ေတာင္ျပာတန္းႏွင့္ ေသရြာျပန္ည



ကားေပၚတြင္ အိပ္ေပ်ာ္ေနေသာ မသန္းသန္း၀င္း တစ္ေယာက္ ကမၻာပ်က္သည့္အလား ေအာ္ဟစ္ဆူညံ သံမ်ားေၾကာင့္ လန္႔ႏုိးလာသည္။ အိပ္ရာမွ ႏုိးႏုိးခ်င္း ၎တို႔ဇနီးေမာင္ႏွံ စီးနင္းလာ ေသာ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္ မီးစေလာင္ေနသည္ကို ထိတ္လန္႔စြာ ေတြ႕လုိက္ရသည္။

ကားဦးေခါင္းပုိင္း မီးေလာင္ေန၍ ေအာက္သို႔ အျမန္ဆင္း ႏုိင္ရန္ ကားမွန္မ်ားကို မသန္းသန္း၀င္းတုိ႔ ဇနီးေမာင္ႏွံ ႐ိုက္ခဲြသည္။ သို႔ေသာ္ မကဲြပါ။ ၎တို႔သာမက ကားေပၚတြင္ပါလာေသာ လူေလးဆယ္ေက်ာ္ သည္ ထုိကားမွန္ကို မည္သူမွ် ႐ုိက္မခဲြႏုိင္။ မီးအရွိန္ ျပင္းစြာ ေလာင္ေနေသာေၾကာင့္ မသန္းသန္း၀င္းတို႔ ဇနီးေမာင္ႏွံ အပါအ၀င္ခရီးသည္ ေလးဆယ္ ေက်ာ္မွာ အသက္ရွင္ရန္ အလုံပိတ္ထားေသာ ကားအတြင္းမွ အျမန္ဆုံးထြက္ရန္ လိုအပ္ေနသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ခုံနံပါတ္ေလးဆယ္ေက်ာ္မွ လူငယ္ႏွစ္ဦးသည္ ကားေနာက္ပိုင္းတြင္ တစ္ေပခဲြ ပတ္လည္အေပါက္တစ္ ေပါက္ကို ဖြင့္ဟႏုိင္ခဲ့သည္။ ခရီးသည္ သုံးဆယ္ေက်ာ္သည္ ထိုအေပါက္ တစ္ေပါက္တည္းမွ အျပင္သို႔ထြက္ခဲ့ရျခင္း ျဖစ္သည္။

မသန္းသန္း၀င္းသည္လည္း ခုနစ္ဦးေျမာက္အျဖစ္ ကားေပၚမွ ခုန္ခ်လြတ္ေျမာက္သူျဖစ္သည္။ ၎ေရွ႕တြင္ အမ်ဳိးသားေျခာက္ဦးက ဦးစြာထြက္ႏုိင္ခဲ့သည္။ မသန္းသန္း၀င္း၏ ခင္ပြန္း ကိုေအာင္မင္းသိန္းမွာ ကားေပၚ မွ ကိုးဦးေျမာက္ ဆင္းႏုိင္ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ကိုေအာင္မင္းသိန္းမွာ ေျမျပင္သို႔ ဦးေခါင္းျဖင့္က်ေသာ ေၾကာင့္ ဦးေခါင္းတြင္ ဒဏ္ရာ ရရွိကာ ေသြးခဲမႈျဖစ္ေပၚေန၍ ရန္ကုန္ေဆး႐ုံႀကီးတြင္ အေရး ေပၚကုသေနရသည္။ မသန္းသန္း ၀င္းသည္လည္း ေျခေထာက္တြင္ ဒဏ္ရာအနည္းငယ္ ရရွိခဲ့သည္။

