ပညာေရးဝန္ထမ္းမ်ား ပညာရည္ျပည့္ဝဖုိ႔ ႀကိဳးပမ္းၾကေစခ်င္



“ပညာေရးျဖင့္ေခတ္မဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေသာ ႏုိင္ငံေတာ္ႀကီးတည္ေဆာက္အံ့” ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ႏုိင္ငံရဲ႕ စာသင္ေက်ာင္းအားလုံးလုိလုိမွာ ေတြ႕ရတဲ့ေဆာင္ပုဒ္တစ္ခုပါဘဲ။ ေႂကြးေၾကာ္ခ်က္ေတြ၊ ရည္ရြယ္ခ်က္ ေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲေကာင္းေနပါေစ လက္ေတြ႕မွာ လုိက္ေလ်ာညီေထြ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ႏုိင္မႈ မရွိတဲ့အခါက်ေတာ့ အဲဒီစာသားေတြဟာ စာရြက္ေပၚကစာလုံးေတြပဲ ျဖစ္သြားေလ့ရွိပါတယ္။

မတန္မရာ၊ အလြန္အကၽြံ ေျမႇာက္ပင့္ေျပာဆုိျခင္းလုိ႔ဆုိႏုိင္တဲ့ ေဆာင္ပုဒ္ေတြ၊ ေႂကြးေၾကာ္သံေတြ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ႏုိင္ငံမွာ ေနရာအမ်ားအျပားမွာ ေတြ႕ေနရပါတယ္။ (ျမန္မာ့အားကစား ကမာၻကုိလႊမ္းေစရမည္ဆုိ တဲ့ ေဆာင္ပုဒ္မ်ဳိးေပါ့)။

ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ၿပီး ေခတ္မီတဲ့ႏုိင္ငံတစ္ခု တည္ေဆာက္ဖုိ႔အတြက္ ပညာေရးအဆင့္အတန္းျမင့္မားျခင္း ဟာ အဓိကက်တဲ့အခန္းက႑က ပါဝင္ေနပါတယ္။ ၁၉၈၈ ေနာက္ပုိင္းကၽြန္ေတာ္တုိ႔ႏုိင္ငံရဲ႕ မေရမ တြက္ႏုိင္ေလာက္ေအာင္ မ်ားျပားလွတဲ့ေကာ္မတီဥကၠ႒တာဝန္ေတြကုိ ဦးခင္ညြန္႔ရယူၿပီးေနာက္ အဆုိး ရြားဆုံးပ်က္စီးခဲ့တဲ့အထဲမွာ ပညာေရးစနစ္ဟာေရွ႕ဆုံးက ပါဝင္ပါတယ္။ Critical Thinking (က်ဳိး ေၾကာင္းဆက္စပ္ေတြးေခၚမႈ) သီအုိရီနဲ႔ အေျခခံသေဘာတရားေတြကုိ ေက်ညက္နားလည္ေရးဆုိတဲ့ ပညာေရးစနစ္ရဲ႕ အေျခခံလုိအပ္ခ်က္ေနရာမွာ ၾကက္တူေရြးစာအံသလုိ သင္၊ အံ၊ က်က္စနစ္ အစား ဝင္ေရာက္လာခဲ့ပါတယ္။ ေအာင္ခ်က္ရာခုိင္ႏႈန္းေတြကုိ စီမံခ်က္နဲ႔ပုံေဖာ္၊ မေအာင္မရွိ ငါ့တပည့္စနစ္နဲ႔ ခရီးဆက္၊ ယခင္က ႏုိင္ငံတကာအသိအမွတ္ျပဳ တကၠသုိလ္ေတြကသာလွ်င္ ေပးေလ့ရွိတဲ့ Ph.D ဘဲြ႕ ေတြကုိ ျပည္တြင္းမွာပဲ ဗုံးေပါလေအာေပး၊ B.A, B.Sc, B.E မွသည္ Ph.D အထိ Copy ပညာေရးစနစ္ နဲ႔ ခရီးဆက္ခဲ့ပါတယ္။

