ကဗ်ာဆရာ၊ စာေရးဆ ရာတို႔ရဲ႕ အရင္ေခတ္ သႀကၤန္ကာလနဲ႔ အခုေခတ္သႀကၤန္ အေပၚအျမင္



ျမန္မာႏိုင္ငံလြတ္လပ္ေရးရၿပီး အခ်ိန္အထိ ေခတ္အဆက္ဆက္ ကိုယ့္႐ိုးရာႏွစ္သစ္ကူး အတာေရသဘင္ ပြဲေတာ္ကို အစဥ္အလာမပ်က္ ႏွစ္စဥ္က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ နဝတ၊ နအဖ၊ မဆလ၊ ဖဆပလ ေခတ္ေတြကို ေက်ာ္လြန္ၿပီး ဒီမိုကေရ စီေဖာ္ေဆာင္ေနတဲ့ ဒီေန႔ေခတ္လို ပြင့္လင္းျမင္သာတဲ့ အေနအထား တစ္ရပ္အထိ သႀကၤန္ဟာ လည္း ခါး သီးစြာတစ္ဖုံ၊ ရင္ေကာ့ကာတစ္နည္း ျဖတ္သန္းခဲ့ ပါတယ္။ သႀကၤန္လို႔ဆို လိုက္ရင္ သံခ်ပ္ကို ေမ့ထားလို႔မရ ပါဘူး။ သႀကၤန္နဲ႔ သံခ်ပ္က အျမႊာညီ အစ္ကိုလို အၿမဲ သ႐ုပ္ သကန္တူညီၾက ပါတယ္။ မၾကာခင္မွာလည္း သႀကၤန္ ပြဲေတာ္က် ေရာက္ေတာ့မွာမို႔ ဟိုးအ ရင္က သႀကၤန္နဲ႔ အခုေခတ္သႀကၤန္ ဘယ္လိုမ်ဳိး ကြာျခားသြားသလဲ၊ ဘယ္ လိုပုံစံရွိခဲ့လဲဆိုတာကုိ ကဗ်ာ ဆရာ၊ စာေရးဆရာတခ်ဳိ႕ရဲ႕ စကားသံတခ်ဳိ႕ နဲ႔အတူ တင္ဆက္လိုက္ ရပါတယ္။

ဆရာသင္းရီ

” သႀကၤန္ဆိုတာ အဘိုးႀကီးလည္း ေပ်ာ္သလို၊ လူလတ္ပိုင္း၊ လူငယ္ေတြပါမက်န္ ေပ်ာ္တဲ့ပြဲပဲေလ။ ဟိုးငယ္ငယ္တုန္းကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေပ်ာ္ခဲ့တယ္။ သႀကၤန္သီခ်င္း တစ္ပိုင္း တစ္စ ၾကားဖူးတယ္။ ဘာတဲ့ ” သႀကၤန္ပြဲေလးမို႔” ။ အမွန္ကသႀကၤန္ပြဲေလးမဟုတ္ဘူး။သႀကၤန္ပြဲႀကီး။ အဲဒီလိုျဖစ္ရမွာ။ လူတိုင္း၊ ျမန္မာတိုင္း တန္ဖိုးထားၾကတယ္။ ဒီသႀကၤန္က အသက္ကို တန္းညိႇပစ္လုိက္တဲ့ပြဲပါပဲ။ ယဥ္ေက်းမႈပြဲေတာ္ႀကီး တစ္ခုေပါ့။ ဒီႏွစ္သႀကၤန္မွာ ဘယ္သံခ်ပ္ေတြလာမလဲလို႔ ေမွ်ာ္ေန တယ္။ ႀကိဳဆိုေနတယ္။ နားေထာင္ဦးမွပဲ။ သႀကၤန္ဆိုတာ အသက္သုံးႏွစ္သား အရြယ္ကေန အဘိုးႀကီးအဘြားႀကီးအထိ အသက္ညိႇပစ္ လိုက္ၿပီးေတာ့ ေပ်ာ္ရတဲ့ပြဲ။ ျမန္မာတု႔ိရဲ႕ အထြတ္ အျမတ္ႏွစ္ သစ္ကူးပြဲ။ တစ္ႏိုင္ငံလုံး သႀကၤန္ေရ နဲ႔ ေအးေစေၾကာင္း ေမတၱာပု႔ိသတဲ့ပြဲလို႔ခံစားရတယ္”