၎တုိ႔ဇနီးေမာင္ႏွံ ႏွစ္ဦးအပါအ၀င္ ခရီးသည္ ၃၈ ဦး၏ ကံ ေကာင္းစြာျဖင့္ အသက္ေဘးမွ လြတ္ေျမာက္ ခဲ့ေသာ္လည္း ၁၂ ဦးမွာ ကံမေကာင္းခဲ့ပါ။ သႀကၤန္ မတုိင္မီတစ္ရက္ ဧၿပီလ ၁၂ ရက္ နံနက္ ၂ နာရီအခ်ိန္ မုိင္တုိင္ ၁၁၆ အနီးတြင္ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕မွ ထြက္ခြာလာေသာ ခရီးသည္ ၄၄ ဦးပါရွိသည့္ ေတာင္ျပာတန္းခရီး သည္တင္ယာဥ္ႏွင့္ အိမ္စီးကား ငယ္တစ္ဦး တုိက္မႈျဖစ္ပြားၿပီး ကားႏွစ္စီးလုံး မီးေလာင္ခဲ့ရာ ေတာင္ျပာ တန္း ခရီးသည္ တင္ယာဥ္ေပၚမွ ခရီးသည္ ေျခာက္ဦးႏွင့္ ကားငယ္ေပၚတြင္ လုိက္ပါလာသူ ေျခာက္ဦး စုစုေပါင္း ၁၂ ဦးမွာ ကားမီးေလာင္ေသဆုံးကာ ေလးဦးဒဏ္ရာရရွိခဲ့ေသာ အျဖစ္ ဆိုးႀကီး၏ အခိုက္အတန္႔ တစ္ခု ျဖစ္သည္။

‘‘ကားကလည္း မီးေလာင္ ေနၿပီ။ ကားကိုယ္လည္း အလုံ ပိတ္ထားခဲ့ေတာ့ ေသၿပီလို႔ေတာင္ေတြးထား တာ။ ေသရြာက ျပန္လြတ္လာတာပဲ’’ ဟု အသက္ေဘးအႏၲရာယ္မွ လြတ္ေျမာက္ လာေသာ၊ ကေလးႏွစ္ဦး ၏ မိခင္ျဖစ္သူ အသက္(၃၀)ႏွစ္အရြယ္ မသန္းသန္း၀င္းက အျဖစ္အပ်က္ ကုိ ထိတ္လန္႔စြာျပန္ေျပာျပသည္။

ကိုေအာင္မင္းသိန္းသည္ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕ရွိ မက္စ္ျမန္မာ ေက်ာက္မီးေသြးကုမၸဏီတြင္ လုပ္ကိုင္ေနသူျဖစ္ သည္။ ခင္ပြန္းျဖစ္သူဆီ အလည္သြားရာမွ သႀကၤန္အလုပ္နားရပ္ ၎တို႔အိမ္ရွိေသာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သို႔ ျပန္လာ ရာတြင္ ထိုအျဖစ္ဆိုးႏွင့္ ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ သူတို႔တြင္ ခုနစ္ႏွစ္အရြယ္ ကေလးငယ္ႏွစ္ဦးမွာ ေႏြရာ သီ က်ဴရွင္ရွိေသာေၾကာင့္ ရန္ကုန္ရွိအိမ္တြင္ ထားရွိခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

‘‘ကြၽန္မႏိုးေတာ့ ကားက အလုံပိတ္ေနၿပီ။ က်န္တဲ့သူေတြ ေျပာတာေတာ့ ဒ႐ိုင္ဘာရယ္၊ စပယ္ယာရယ္၊ ယာဥ္မယ္ရယ္ သူတို႔ သုံးဦးထြက္ေျပးသြားၾကတယ္ လုိ႔ ေျပာၾကတယ္။ တံခါးဖြင့္ေပးခဲ့ရင္ အဲဒီေလာက္ႀကီး မေသ ေလာက္ဘူး။ မိန္းမႀကီးတစ္ ေယာက္ဆို သူ႔ရွစ္ႏွစ္အရြယ္ သမီးေလးကားေပၚ က်န္ေနလို႔ ငိုေနတာ။ ကြၽန္မလည္း ဘယ္လိုမွ မကယ္ႏုိင္ဘူး’’ ဟု မသန္းသန္း ၀င္းက ေျပာသည္။

ေတာင္ျပာတန္းခရီးသည္ တင္ယာဥ္ေပၚမွ ေျခာက္ဦး ေသ ဆုံးမႈသည္ ယာဥ္ေမာင္းႏွင့္ ယာဥ္ေနာက္လုိက္ တို႔မွာ ကားတံခါးပိတ္ခဲ့ၿပီး ထြက္ေျပးေသာေၾကာင့္ ေသဆုံးရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ကုိယ္ ေတြ႕ၾကံဳခဲ့ရၿပီး လြတ္ေျမာက္ခဲ့သူ မ်ားက ေျပာသည္။ ေသဆုံးသူမ်ားတြင္ အသက္ရွစ္ႏွစ္အရြယ္ ကေလးငယ္ႏွင့္ အိမ္စီးကားေပၚတြင္ အသက္ေျခာက္ႏွစ္အရြယ္ ကေလးငယ္ႏွစ္ဦး ပါ၀င္သည္။