ပညာေရးစနစ္ ပ်က္ယြင္းျခင္းနဲ႔အတူ ပညာတတ္ဘဲြ႕ရေတြရဲ႕ အခန္းက႑ ဘက္ေပါင္းစုံက ေမွးမိွန္ ကာႏုိင္ငံတစ္ခု စနစ္တစ္ခုကုိ ပုံေဖာ္တည္ေဆာက္တဲ့ေနရာမွာ အဓိကေမာင္းႏွင္အားေတြျဖစ္တဲ့ လူလတ္တန္းစားေတြရဲ႕ အေရးပါမႈကုိဖ်က္ဆီးဟန္႔တားတဲ့ ပညာေရးစနစ္တစ္ခုလုိ ျဖစ္ခဲ့ပါ တယ္။ ေခတ္ပညာတတ္ေတြရဲ႕ အသိဉာဏ္ပညာအေတြးအေခၚနဲ႔ ဗဟုသုတေတြဟာ ငါးတန္း အဆင့္ေလာက္ ေတာင္မွ မရွိေတာ့ဘူးလုိ႔ “ငါးတန္းႏွင့္ၿပိဳင္ ဘယ္သူႏုိင္” က႑က မီးေမာင္းထုိးျပလုိ႔ ရတဲ့အဆင့္ထိ ေရာက္သြားခဲ့ရပါၿပီ။ သမုိင္းမသိ၊ ပထဝီနားမလည္၊ သခ်ၤာကုိမေတြးေခၚတတ္ပဲ ဘဲြ႕ေတြ႕ရခဲ့ တဲ့ ျမန္မာ့ အႏုပညာနယ္်ပယ္က ေပါေၾကာင္ေၾကာင္၊ ႐ူးႏွမ္းႏွမ္းသ႐ုပ္ေဆာင္ေတြရဲ႕ ေဖ်ာ္ေျဖတင္ဆက္ မႈေတြက ေဖ်ာ္ေျဖေရးဆုိတာထက္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ႏုိင္ငံရဲ႕ ပညာေရးစနစ္အတြက္ေတာ့ အရွက္ရစရာ တစ္ခုလုိ႔ပဲ ျမင္မိပါတယ္။ “မူႀကိဳႏွင့္ၿပိဳင္ ဘယ္သူႏုိင္” ဆုိတဲ့အစီအစဥ္မ်ဳိး ေနာက္ထပ္မေပၚလာပါေစနဲ႔လုိ႔ပဲ ဆုေတာင္းေနမိပါတယ္။

ႏုိင္ငံတစ္ခုမွာ ဘယ္ပညာေရးစနစ္ပဲ က်င့္သုံးပါေစ အေတြးအေခၚ၊ သီအုိရီ၊ သုေတသန (Research) နဲ႔ Critical Thinking ေတြကုိ အေျခမခံဘူးဆုိရင္ အဲဒီႏုိင္ငံရဲ႕ ပညာေရးစနစ္ဟာ ဘယ္လုိနည္းနဲ႔မွ တုိးတက္လာႏုိင္စရာ အေၾကာင္းမရွိပါဘူး။ ႏုိင္ငံအမ်ားအျပားမွာေတာ့ CCA (Child Centered Appr-oach) သင္ၾကားနည္းစနစ္ကုိ က်င့္သုံးေပမယ့္လဲ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ႏုိင္ငံမွာေတာ့ TCA (Teacher Centered Approach) ဆရာဗဟုိျပဳသင္ၾကား နည္းစနစ္ကုိပဲက်င့္သုံးခဲ့ပါတယ္။