ဆရာေလးကိုတင္

မဆလေခတ္ သႀကၤန္၊ နဝတ၊ နအဖေခတ္ သႀကၤန္ေတြကို မီခဲ့တယ္။ တစ္ခ်ိန္က ဖဆပလေခတ္ကိုလည္း ႀကဳံခဲ့တယ္။ အခုေတာ့ သႀကၤန္ က ေတာ္ေတာ္ကြာျခားသြား ပါၿပီ။ မဆလေခတ္နဲ႔ နဝတ ေခတ္ေတာင္ တျခားစီ။ ဖဆပလ ေခတ္နဲ႔ မဆလေခတ္က ျခားတယ္။ ဖဆပလေခတ္က သႀကၤန္ကို ကြၽန္ေတာ္တ အားႀကိဳက္တယ္။ အဲဒီေခ တ္ၿမဳိ႕ေတာ္ ဝန္မ႑ပ္မွာ ၿမဳိ႕ေတာ္ဝန္ကိုယ္တိုင္ ဆုေပးတဲ့ မ႑ပ္ႀကီးပါ။ ရန္ကုန္တစ္ၿမိဳ႕လုံးမွာရွိတဲ့ အလွျပကားေတြ ၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္ မ႑ပ္မွာ လာၿပိဳင္ရပါတယ္။ မဆ လေခတ္မွာ လည္း အတိုင္းအတာအားျဖင့္ သႀကၤန္သံခ်ပ္ဟာ အစိုးရအဖြဲ႕ေတြေရာ၊ ဝန္ႀကီးေတြေရာပဲ သြယ္ ဝိုက္ၿပီးေတာ့ ထိုးတဲ့ သံခ်ပ္ေတြ၊ သြယ္ဝိုက္ၿပီး သ႐ုပ္ေဖာ္ေတြ ရွိခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ စာေပေလာကမွာ စာေပစိစစ္ေရးရွိခဲ့သလုိပါပဲ။ အခုလိုေတာ့ သံခ်ပ္စစ္ေဆးေရး မရွိပါဘူး။ မထြက္ရဘူး။ သတိေပးခံ ရတယ္။ အဲဒီလိုမ်ဳိးေတြျဖစ္ တယ္။ သႀကၤန္လည္းက်ၿပီ ကြၽန္ေတာ္တို႔လည္း မၾကာခင္ ၂ဝ၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲ တက္ရ ေတာ့မွာပါ။ “

ဆရာညီမင္းညိဳ

” မေပ်ာ္ေတာ့ဘူး။ မေပ်ာ္တတ္ေတာ့ဘူး။ ပတ္ဝန္းက်င္အေျခအေနအရ၊ ေခတ္ရဲ႕အေျခအေနအရ သႀကၤန္ ပြဲေတာ္ဟာ ဟိုးငယ္ငယ္တုန္းက ေပ်ာ္ခဲ့ရတဲ့ သႀကၤန္ပြဲေတာ္လို မဟုတ္ေတာ့ဘဲနဲ႔ ေၾကာက္ရြံ႕တဲ့စိတ္ေတြ မ်ားလာတယ္။ အသက္ႀကီးလာလို႔လည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ေပ်ာ္ရႊင္ေပမယ့္သႀကၤန္ ကိုခ်စ္တဲ့ စိတ္အျပည့္ရွိေပ မယ့္ မေပ်ာ္ေတာ့ ဘူး။ မေပ်ာ္တတ္ေတာ့ဘူး။ ေၾကာက္တဲ့စိတ္က ပိုမ်ားလာတယ္။ အဲဒီေတာ့ အသိဥာဏ္ ကင္းမဲ့စြာနဲ႔ ျဖစ္ၾက၊ ပ်က္ၾကမယ့္ ကိစၥရပ္ေတြမွာ တစ္ခုခုဒုကၡမျဖစ္ ခ်င္ဘူး။ ေသ ရမွာ ကိုေၾကာက္လို႔ေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ အေၾကာင္းမဲ့ ပ်က္စီးဆုံး႐ႈံးရတာကို မလိုခ်င္တဲ့အတြက္ ေပ်ာ္ရႊင္ပါလ်က္နဲ႔ သႀကၤန္ကို ေၾကာက္ ရြံ႕စြာနဲ႔ ေရွာင္ ခြာခဲ့ တာ ႏွစ္ကာ လၾကာခဲ့ၿပီ။ “

