ႏွလုံးသားကင္းမဲ့ေသာ ပညာတတ္မ်ား



ႏွလုံးသားကင္းမဲ့တာခ်င္းအတူတူ ပညာမဲ့ထက္ ပညာတတ္ေတြက ေၾကာက္စရာေကာင္းပါလိမ့္မည္။

ပညာတတ္တစ္ေယာက္ဟာ ႏွလုံးသားမရွိတဲ့အတြက္ သူ႔ရဲ႕အသိပညာေတြ၊ အသိအျမင္ေတြကုိ သူလုိလားတဲ့သူေတြရဲ႕ ႐ႈေထာင့္ကပဲ စဥ္းစားေတြးေခၚလိမ့္မယ္။ သူလုိလားတဲ့သူဆုိတာကလည္း သူ႔ဘဝကုိလက္ေတြ႕ အက်ဳိးျပဳမယ့္သူေတြပဲျဖစ္လိမ့္မယ္။

ႏွလုံးသားမရွိတဲ့အတြက္ စာနာေထာက္ထားမႈနဲ႔ ကိုယ္ခ်င္းစာတရားလည္းရွိမွာမဟုတ္ဘူး။ တည့္တည့္ ေျပာရရင္ေတာ့ ႏွလုံးသားမရွိတဲ့ပညာတတ္ေတြဟာ ျပည္သူအက်ဳိးနဲ႔ အစုိးရအဖဲြ႕တစ္ခုရဲ႕ အက်ဳိးယွဥ္ လာရင္ အစုိးရဘက္ပဲ ေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္းလုိက္မွာပါပဲ။

နံပါတ္တစ္ ျပည္သူဆုိတာက သူ႔ကုိအႏၲရာယ္မေပးႏိုင္ဘူး။ ေနာက္ၿပီးအခြင့္ အေရးလည္းေပးႏုိင္ သူ ေတြမဟုတ္ဘူး။ ျပည္သူေတြက လစာေငြမေပးႏုိင္ဘူး။ ကားမေပးႏုိင္ဘူး။ တုိက္ခန္းမေပးႏုိင္ဘူး။ အဲဗီဇာလည္းမေပးႏုိင္ဘူး။ ျပည္သူဆုိတာ အစုိးရလုိအာဏာမရွိဘူး။