ဆရာ၊ ဆရာမေတြရဲ႕ အရည္အခ်င္းျပည့္မိမႈ၊ စိတ္ဓာတ္ခြန္အားေတြဟာ ႏုိင္ငံ့သားေကာင္းေတြ၊ ဘက္စုံ ထူးခၽြန္တဲ့ မ်ဳိးခ်စ္လူငယ္ေတြ၊ လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ေတြကုိ ဖန္တီးပုံေဖာ္တဲ့ေနရာမွာ မရွိမ ျဖစ္လုိအ ပ္ပါတယ္။ ၁၉၈၈ ေနာက္ပုိင္းကာလေတြမွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ႏုိင္ငံရဲ႕ ပညာေရးစနစ္မွာ အေျခခံလုိ အပ္ခ်က္ျဖစ္တဲ့ ဆရာ၊ တပည့္ဆက္ဆံေရးမွာ ဆရာ၊ ဆရာမေတြဟာ ဆရာက်င့္ဝတ္ငါးပါး ထက္ အာဏာရွင္အလုိက် က်င့္ဝတ္ေတြနဲ႔ ျပဳမူလုပ္ေဆာင္ ခဲ့တာေတြကုိပဲ ေတြကခဲ့ရပါတယ္။

ေမးခြန္းေတြေျဖဆုိတဲ့အခါမွာ အေျဖမွန္ေပမယ့္လဲ သူ႔တြက္နည္း၊ သူေျဖျပထားတဲ့ပုံစံနဲ႔ နည္းနည္းကြာ လုိက္တာနဲ႔ လုံးဝအမွတ္မေပးေတာ့တဲ့ထိ အာဏာပါဝါျပခဲ့တဲ့ ဆရာ၊ ဆရာမေတြလည္း ဒုနဲ႔ေဒးပါဘဲ။ သူ႔က်ဴရွင္မတက္လုိ႔ အမ်က္ေဒါသထြက္ စိတ္ဆုိးၿပီး လပတ္စာေမးပဲြေျဖဆုိခ်ိန္မွာ စာေမးပဲြမေျဖခုိင္းဘဲ တံျမက္စည္းလွည္းခုိင္း၊ ၿပီးေတာ့မွ လပတ္စာေမးပဲြက်တယ္ဆုိၿပီး သူ႔က်ဴရွင္ကုိ မျဖစ္မေနတက္မွျဖစ္ မယ္လုိ႔ မိဘေခၚေတြ႕အက်ပ္ကုိင္ကာ ခုႏွစ္တန္းေက်ာင္းသူတစ္ဦးကုိ သူ႔က်ဴရွင္မတက္တက္ေအာင္ ပညာစြမ္းျပတဲ့ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕က အလယ္တန္းျပဆရာမတစ္ဦးလုိ ဆရာမေတြကလဲ ေပါမွေပါ။ ရွစ္တန္း ကုိးတန္း ေက်ာင္းသားေလးေတြ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္မွာ ေဆးလိပ္ေသာက္ေနတာကုိ မဟန္႔တားတဲ့အျပင္ ကုိယ္တုိင္ပါေဆးလိပ္မီးညႇိေပးခဲ့တဲ့ တြံေတးၿမိဳ႕က ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီးလုိ ဆရာႀကီးမ်ဳိးကတစ္ဖုံ။ သူ႔က်ဴရွင္တက္တဲ့ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေတြကုိ နည္းနည္းမွမခုိးခ်နဲ႔၊ လႈပ္တာနဲ႔ဖမ္းလြန္းလုိ႔ ေက်ာင္း သားေတြမေက်မနပ္ျဖစ္၊ စာေမးပဲြေျဖၿပီးခ်ိန္မွာ ျပႆနာျဖစ္မွာ ေၾကာက္ၿပီး ေက်ာင္းေနာက္ေပါက္ကေန ဟန္မေဆာင္ႏုိင္စတမ္း သုတ္ေျခတင္ေျပးခဲ့ရတဲ့ သံတဲြၿမိဳ႕ရဲ႕ အထက္တန္းေက်ာင္း တစ္ေက်ာင္းက ဆရာတစ္ဦးရဲ႕ အျဖစ္မ်ဳိးကလဲ မရွား။ စာသင္ခ်ိန္တပည့္ေတြကုိ စာထြက္ေရးခုိင္း၊ ကိုယ္တိုင္က်ေတာ့ ဖုန္းတစ္လုံးနဲ႔ အီစီကလီျပဳရင္း အလုပ္႐ႈပ္ေနၾကတဲ့ ဆရာမပ်ဳိပ်ဳိ ရြယ္ရြယ္ေတြကလည္း ေက်ာင္းတုိင္း လက္ညႇိဳးထုိးမလဲြ။ အာဇာနည္ေန႔ အေၾကာင္းသိခ်င္လုိ႔ နည္းနည္း ေလာက္ေျပာျပေပးပါ ေတာင္းဆုိ တဲ့ေက်ာင္းသားတစ္ဦးကုိ အတန္းသားအားလုံးရဲ႕ေရွ႕ေမွာက္မွာ ေဒါသတႀကီးျပစ္ တင္ႀကိမ္းေမာင္းေျပာဆုိ ခဲ့တဲ့ မေကြးၿမိဳ႕က အထက္တန္းျပဆရာတစ္ဦး။ ေအာင္စာ ရင္းထြက္ခ်ိန္ ပထမ၊ ဒုတိယအဆင့္ေတြကုိ မေရး၊ ဆုေပးပဲြနီးခါနီးမွ မ်ားမ်ားကန္ေတာ့ႏုိင္တဲ့ ေက်ာင္း သား၊ ေက်ာင္းသူေတြကုိ ကန္ေတာ့ေၾကးအလုိက္ ဆုတံဆိပ္သတ္မွတ္တဲ့ ေက်ာင္းေတြကလည္း အား လုံးနီးပါး။ ေက်ာင္းေရွ႕မ်က္ႏွာစာက ေစ်းသည္ တုိင္းလုိလုိနဲ႔ ရန္ျဖစ္၊ ေက်ာင္းလာအပ္တဲ့ မိဘတစ္ဦး ကုိ ထဘီစြန္ေတာင္ဆဲြၿပီး ကက္ကက္လန္ေအာင္ ရန္ေတြ႕ခဲ့တဲ့လႈိင္သာယာ အလက (၅) က ပုသိမ္ သူေက်ာင္းအုပ္ဆရာမႀကီးရဲ႕အျဖစ္ကလည္း ကေလးေတြနဲ႔အတူ ေႏြရာသီယဥ္ေက်းလိမၼာ သင္တန္းပဲ ပုိ႔ရေတာ့မလုိ။ ငါ့ေယာက်္ားက သေဘၤာသား၊ ဗုိလ္ႀကီး၊ ဗုိလ္မွဴး၊ ဘယ္ဌာနကအရာရွိ စသည္ျဖင့္ (လင္တု၊ လင္ၿပိဳင္) ဂုဏ္ေဖာ္ေနၾကတဲ့ ရန္ကုန္၊ မႏၲေလး အပါအဝင္ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားရွိ နာမည္ႀကီးေက်ာင္း ေတြက ဆရာမမ်ားကလည္း တေမွာင့္။ အမ်ားသူငါေတြက လုပ္ငန္းခြင္ဝင္ဖုိ႔ သုတ္ေျခတင္ေနရခ်ိန္မွာ လမ္းေဘးမူးၿပီးလဲမက်ေအာင္ ထိန္းၿပီးသြားေနရတဲ့ လႈိင္သာယာၿမိဳ႕နယ္ရဲ႕တစ္ခုေသာ မူလြန္ေက်ာင္း ကေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီးတစ္ဦးအျဖစ္ဟာလဲ ပညာေရးေလာက သိကၡာမက်ရေလေအာင္ အရက္ဆုိင္ ကုိသူ႔႐ုံးခန္းမွာပဲ ဖြင့္ေပးရေတာ့မလုိ လုိ။ ေက်ာင္းေရွ႕မ်က္ႏွာစာမွာ အရက္၊ ဘီယာဆုိင္ႀကီးေတြ ဟီးဟီးထေနေအာင္ ဖြင့္ထား၊ ေက်ာင္းလာရာ လမ္းထိပ္မွာ တည္းခုိခန္းေတြအစီအရီဖြင့္ထားတဲ့ လႈိင္ သာယာၿမိဳ႕ရဲ႕ အထက္တန္းေက်ာင္း တစ္ေက်ာင္း လုိ ေက်ာင္းေတြကလည္း ေနရာအႏွံ႔။ ဆရာနဲ႔တပည့္ အျမည္းအတူတူစား၊ အျပန္အလွန္ အရက္ ငွဲ႕ေပးရင္းလက္ရည္ တစ္ျပင္တည္းေသာက္ေနၾကတဲ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ စခန္းသြင္းေဘာ္ဒါေဆာင္ ဆရာေတြက လဲ မ႐ုိးႏုိင္စရာ။

