္ကို ဆက္ကိုင္ၿပီး ဟန္မပ်က္



“သယ္… ငါဟဲ့ ေယာက္်ား… သိၾကားဘီလူးျဖစ္ေတာ့သကိုး” ဟု ႀကိမ္းဝါးလိုက္ေလသည္။

ထိုပုံျပင္ကို လူေတြၾကားၿပီး ရယ္ေမာၾကေလသည္။

ႏိုင္ငံေရးလုပ္ေသာသူမ်ားသည္ ပါးနပ္ရသည္၊ မယဥ္ေက်းေသာ္လည္း ယဥ္ေက်းဟန္ျပဳရသည္။ စိတ္ထဲက မပါေသာ္လည္း ပါသေယာင္ျပဳရသည္။ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ေတာ့မည္ဆိုလၽွင္ ႏိုင္ငံေရး ပရိယာယ္မွ နားမလည္ဘဲ ႏိုင္ငံေရးတက္လုပ္ျခင္းသည္ ျပည္သူႏွင့္ ကင္းကြာေသာ ႏိုင္ငံေရးသမားဘဝကို ခံယူထားျခင္းသာျဖစ္သည္ဟု ျမင္မိသည္။

ပါး႐ိုက္မည္ဆိုေသာ ဝန္ႀကီးက ပါးႀကိမ္းႀကိမ္းစဥ္ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္။ အိႏၵိယ႐ုပ္ရွင္ကားတစ္ကားကို ၾကည့္မိသည္။ “စၾတဂရဟ” (Satyagraha) ဆိုသည့္ ႐ုပ္ရွင္ျဖစ္ပါသည္။ အမွန္တရားအတြက္ တိုက္ပြဲဝင္ေတာင္းဆိုသည့္ ႏိုင္ငံေရး ဇာတ္ကားေလးျဖစ္သည္။ ထိုဇာတ္ကားထဲတြင္ ဇာတ္လိုက္ျဖစ္ေသာ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီးက အက်င့္ပ်က္ျခစားေနသည့္ အစိုးရအဖြဲ႕အေၾကာင္းကို ဝန္ႀကီးထံတင္ျပခ်င္ေသာေၾကာင့္ ဝန္ႀကီးကို ေတြ႕ခြင့္ေတာင္းသည္။ ဝန္ႀကီးကို ဝန္းရံခစားေနသည့္ အဖြဲ႕က ဝန္ႀကီးႏွင့္ မေတြ႕ေစလိုေသာေၾကာင့္ ဟိုေျပာသည္ေျပာ တားဆီးထားသည္။ စိတ္မရွည္ေသာ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီးက တံခါးကို အတင္းတြန္းဖြင့္ကာ ဝန္ႀကီး အစည္းအေဝး လုပ္ေနသည့္ အခန္းအတြင္းသို႔ဝင္သြားၿပီး ဝန္ႀကီးႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ေတြ႕လၽွင္ ပါးကို ေျဖာင္းခနဲျမည္ ေအာင္ ႐ိုက္ခ်လိုက္ကာ၊ မင္းဟာ ျပည္သူ႕ေငြကိုစားေန တဲ့ ျပည္သူ႕ဝန္ထမ္း သာျဖစ္ေၾကာင္း၊ ျပည္သူကို မေစာ္ကားသင့္ေၾကာင္း ေျပာလိုက္ျခင္းသည္ ဇာတ္ကားတစ္ကားလုံး၏ အသက္ျဖစ္သြားရပါသည္။

ပါး႐ိုက္မည္ဟု ျမန္မာျပည္တြင္ ႀကိမ္းဝါးေသာ ဝန္ႀကီး၏ ခရီးစဥ္တြင္ ထိုသို႔ေသာ ေက်ာင္းအုပ္ကို ေတြ႕ လိုက္ေစခ်င္သည္။ မည္သို႔ျဖစ္သြားမည္မသိ။ ႐ုပ္ရွင္ထဲကအတိုင္း ႐ိုက္ႏွက္ဆုံးမရဲသည့္ ေက်ာင္း အုပ္ႀကီးလိုလူမ်ိဳးေတြ ေက်းလက္မ်ားတြင္ မရွိ ေတာ့ၿပီေလာ။ ရွိလၽွင္လည္း ႐ိုက္ႏွက္ဆုံးမ ဝံ့အံ့မထင္။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ စစ္ဝန္ႀကီး သိၾကားဘီလူးမ်ားကို “အဘ…အဘ” ဟု မခဲ့ၾကရသျဖင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းပင္ ဆိုင္ဝံ့သူမရွိေသာႏိုင္ငံႏွင့္ ဒီမိုကေရစီဘိုးေအအဆင့္ေလာက္ျဖစ္ေနေသာ အိႏၵိယႏိုင္ငံတို႔ ႏႈိင္းယွဥ္ႏိုင္မည္မထင္။ ၿပီးေတာ့ ဟိုက ႐ုပ္ရွင္ထဲမွာ ဝန္ႀကီးကို ေက်ာင္းအုပ္က ပါး႐ိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။

ကၽြန္ေတာ္ျမင္ရေသာ ဝန္ႀကီး၏ ငါဟဲ့ သိၾကားဘီလူးႀကိမ္းသြားေသာ႐ြာတြင္ ျမင္ကြင္းက စိတ္မခ်မ္းသာ စရာျဖစ္သည္။ ႐ိုးသားေသာ ေက်းလက္ေနျပည္သူမ်ားႏွင့္ ဝန္ႀကီးကားေပၚကဆင္းလာကတည္းက ခါးကို ေျမျပင္ႏွင့္ ထိမတတ္ကိုင္းထား ၿပီး အဘ… အဘ ဟုေခၚေနေသာ လူတစ္ေယာက္ကိုသာ ထူးျခားစြာ သတိထားမိသည္။ ဤမၽွေၾကာက္႐ြံ႕ကာ မေတာင္းဝံ့ ေတာင္းဝံ့ ေရသန္႔စက္ေလးေတာင္းေသာ ႐ြာသားမ်ားကို သိၾကားျဖစ္လၽွင္ ကၽြန္ေတာ္မတတ္ႏိုင္လို႔ပါ။ တတ္ႏိုင္တဲ့သူကို တင္ျပေပးပါမည္ ဟု ေျပာသြားမည္သာထင္သည္။ သို႔ေသာ္ မွားထြက္လာၿပီးမွ မထူးသျဖင့္ “ငါဟဲ့ သိၾကားဘီလူး” ဇာတ္ ခင္းသြားေသာဝန္ႀကီးႏွင့္ စၾတဂရဟထဲက ေက်ာင္းအုပ္ကို ေပးေတြ႕လိုက္လၽွင္ ဗန္းေမာ္ ဆရာေတာ္ႀကီး ေဟာေၾကားခဲ့သည့္ ပုံျပင္ထက္ပိုေကာင္းေသာ ဇာတ္လမ္းကို မွတ္တမ္းတင္ႏိုင္လိမ့္မည္ ထင္သည္။

မည္သို႔ဆိုေစ သိၾကားဆိုသည္မွာ ယဥ္ေက်းသည္၊ ဘီလူးဆိုသည္မွာ မိုက္႐ိုင္းသည္ဟု နားလည္ ထားၾကေသာ လူ႕ေဘာင္တြင္ သိၾကားဘီလူးေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ မည္မၽွရင္ဆိုင္ႀကဳံေတြ႕ၾကရဦး မည္ဟုမဆိုႏိုင္။

by ေက်ာ္ဗလ 
Maukkha Education Magazine

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...