ဆရာဇူးေက်ာ္

” သႀကၤန္က အသက္အရြယ္နဲ႔ အဓိကဆိုင္ပါတယ္။ အရင္က ျဖတ္သန္းခဲ့တာ ငယ္ရြယ္တဲ့အခ်ိန္ မွာ ျဖတ္သန္းခ့ဲရတာေပါ့ေနာ္။ အဲဒါေတာ့သႀကၤန္ က ေပ်ာ္စရာအ တိၿပီးေနတာပဲေလ။ ေျပာမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ အဲဒီရဲ႕ေနာက္ကြယ္မွာ စီးပြားေရး အေျခအေန၊ ေခတ္အေျခအေနေတြလည္း ပါလာတာေပါ့ေလ။ လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ က ျဖတ္သန္းခဲ့ရတဲ့ သႀကၤန္နဲ႔ အခုေလာေလာလတ္လတ္ ျဖတ္သန္းရမယ့္ သႀကၤန္က အမ်ားႀကီးကြာဟသြားၿပီ။ အသက္အရြယ္နဲ႔ဆိုင္သလို စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး၊ ႏိုင္ ငံေရးနဲ႔လည္း ဆိုင္မယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။ အဓိကေျပာရင္ေတာ့ အရင္ေလာက္မေပ်ာ္ဘူး။ ဒါက ကိုယ္တစ္ေယာက္တည္း ခံစားခ်က္ ကို ေျပာတာပါ။ “

ကဗ်ာဆရာ ေအာင္ဇင္မင္း

” ကြၽန္ေတာ္ေမြးတာက ၁၉၄၆၊ ႏုိဝင္ဘာ ၂၆ ရက္၊ လြတ္လပ္ေရး မရခင္လုိ႔ေျပာရမယ္။ သိတတ္စ အရြယ္တုန္းကေတာ့ သႀကၤန္ေရာ အကုန္ေကာင္းခဲ့တယ္။ ၿမဳိ႕ေတာ္ဝန္ မ႑ပ္မွာ ႏုိင္ငံေတာ္ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးႏုသႀကၤန္ သံခ်ပ္တုိင္ေနတာကို ထိုင္ၾကည့္ ေနခဲ့တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ သႀကၤန္ သံခ်ပ္တုိင္ေနတဲ့ လူက ႏုိင္ငံ ေတာ္ဝ န္ႀကီးခ်ဳပ္ကို လက္ညႇဳိး ေငါက္ေငါက္ထိုးၿပီး တိုင္းျပည္ ရဲ႕ ဖ႐ိုဖရဲျဖစ္မႈေတြကို သူက ေျပာတယ္။ ဒီေတာ့ ႏုိင္ငံေတာ္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္က ၿပဳံးၿပံဳးေလးနဲ႔ နားေထာင္ေနတယ္။ အဲဒီသႀကၤန္ သံခ်ပ္ထုိးၿပီးတဲ့အခ်ိန္မွာ အဲဒီ လိုေျပာတဲ့လူကို မ႑ပ္ေပၚတက္ ၿပီး ဆုခ်ီးျမႇင့္ခဲ့တယ္။ ႏုိင္ငံေတာ္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္တစ္ေယာက္ အေန နဲ႔ ျပည္သူတစ္ေယာက္ ကို ေလး ေလး စားစားဆက္ဆံတဲ့ ပုဂၢဳိလ္ ႀကီးတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ေလး စားခဲ့တယ္။ အဲဒီတုန္းက သႀကၤန္ ကိုလည္း ေလးစားခဲ့တယ္။ သႀကၤန္ကို တံခါးေတြနဲ႔မ ပိတ္ပါနဲ႔။ သႀကၤန္ တံခါးေတြကို ဖြင့္ေပးပါ။ ျပတင္းေပါက္ေတြ မပိတ္ပါနဲ႔။ ျပတင္းေပါက္ေတြ ကို ဖြင့္ေပးပါ။ သႀကၤန္ပတ္ဝန္းက်င္မွာရွိတဲ့ တေပါင္း၊တန္ခူး၊ ကဆုန္ကေန ဆယ့္ႏွစ္လ ရာသီမွာ ႐ႈပ္ေထြး ေပြလီေနတဲ့ အနံ႔အသက္ေတြ၊ အမႈိက္ေတြကို ဖယ္ရွားၿပီး ပိေတာက္ရနံ႔သင္းတဲ့၊ ၿငိမ္း ခ်မ္းတဲ့၊ ျပည္သူလူထု သက္ ေသာင့္သက္သာေနထုိင္ သြားရ တဲ့၊ အျပန္ အလွန္ ယံုၾကည္မႈ ေပးႏုိင္တဲ့ အျဖစ္ႀကီးကို ေဟာဒီ သႀကၤန္မ႑ပ္ထဲကေန ဖြင့္ေပးမယ္လုိ႔ ယူဆပါတယ္”