၁၉၈၈ ေနာက္ပုိင္းျဖစ္လာတဲ့ ပညာေရးဝန္ႀကီးအားလုံး (ယေန႔ထိ) ‘သူ႔ဆန္စားရင္ ရဲရမည္’ ဆုိတဲ့ အ ေတြးထက္ ပုိမေတြးတတ္ဟုဆုိက ပုိအံ့မထင္။ ပညာေရးမူဝါဒေကာင္း ခ်မွတ္ႏုိင္ေရးထက္ ရာထူးေန ရာတည္ၿမဲေရးအတြက္ အထက္အမိန္႔ကုိ Followship လုပ္ကာ စားေကာင္း၊ ေသာက္ေကာင္းေအာင္ ဟန္ျပလုပ္ျပ႐ုံမွလဲြၿပီး ဘာတစ္ခုမွလုပ္ေဆာင္ျခင္းမရွိခဲ့တဲ့ ဝန္ႀကီးေတြ။ စစ္အစုိးရရဲ႕ ဂရင္းနစ္စံခ်ိန္ တင္ ႏုိင္ေလာက္ေအာင္ မ်ားျပားလွတဲ့ဝန္ႀကီးဌာနေတြထဲမွာ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနေလာက္ ျဖစ္ကတတ္ ဆန္းႏုိင္တဲ့ ဝန္ႀကီးဌာနေနာ့ ရွိလိမ့္မယ္မထင္ဘူး။

‘အမ်ဳိးသားစည္ကမ္းအစ စာသင္ေက်ာင္းက’၊ ‘ပညာတုိ႔ႏုိင္ငံရဲ႕ ပညာေရးဝန္ထမ္းေလာကမွာ ျဖစ္ ရပ္ ေတြကေတာ့ ေျပာမဆုံးေပါင္ေတာသုံးေတာင္လုိ႔ပဲ ဆုိရမွာပါ။ ဆရာ့က်င့္ဝတ္ငါးပါး ပ်က္စီးေနသေရြ႕ ကာလပတ္လုံးေတာ့ ပညာေရးစနစ္ကုိ ဘယ္လုိမွျမႇင့္တင္လုိ႔ရႏုိင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ပညာေရးမူဝါဒ တစ္ခုကုိ ခ်မွတ္အေကာင္အထည္ေဖာ္တဲ့ေနရာမွာ အာဏာရွင္၊ အုပ္ခ်ဳပ္သူက ပုံေဖာ္တဲ့စနစ္ထက္ ပညာေရးေလာကသားေတြ ပူးေပါင္းပါဝင္ၿပီး ပုံေဖာ္တဲ့စနစ္ျဖစ္ေအာင္ ဦးစြာလုပ္ေဆာင္ဖုိ႔ လုိအပ္ပါ တယ္။