တစ္ခါက ႏုိင္ငံႀကီးတစ္ခုမွာ ေဒါက္တာဘဲြ႕ယူလာတဲ့ တုိင္းရင္းသားတစ္ေယာက္နဲ႔ ဆုံခဲ့ဖူးတယ္။ သူကအဲဒီႏုိင္ငံသားခံယူထားတာဆုိေတာ့ သူျမန္မာႏုိင္ငံမွာေနဖုိ႔က အစုိးရလက္ထဲမွာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ထင္ပါရဲ႕ ဗီဇာေပးၿပီး ဖူးဖူးမႈတ္ထားတဲ့ အစုိးရကုိဖားတ့ဲစကားေတြ ေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္းေျပာတယ္။ သူ႔စကားေတြက သူယူလာတဲ့ ေဒါက္တာဘဲြ႕နဲ႔ေတာင္ မလုိက္ဖက္ေအာင္အဆင့္နိမ့္လြန္းတယ္။ ဒီ အစုိးရအဆက္ဆက္ေၾကာင့္ အလြန္အမင္းနိမ့္က်ေနၿပီျဖစ္တဲ့ သူ႔ရဲ႕တုိင္းရင္းသား အမ်ဳိးအႏြယ္ေတြ ကုိ ေတာင္ အားနာပုံမရဘူး။ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ သူေျပာေနတဲ့စကားေတြဟာ အေပၚယံဟန္ေဆာင္ ထားတဲ့ မုသားေတြပဲျဖစ္တယ္။ သူကဟန္ေဆာင္ေနေပမယ့္ တပ္မေတာ္ကုိ ဘယ္ေလာက္မုန္းတီးေန တယ္ဆုိတာ ခန္႔မွန္းလုိ႔ရတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္စကားေတြကလည္း ေရွ႕ေနာက္မညီညြတ္ဘူး။ စကား တစ္ခြန္းနဲ႔တစ္ခြန္း ဆန္႔က်င္ေနတယ္။ က်ဳပ္တုိ႔နဲ႔မတူတာက က်ဳပ္တုိ႔က တပ္မေတာ္ကုိ အမုန္းမရွိဘူး။ တုိင္းတစ္ပါးနဲ႔တုိက္ရင္ ဒီတပ္မေတာ္ကုိပဲ က်ဳပ္တုိ႔ကူညီရဦးမွာပဲ။ အမုန္းမရွိဘူး။ တပ္မေတာ္ကုိ ကုိယ့္ေနရာကုိယ္ေနဖုိ႔ပဲ ေတာင္းဆုိတာ။ ဒါလည္းႏုိင္ငံတုိးတက္ႀကီးပြားဖုိ႔အတြက္ပဲ။ ျပည္သူေတြ လြတ္လပ္ခ်မ္းသာဖုိ႔ပဲ။ ဒါေၾကာင္အစုိးရက အခြင့္အေရးဘယ္ေလာက္ေပးေပး မွ်မွ်တတပဲေရးမွာပဲ။ သူတို႔ဘက္ကေတာ့ လုိက္မေရးႏုိင္ဘူး။ ႏွလုံးသားကင္းမဲ့တဲ့ ပညာတတ္ႀကီးေတြကေတာ့ ဘယ္ေတာ့ မွႏွစ္ဖက္အျမင္ရယ္လုိ႔မရွိဘူး။ အားနာနာနဲ႔ေျပာရရင္ ဘုိ႔တစ္ဘုိ႔တည္းရွိတယ္။ ပညာတတ္ႀကီး တစ္ ေယာက္ေရးတာကုိ က်ဳပ္ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္မွာ ျပန္ေရးဖူးတယ္။ သူကေျပာတာက အရက္သမား တစ္ ေယာက္ အခုပုတီးစိပ္ေနရင္ အရင္ကအရက္ေသာက္ခဲ့ဖူးတာ ေမ့ပစ္ရမယ္တဲ့။ ေဟာၾကည့္ သူက ဘက္တစ္ဘက္တည္းၾကည့္တာ ဘယ္ေလာက္ထင္ရွားသလဲ။ က်ဳပ္ကေျပာလုိက္တယ္။ အဲဒီအရက္ သမားဟာ က်ဳပ္တုိ႔နဲ႔လာမပတ္သက္ဘဲ သူ႔ဘာသာေနရင္ေတာ့ အရက္ထဲပဲ ပုတီးစိမ္ၿပီးစိပ္စိပ္ စိတ္မ ဝင္စားဘူးလုိ႔။ ဒါေပမဲ့ဒီအရက္သမား က်ဳပ္တုိ႔လူမႈအသုိင္းအဝုိင္းနဲ႔လာၿပီး ပတ္သက္မယ္ သုိ႔မဟုတ္ က်ဳပ္တုိ႔ကုိ လာအုပ္ခ်ဳပ္မယ္ဆုိလုိကေတာ့ တကယ္အရက္ျပတ္ၿပီး ပုတီးစိပ္တာဟုတ္မဟုတ္၊ အုပ္ခ်ဳပ္ ခ်င္လုိ႔ပဲ၊ အရက္ခြက္ပုန္းေသာက္ၿပီး ပုတီးဟန္ျပကုိင္ေနတာလားဆုိတာ က်ဳပ္တို႔က ဆန္းစစ္ေဝဖန္ ရ ေတာ့မွာပဲ။ ဒါ mindest နဲ႔မဆုိင္ဘူးေလလုိ႔။ အဲဒီပညာတတ္ႀကီးက က်ဳပ္တုိ႔ဘက္ကမေတြးဘဲ အရက္သမားဘက္ကပဲ ေတြးေနတာဗ်။ သူတင္စားပုံက အရက္သမား ပုတီးစိပ္တယ္ဆုိတာ အရင္က ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္တဲ့ အာဏာရွင္ေတြက အခုဒီမုိကေရစီေျပာင္းကုိင္တာကုိ ဆုိလုိခ်င္တာ။