ကဗ်ာဆရာ ကိုေရြး

ကြၽန္ေတာ္တို႔ ငယ္ငယ္တုန္းကဆိုမ႑ပ္ေတာ္ ေတာ္မ်ားမ်ား လြတ္လြတ္လပ္လပ္ရွိတယ္။ ကားေတြဆုိရင္ လည္း လြတ္လြတ္လပ္လပ္နဲ႔ ေပ်ာ္စရာႀကီး။ အခုေခတ္ ကေလးေတြက သံခ်ပ္ဆိုတာကို မသိတာကမ်ား တယ္။ မျမင္ဖူးဘူး ျဖစ္ေနတယ္။ ရွားလည္းရွားသြား ၿပီ။ သႀကၤန္ကားေတြလည္း ေရပက္ခံေလာက္ပဲရွိေတာ့ တယ္။ အဲဒါ က ေတာ့ ဟိုဘက္နဲ႔ ဒီဘက္ သိသိသာသာ ကြာျခား သြားတယ္။ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ ေတြ ကေတာ့ သူ႔ေရစီးေၾကာင္း နဲ႔သူပါပဲ။ ဒါကို တားလို႔မရ ဘူး လို႔ထင္ တယ္။ ေရြ႕လ်ားလာတာ ပဲ။ အခ်ိန္တန္ရင္ ေနာက္တစ္မ်ဳိး လည္း ေျပာင္းခ်င္ေျပာင္းသြား ႏိုင္တယ္။ ေျပာင္းမယ္ဆုိရင္ စိတ္ဓာတ္ကို အရင္ဆံုးေျပာင္း မွရမယ္။ ဒီယဥ္ေ က်းမႈဆိုတာ ကိုလည္း အၾကာႀကီး ဆြဲထားလို႔ မရပါဘူး။ တို၊ ျပတ္ၿပီး ျပန္ရွည္ သြားမွာ။ ဒီဘက္ကလည္း တစ္ဖက္ သတ္ႀကီး ႐ိုင္းတယ္လို႔ မကိုင္ ထားဘဲနဲ႔၊ မခံယူ ထား ဘဲနဲ႔ ေျဖ ေပးဖို႔လိုတာေပါ့။ ဒီႏွစ္သႀကၤန္ ကိုေတာ့ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း၊ ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်းနဲ႔ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ ပါးပါးေလး ကုန္ဆံုးသြားေစခ်င္တယ္”

ဆရာမ နီနီႏိုင္ (သထံု)