ဆရာ၊ ဆရာမေတြဟာ တပည့္သားသမီးေတြရဲ႕ လက္ရွိဘဝအေပၚမွာေရာ ေရရွည္အနာဂတ္ကုိ ပါ ေမွ်ာ္ကုိးၿပီး လုပ္ေဆာင္ႏုိင္ဖုိ႔ လုိအပ္ပါတယ္။ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေတြရဲ႕ ပညာေရးေတြေကာင္းဖုိ႔ အတြက္ရာထူးဂုဏ္ရွိန္ကုိပဲ ေရြးၾကည့္တတ္တဲ့အက်င့္ကုိေဖ်ာက္ၿပီး မိဘေတြနဲ႔ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ သင့္ပါတယ္။ သိပၸမခ်န္ဘဲ အတတ္လည္းသင္ဖုိ႔အတြက္ ကုိယ္ကုိတုိင္လည္း စြမ္းရည္ျပည့္ဝလာ ေအာင္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ဖုိ႔လုိအပ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ႏုိင္ငံရဲ႕ ပညာေရးစနစ္နိမ့္က်သြားရျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္း ရင္းေတြထဲမွာ ဆရာ၊ ဆရာမေတြရဲ႕ အသိဉာဏ္ဗဟုသုတ ဘက္ေပါင္းစုံက ေခါင္းပါးနိမ့္က် မႈေတြကလဲ အဓိကက်တဲ့အခ်က္တစ္ခုအေနနဲ႔ ပါဝင္ပါတယ္။ ပညာေရးဌာနက ဆရာ၊ ဆရာမ အ ေတာ္မ်ားမ်ား (အထူးသျဖင့္ ၁၉၈၈ ေနာက္ပုိင္းျဖစ္လာတဲ့သူေတြ) ဟာပညာေရးနဲ႔ သက္ဆုိင္တဲ့ဗဟု သုတ၊ အေတြး အေခၚေတြမွာ ဆုိးရြားစြာနိမ့္က်ေနခဲ့တာကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။

ပညာေရးေလာကမွာ ဆရာေတြရဲ႕အေရအတြက္ အလြန္အကၽြံနည္းပါးေနျခင္းဟာ ပညာေရးစနစ္အ တြက္ေကာင္းမြန္ၿပီး လက္သင့္ခံႏုိင္တဲ့ အေနအထားတစ္ရပ္လုိ႔ ကၽြန္ေတာ္မယုံၾကည္ပါဘူး။ ဆရာ၊ ဆရာမ အေရအတြက္အခ်ဳိးကုိ ညီမွ်ေအာင္၊ ထိန္းညႇိႏုိင္တဲ့အေျခအေနတစ္ခုကုိေရာက္ေအာင္ ဖန္တီး ႏုိင္ဖုိ႔လုိ အပ္ပါတယ္။ ေဘးရန္ဆီးကာဆုိတဲ့ က်င့္ဝတ္နဲ႔အညီ တပည့္ေတြအေပၚမွာ က်ေရာက္လာႏုိင္မယ့္ အႏၲရာယ္ေတြ၊ အဖ်က္အဆီးေတြကုိလည္း ကာကြယ္ေပးရမယ့္တာဝန္ရွိပါတယ္။