ေနာက္တစ္ေယာက္ကလည္း လာေသးတယ္။ သာေအးရယ္ဆုိသလုိပဲ။ အသံထြက္ၿပီးေတာ့ ေတာင္ ရယ္မိတယ္။ ဘယ္သူဘယ္ဝါဘယ္ဂ်ာနယ္မွာဆုိတာ မေျပာေတာ့ပါဘူး။ စိတ္ပ်က္လုိ႔မေျပာေတာ့ဘူး။ သူက “လူမႈသိပၸံဟူေသာ Social Science ကေလ့လာသည္” ဆုိတာနဲ႔အစခ်ီတာဗ်။ စပစ္ကတည္းက လက္နက္ႀကီးနဲ႔ထုတာ။ “မွန္မွန္ကန္ကန္ရွိေသာ ပညာရွင္အနည္းငယ္မွ်သာ နားလည္မႈေပးေလ့ရွိၾက တယ္” လုိ႔ဆုိတယ္။ ေတြ႕တယ္မဟုတ္လား။ သူဆုိလုိတာ ခင္ဗ်ားတုိ႔က်ဳပ္တုိ႔က နားလည္မႈမေပးရင္ မွန္လည္းမမွန္ဘူး။ “ပညာရွင္” လည္းမဟုတ္ဘူးလုိ႔ ခ်ည္ၿပီးတုပ္ၿပီးဆုိတာဗ်။ ပညာတတ္ဉာဥ္ဆုိတာ ဒါမ်ဳိးေပါ့။ သူေျပာတဲ့ပညာရွင္ေတြဆုိတာ ခင္ဗ်ားတုိ႔ေတာ့ မသိဘူး။ က်ဳပ္ကေတာ့မျဖစ္ခ်င္ပါဘူး။ သူေျပာသမွ် ေခါင္းညိတ္ရမယ့္အစားေတာ့ ပညာရွင္မျဖစ္ရတာ ဝမ္းသာစရာပဲ။

သူက႐ႈေထာင့္တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးမွာ အေျခခံၾကသူမ်ားက အတင္းကာေရာ လုပ္တတ္ၾကသည္တဲ့။ အင္ဂ်င္နီ ယာပညာရပ္တြင္ ၾကမ္းခင္း Floor ေလာင္းၿပီးလွ်င္ ဘိလပ္ေျမေကာင္းစြာသိပ္သည္းရန္ Setting Period ကုိ ၂၁ ရက္ထားရပါသည္တဲ့။ ၁၄ ရက္သာအခ်ိန္ေပးလွ်င္ ထုိၾကမ္းခင္းစံခ်ိန္စံညႊန္း မျပည့္ တတ္ပါတဲ့ ခုႏွစ္ရက္မွ်သာအခ်ိန္ေပးၿပီး ထုိၾကမ္းခင္းအေပၚ ေလးလံေသာ ပစၥည္းမ်ားတင္ခဲ့လွ်င္ ၿပိဳလဲ တတ္သည့္ သဘာဝ ရွိပါသည္တဲ့။ ကဲ ဘယ္လုိသေဘာရၾကသလဲ။ မဟာဉာဏ္ႀကီးရွင္ ပညာတတ္ႀကီးခမ်ာ ဦးေႏွာက္မီးခုိးထြက္ေအာင္စဥ္းစားၿပီး အစုိးရဘက္ကေန ေရွ႕ေနလုိက္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားေနရွာကာ ျမင္ၾက တယ္မဟုတ္လား ရိပ္မိၿပီလား။

ကြန္ကရစ္ေလာင္းတယ္ဆုိတာက အေျခခံဥပေဒနဲ႔ လူ႔အခြင့္အေရးကုိ သူဆုိလုိတာဗ်။ Setting Period ေလာင္းၿပီးသိပ္ထားရတဲ့ကာလဆုိတာက အသြင္ကူးေျပာင္းေရးကာလကုိ ဆုိလုိတာပါ။ အေျခ ခံဥပေဒျပင္ဆင္ဖုိ႔တုိ႔၊ လူ႔အခြင့္အေရးေတာင္းဆုိတာတုိ႔က ေစာပါေသးတယ္လုိ႔ ခင္ဗ်ားတုိ႔က်ဳပ္တုိ႔ကုိ သူကေျပာခ်င္တာ။ ဒါဆုိရင္သူဟာ ဘယ္ဘက္တစ္ဘက္တည္းၾကည့္ၿပီး ေျပာေနတာလဲဆုိတာ သ ေဘာေပါက္ေလာက္ပါၿပီေနာ္။