မႏၲေလး သႀကၤန္ဆိုတာက ဟိုးလြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ့္ငါးႏွစ္ေလာက္ရွိမယ္။ ၁၉၈၅ အေစာပိုင္းေပါ့။ အဲဒီ အေစာ ပိုင္းကဆုိရင္ တအားေကာင္းတယ္။ ကိုဝင္းဦးရွိစဥ္ ကေပါ့ေလ။ ပိုေကာင္းတယ္။ အဲဒီတုန္းက ေန႔ခင္း ဘက္ ေရပက္ခံထြက္တာတုိ႔၊ ွအေအန ွ့သတ ေတြ၊ ညဘက္ ၈ နာရီဆုိ မထြက္ေတာ့ဘူး။ အဲဒါေျပာင္း ျပန္ ျဖစ္သြားတာေပါ့ေနာ္။ ဆရာမက ၁၉၇၆ ကတည္းက မႏၲေလးကို ေရာက္သြားေတာ့ မႏၲေလးရဲ႕ သႀကၤန္အေငြ႕ အသက္ကိုခံစားတတ္တယ္ ေပါ့ေနာ္။ ညဘက္ဆိုရင္ တစ္ေမွ်ာ္တစ္ေခၚ လမ္းေ လွ်ာက္ ထြက္ရတာကို တအားႀကဳိက္ တယ္။ အမွန္အတိုင္းေျပာရရင္ ဟိုတုန္းက သႀကၤန္ကို ပိုေပ်ာ္ တယ္။ ပိုလြတ္လပ္တယ္။ ခိုက္ ရန္ျဖစ္ပြားတာတို႔၊ မူးယစ္ ေဆး သုံးစြဲ တာတို႔ မျဖစ္ေစခ်င္ ဘူး။ ခ်စ္ခ်စ္ ခင္ခင္၊ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ ပါးပါးနဲ႔ ႏွစ္သစ္သႀကၤန္ကုိ ကူး ေျပာင္းႏုိင္ပါေစလို႔ ဆုေတာင္းပါတယ္”

ဆရာမ မိခ်မ္းေဝ

သႀကၤန္ဆို တာက ကိုယ့္ရဲ႕ ႐ိုးရာအစဥ္အလာကို ထိန္းသိမ္းတဲ့ ပြဲေလး ေပါ့ေနာ္။ ေရပက္တာေတြ အၾကမ္း ပတမ္းႀကီးလည္း မဟုတ္ေသးဘူး။ သႀကၤန္ေရာက္ တိုင္း သန္လ်င္တစ္ဖက္ကမ္းက အေမ့ရြာမွာသြားၿပီး သႀကၤန္က် ရတယ္။ သႀကၤန္ထမင္းလုပ္ တယ္။ ဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းကိုပို႔ တယ္။ လူႀကီးမိဘေတြကို ကန္ေတာ့တယ္။ ႐ိုးရာ အတိုင္း သႀကၤန္မွာ စီးေမ်ာခဲ့တာေပါ့။ အခုက တအားကြာသြားပါၿပီ။ အျမင္မေတာ္ တဲ့ပံုစံ ဝတ္စား ဆင္ယင္မႈေတြနဲ႔ ႐ိုးရာအစဥ္ အလာကို ေမ့ေဖ်ာက္ပစ္လုိက္ ၿပီးေတာ့ ေပ်ာ္ပြဲတစ္ခုအေနနဲ႔ပဲ က်င္းပၾကေတာ့တယ္။ ဒီေတာ့ အရင္ကစီးေမ်ာခဲ့တဲ့ ပံုစံမ်က္စိ နဲ႔ ၾကည့္ရင္ ဒါဟာ လံုးဝမသင့္ ေတာ္ပါ ဘူး။ မတင့္တယ္ပါဘူး။ ဒီလိုမ်ဳိး မဝတ္ရ၊ မစားရ၊ မျပဳ မူရလို႔ တရားဝင္ အမိန္႔ထုတ္ သင့္တယ္။ အဲဒီလို အမိန္႔ ထုတ္ လုိက္ရင္ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား၊ အားလံုးနီးပါး လိမၼာယဥ္ေက်း ၿပီး မေပါ့တေပၚေတြ ဝတ္စား ၾကမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အခုက ေျပာင္းျပန္ျဖစ္ေနတယ္။ ျမန္မာ ေတြက ႏုိင္ငံျခားလို ဝတ္၊ ႏိုင္ငံ ျခားက ျမန္မာ လိုဝတ္ေနၾက တာေတြေလ။ ဒီႏွစ္ သႀကၤန္က မႏွစ္က သႀကၤန္ထက္ ပိုေကာင္းလာမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္”

Mဘြယ္
Popular News Journal

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...