ခရီးလမ္းတစ္ေလွ်ာက္၌ ကိုေအာင္မင္းသိန္းမွာ အိပ္မေပ်ာ္ ခဲ့ဘဲ ည ၁၂ နာရီအခ်ိန္တြင္ ကားစက္သံေျပာင္း သြားၿပီး ကားတစ္ခ်က္ယိမ္းလုိက္သည္ကို သတိထားမိခဲ့သည္ဟု မသန္းသန္း၀င္းက ျပန္ေျပာျပသည္။

‘‘သူက ကားစက္သံ မမွန္ ေတာ့လို႔ ကားေမာင္းသမားခ်ိန္း လုိက္တယ္ ထင္တယ္လို႔ ကြၽန္မ ကိုေျပာတယ္’’ ဟု ၎ကေျပာသည္။

အဆိုပါ ကားမီးေလာင္ကြၽမ္း ေသာ ေနရာသို႔ အျမန္လမ္းရဲတပ္ ဖဲြ႕က ငါးမိနစ္အတြင္း အေရာက္ သြားခဲ့သည္ဟု ႏုိင္ငံပိုင္႐ုပ္သံ လုိင္းတြင္ ေျပာဆိုထားသည္။ ထုိသို႔အေရာက္ သြားခဲ့ေသာ္လည္း မီးေလာင္ခံရသူမ်ားကို ကယ္တင္ႏုိင္ျခင္းမရွိဘဲ ကားႏွစ္စီးလုံး အ႐ိုးတံျဖစ္သည္အထိ မီး ေလာင္ကြၽမ္းခံခဲ့ရ သည္။ ကားမီး ေလာင္ကြၽမ္းရာတြင္ ေတာင္ျပာတန္းကားႀကီးက ေရွ႕မွကားငယ္ အားတုိက္မိၿပီး ကားငယ္၏ တစ္၀က္ထိ ဖိထားမိရာ ကားငယ္၏ ဆီတုိင္ကီေပါက္ကဲြရာမွ မီးစတင္ ေလာင္ကြၽမ္းျခင္း ျဖစ္သည္။

‘‘ကြၽန္ေတာ္တို႔ေရာက္သြား ေတာ့ မီးၿငိမ္းစျပဳေနပါၿပီ။ ငါး မိနစ္အတြင္း ေရာက္တဲ့ရဲေတြလည္း ရွိမွာပါ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က နည္းနည္းေ၀းတယ္။ ထြက္ေျပး ေနတဲ့သူေတြကိုလည္း အျမန္ဖမ္း မိေအာင္ လုပ္ေနပါတယ္’’ ဟု မုိင္တုိင္ ၂၁၆ အျမန္လမ္းရဲတပ္ဖဲြ႕မွ ဒုရဲအုပ္စိုး၀င္းက ေျပာသည္။

ကားမီးေလာင္ကြၽမ္းမႈမွာ တစ္နာရီ၀န္းက်င္ ၾကာျမင့္ၿပီး ထိုအခ်ိန္အတြင္း လူ ၁၂ ဦး မီး ေလာင္၍ ေသဆုံး သြားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ အျမန္လမ္းရဲတပ္ဖဲြ႕သည္ ကားထဲတြင္ မီးေလာင္ခံေနရ သည့္သူမ်ားကို ကယ္တင္ႏုိင္ျခင္း မရွိဘဲ ကားအျပင္သို႔ေရာက္ရွိ၍ ဒဏ္ရာရရွိေသာသူမ်ားကိုသာ ျဖဴးၿမိဳ႕ေဆး႐ုံသို႔ ပို႔ေဆာင္ေပးခဲ့ဟု မ်က္ျမင္ေတြ႕ရွိသူမ်ားက ေျပာသည္။