သူဟာက်ဳပ္တုိ႔ျပည္သူေတြဘက္က ႏွမ္းတစ္ေစ့စာမွ် ၾကည့္ေပးေဖာ္မရဘူးခင္ဗ်ာ။ အစုိးရေလာင္းထား တဲ့ဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေတြေလာင္းထားတဲ့ Floor (ကြန္ကရစ္ပဲ) သူ႔ေခါင္းထဲမွာ ရွိပံုရတယ္။

ဒီမုိကေရစီအတြက္ အသက္ဆုံး႐ႈံးခံၿပီး ကြန္ကရစ္ေလာင္းခဲ့တဲ့သူေတြရွိခဲ့တယ္။ သူတို႔ရဲ႕ကြန္ကရစ္ (Floor) ေတြ၊ လူထုေခါင္းေဆာင္ေတြေလာင္းခဲ့တဲ့ ကြန္ကရစ္ေတြ၊ ၈၈ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္နဲ႔ အက်ဥ္းသားေဟာင္းေတြ ေလာင္းခဲ့တဲ့ကြန္ကရစ္ေတြ၊ ေရႊဝါေရာင္သံဃာေတြေလာင္းခဲ့တဲ့ ကြန္ကရစ္ ေတြစာ သူ႔အတြက္ဘာမအေရးပါပုံမရဘူး။ ရွိေကာင္းမွန္းေတာင္ သိရဲ႕လားမသိဘူး။

“ဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ားအစုိးရ” ေလာင္းတဲ့ကြန္ကရစ္တစ္ခုကုိပဲ ျမင္တတ္တဲ့ ပညာတတ္ႀကီးကုိ ေမးၾကည့္ ခ်င္တယ္။ နားတစ္ဖက္နဲ႔ မ်က္လုံးတစ္လုံးပဲရွိတာမ်ားလား။ ျပည္သူေတြရဲ႕ ငုိသံေတြကုိၾကားဖုိ႔ နားတစ္ ဖက္ရယ္၊ ျပည္သူရဲ႕မ်က္ရည္ေတြကုိ ျမင္တတ္တဲ့မ်က္လုံးတစ္လုံးရယ္ တပ္ထားလုိက္ပါဦးလုိ႔။ ပညာတတ္ႀကီးေျပာသလုိ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေတြကြန္ကရစ္ (Floor) ေလာင္းခဲ့တာဟာ ၂၁ ရက္လည္း မက ေတာ့ပါဘူး။ ၄၂ ႏွစ္ ဟင့္အင္း။ ၅၂ ႏွစ္ေတာင္ေက်ာ္ခဲ့ၿပီလား။ ဘယ္မွာသိပ္သည္းၿပီး သုံးစားလုိ႔ရခဲ့ လုိ႔လဲ။ ဘယ္ေတာ့မွမာေက်ာသိပ္သည္းၿပီး သုံးစားလုိ႔ရခဲ့လုိ႔လဲ။ ဘယ္ေတာ့မွ မာေက်ာသိပ္သည္းၿပီး က်စ္လ်စ္သြားမယ့္ကြန္ကရစ္ (Floor) မဟုတ္ဘူးဆုိတာ ပညာတတ္ႀကီးမသိဘူးလား။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ။ သုံးထားတာဘိလပ္ေျမအစစ္ မဟုတ္ဘူး။ ပစၥည္းမမွန္၊ နည္းမမွန္ဘူးဆုိေတာ့ သိပ္သည္း သြားေအာင္ ေစာင့္ပါဦးဆုိရင္ေျပာတဲ့သူဟာ အဂတိတစ္ခုခုလုိက္စားထားၿပီလုိ႔ သတ္မွတ္လုိ႔ရတယ္။