ဒီကေန႔မွာ ေက်ာင္းသားအမ်ားစု ေဆးလိပ္ကုိဖင္က မီးခုိးထြက္မတတ္ ေသာက္ေနၾက တာေတြ၊ ေကာ္ ႐ွဴေနၾကတာေတြ၊ အရက္ဆုိင္၊ ဘီယာဆုိင္၊ တည္းခုိခန္းေတြမွာ မလုိလားအပ္တဲ့ ျဖစ္ရပ္ေပါင္းစုံ ဆုိးရြားစြာထပ္မျဖစ္လာေအာင္ စနစ္တက်နဲ႔ကာကြယ္ေပးဖုိ႔လုိအပ္ေနပါၿပီ။ တရားဥပေဒစုိးမုိးမႈ အား နည္းေပမယ့္လည္း သက္ဆုိင္ရာက ေက်ာင္းအနီးတစ္ဝုိက္မွာ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေတြရဲ႕ စာရိတၱမ႑ိဳင္ကုိ ဖ်က္ဆီးေစႏုိင္မယ့္ အရက္၊ ဘီယာဆုိင္ေတြ၊ တည္းခုိခန္းေတြ လြတ္လပ္စြာဖြင့္ခြင့္ ကုိေတာ့ ပိတ္ပင္လုိ႔ရႏုိင္ပါေသးတယ္။ ဆရာ၊ ဆရာမေတြအေနနဲ႔လဲ ကုိယ္နဲ႔မဆုိင္သလုိမ်ဳိးမေနဘဲ ထိေရာက္တဲ့ကန္႔ကြက္မႈမ်ဳိး လုပ္ဖုိ႔လုိအပ္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ဆရာ၊ ဆရာမေတြဆုိတာဟာ အင္မတန္ႏုနယ္ၿပီး ျဖဴစင္တဲ့ရင္ေသြးငယ္ေတြရဲ႕ အနာဂတ္ လွပဖုိ႔၊ ဘဝမွာ အဆင့္အတန္းျမင့္ျမင့္ ရွင္သန္ရပ္တည္ႏုိင္ဖို႔အတြက္ရည္ရြယ္ၿပီး ယုံၾကည္ စိတ္ခ် အပ္ႏွံထားျခင္းခံရတဲ့ ဒုတိယမိဘေတြပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ႏုိင္ငံက ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေတြ ဟာဆရာေကာင္းတပည့္ ပန္းေကာင္းမပန္ႏုိင္ခဲ့တာ ႏွစ္ေပါင္းအေတာ္ၾကာခဲ့ပါၿပီ။ တပည့္သား၊ သမီး ေတြအတြက္ ဥယ်ာဥ္မွဴးေကာင္းပီသတဲ့၊ ဆရာ့က်င့္ဝတ္နဲ႔ညီတဲ့ ဆရာေကာင္း၊ သမားေကာင္းေတြ ကုိ ျပည္သူေတြကေမွ်ာ္လင့္ေနၾကပါၿပီ။ ပန္းေကာင္းအညြန္႔ခ်ဳိးမယ့္ ဥယ်ာဥ္မွဴးဆုိးေတြ နဲ႔ ျပည့္ႏွက္ေနတဲ့ ပညာေရးစနစ္ကုိေတာ့ ဘယ္သူကမွမလုိခ်င္ေတာ့ပါဘူး။ ပညာေရးအဆင့္အတန္းျမင့္မွ တုိင္းျပည္ အနာဂတ္အတြက္ လုိအပ္တဲ့လူ႔စြမ္းအား အရင္းအျမစ္ေတြ ကုိ ေဖာ္ထုတ္ႏုိင္လိမ့္မယ္လုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ယုံ ၾကည္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ျပည္သူေတြ ဂုဏ္ယူဝင့္ႂကြားႏုိင္မယ့္ ဥယ်ာဥ္မွဴးေကာင္းပီသတဲ့ ဆရာ၊ ဆရာမေတြျဖစ္လာေအာင္ ႀကိဳးစားရင္းနဲ႔ ေခတ္မီဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ တဲ့ ႏုိင္ငံေတာ္ကုိတည္ေဆာက္ႏုိင္ မယ့္ ပညာေရးစနစ္ေကာင္းေတြ ကုိ ႏုိင္ငံတကာနဲ႔ ရင္ေပါင္တန္း လာႏုိင္ေအာင္ ပုံေဖာ္ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ မယ့္ ဆရာ၊ ဆရာမေတြျဖစ္ေနဖုိ႔လုိအပ္ပါတယ္။ အာစရိယဂုဏ္အင္နဲ႔ အစဥ္အလာေကာင္းေတြကုိ ထိန္းသိမ္းႏုိင္မယ့္ ဆရာ၊ ဆရာမေတြျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားရင္းနဲ႔ ႏုိင္ငံ အနာဂတ္အတြက္၊ တပည့္သား၊ သမီးေတြရဲ႕ ဘဝေရွ႕ေရးလွပဖုိ႔အတြက္ အဓိကအေရးပါတဲ့ စြမ္းေဆာင္ရွင္ေတြအျဖစ္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ျပည္သူေတြအား လုံး ဂုဏ္ယူဝံ့ႂကြားႏုိင္မယ့္ ဆရာ၊ ဆရာမေကာင္းေတြ ျဖစ္ႏုိင္ၾကပါေစလုိ႔ ဆႏၵျပဳ လုိက္ပါရေစ။

Democracy today Daily
အတဲြ(၁)၊ အမွတ္(၁၉)၊ မတ္လ(၁၉) ရက္၊ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...