ေနျပည္ေတာ္-ရန္ကုန္ အ ျမန္လမ္းပုိင္းကို ၂၀၀၉ ခုႏွစ္၊ မတ္လ ၆ ရက္ႏွင့္ ေနျပည္ေတာ္ - မႏၲေလးအျမန္ လမ္းပိုင္းကို ၂၀၁၁ ခုႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာ ၂၃ ရက္ က ဖြင့္လွစ္ခဲ့သည္။ လမ္းမႀကီး ေပၚ၌ ေဖာက္လုပ္ဆဲကာလမွ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ထိ ယာဥ္မေတာ္တ ဆမႈ ၃၅၄ ႀကိမ္ျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး ၁၈၀ ဦးေက်ာ္ ေသဆုံးခဲ့ကာ ၅၆၆ ဦး ဒဏ္ရာရရွိသည္။ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ တြင္ ရန္ကုန္-မႏၲေလးအျမန္ လမ္းမႀကီးတြင္ ယာဥ္တုိက္မႈ ေပါင္း ၉၅ ႀကိမ္ျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး ၆၀၀ ေက်ာ္ဒဏ္ရာရရွိကာ ၁၁၃ ဦး ေသဆုံးခဲ့သည္။

‘‘ဒီေလာက္လူအမ်ားႀကီး မီး ေလာင္ေသတာကို တစ္ခါမွ မျမင္ ဖူးဘူး။ ဒါပထမဆုံးျမင္ဘူးတာပဲ’’ ဟု ဒုရဲအုပ္စုိး၀င္းက အဆိုပါ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ မွတ္ခ်က္ေပးသည္။

အထက္ပါယာဥ္တုိက္မႈ ျဖစ္ပြားၿပီး ႏွစ္ရက္အၾကာတြင္ မုိင္တုိင္ ၃၁၆ ၌ စက္ပ်က္၍ ရပ္ထားေသာ ေနလ ခရီးသည္တင္ယာဥ္ကို တက္လမ္းခရီးသည္တင္ယာဥ္ကမွ ၀င္တုိက္ရာ တက္လမ္းခရီးသည္တင္ ယာဥ္ေပၚ မွ လူႏွစ္ဦးေသဆုံးခဲ့သည္။

ကားမီးေလာင္ခံရမႈေၾကာင့္ မသန္းသန္း၀င္း၏ အ၀တ္အထည္အိတ္၊ ကိုေအာင္မင္းသိန္း၏ လုပ္ငန္း ပိုက္ဆံမ်ားႏွင့္ အေရးႀကီးစာရြက္စာတန္းမ်ား မီး ေလာင္ရာတြင္ ပါသြားခဲ့သည္။ သႀကၤန္အခါရက္မ်ားတြင္ မိသားစုႏွင့္အတူ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ အနားယူရန္ ဆုံးျဖတ္ထားေသာ မသန္းသန္း၀င္းတစ္ေယာက္ ရန္ကုန္ ေဆး႐ုံႀကီးတြင္ လူနာေစာင့္အျဖစ္ သႀကၤန္ကာလကို ျဖတ္သန္း ခဲ့ရသည္။

‘‘ကားေမာင္းသမားေတြလည္း သတိနဲ႔ေမာင္းေစခ်င္တယ္။ တုိက္မႈျဖစ္ပြားၿပီး ထြက္မေျပးေစ ခ်င္ဘူး။ ကားဂိတ္ေတြကလည္း တာ၀န္ယူမႈ အျပည့္ရွိေစခ်င္တယ္။ အျမန္လမ္းမွာ အေရးေပၚ ဖုန္းနံပါတ္ေတြ၊ မီးသတ္ကားေတြ ေနရာအႏွံ႔ထားေစခ်င္တယ္။ ဒီလိုမွမဟုတ္ရင္ ျပည္သူေတြ ခရီးသြားရတာ မလြယ္ဘူး’’ ဟု မသန္းသန္း၀င္းက ေခ်ာက္ခ်ားဖြယ္ျဖစ္ ရပ္ႀကံဳေတြ႕ရၿပီးေနာက္ ၎၏ အျမင္ကိုေျပာသည္။

‘‘အခုအခ်ိန္မွာ အျမန္လမ္း မႀကီးကေန ခရီးမသြားရဲဘူး။ အေ၀းေျပးကားစီးရမွာ ကို ေတာ္ ေတာ္ေၾကာက္ေနၿပီ’’ ဟု မသန္းသန္း၀င္းက ကံေကာင္းေထာက္မစြာ အသက္ေဘးမွ လြတ္ေျမာက္ ခဲ့ၿပီးေနာက္ သူ၏ခံစားခ်က္ကို ေျပာသည္။

7Day Daily
No.352 Friday, April 18, 2014

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...