က်ဳပ္ဆုိလုိတာက ပညာတတ္ႀကီးေတြဟာ ျပည္သူေတြဘက္ကေန မွားမွားမွန္မွန္ မ်က္ကန္းဘက္ လုိက္ဖုိ႔ မဆုိလုိပါဘူး။ ပညာရွင္ဆုိတာ ဘယ္ဘက္မွမလုိက္ဘဲ တရားမွ်တစြာ စဥ္းစားသင့္တယ္ ထင္ပါတယ္။ အင္းေလ ပုထုဇဥ္ဆုိေတာ့ အခက္သားပဲ။ ဘုန္းႀကီးေတြေတာင္ ခ်ဥ္ေပါင္ကုိကာျပန္ၿပီး ဝက္သားလက္ ႐ုန္းတယ္လုိ႔ စာမွာရွိတာပဲ။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ေတာ့ ငါအမွန္လုပ္တယ္ထင္တာေပါ့။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ေတာ့ ငါအမွန္လုပ္တယ္ထင္တာေပါ့။ ေျခေထာက္တစ္ဖက္ကေတာ့ ဝက္သားဘက္ ေရာက္ေနၿပီေလ။

ေနာက္ၿပီး ပညာတတ္ႀကီးတုိ႔ရဲ႕ စြမ္းေဆာင္ခ်က္လုိ႔ေခၚရမွာပဲ။ အခုဆုိရင္ျမန္မာစာက ႏွစ္မ်ဳိးျဖစ္ေန သလားေအာက္ေမ့ရေအာင္ ဆရာႀကီးတုိ႔ေရးတဲ့ ျမန္မာစာကုိနားမလည္ႏုိင္ဘူး။

ဒီအျဖစ္က ဘယ္ကစလဲဆုိေတာ့ ၁၉၆၉-၁၉၇၀ ပတ္ဝန္းက်င္မွာ ပညာေရးစနစ္ကုိ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေတြ လက္တည့္စမ္းေနၾကခ်ိန္ေပါ့။ ႏုိင္ငံျခားသားေတြ ရွာေဖြတီထြင္ထားတဲ့ ပညာရပ္ေတြကုိ ႏုိင္ငံျခားဘာ သာစကားကေန ျမန္မာစာနဲ႔ေကာက္ကာငင္ကာ ေျပာင္းသင္ခုိင္းရာကစၿပီး ဟုိမေရာက္ သည္မေရာက္ ကျပားျမန္မာစာေတြေပၚလာခဲ့တာပဲ။ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရမယ့္အစား တခ်ဳိ႕က သေဘာေတြ႕သြားၿပီး ဒါမွပညာရွင္စာ၊ ပညာရွင္စကားဆုိၿပီး သုံးစဲြၾကရာကေန လူေတြနားမလည္ေအာင္ ေျပာႏုိင္ေရးႏုိင္မွ ပညာရွိဆုိၿပီးရာဇဝင္တြင္ခဲ့တာပဲ။

ဥပမာ Functionalism ကုိဆရာႀကီးေတြက ဘယ္လုိအဓိပၸာယ္ဖြင့္သလဲဆုိေတာ့ “လက္ေတြ႕လုပ္ငန္း ေဆာင္တာတုိ႔သည္ ထုိအယူအဆသေဘာသဘာဝကုိ သတ္မွတ္ေစသည္ဟူသည့္ အယူအဆျဖစ္ သည္တဲ့။ လက္ေတြ႕အေကာင္အထည္ေဖာ္ရာ၌ မိမိအေျခအေနေပးထားခ်က္မ်ားႏွင့္ လက္ေတြ႕ ကုိက္ညီမႈရွိၿပီး အက်ဳိးရလဒ္မွန္ကန္စြာထြက္ရန္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖစ္သည္” တဲ့။ ေလာင္းရဲပါ တယ္။ ဆယ္ေခါက္ဖတ္ၾကည့္ နားမလည္ေစရ။

က်ဳပ္တုိ႔႐ုိး႐ုိးအရပ္သားစကားနဲ႔ေျပာရမယ္ဆုိရင္ Functionalism ဆုိတာအယူအဆတစ္ခုပဲ။ “အေဆာက္အအုံ သုိ႔မဟုတ္ အရာဝတၳဳတစ္ခုရဲ႕အေရးႀကီးဆုံးအရာက သူ႔ရဲ႕အေပၚယံပုံစံမဟုတ္ဘဲ သူဘယ္လုိအသုံးတည့္မွာလဲဆုိတာ ျဖစ္တယ္” ဆုိတဲ့ အယူအဆပါပဲ။

အေမေရ အေမ့သားပညာတတ္ သုိ႔မဟုတ္ ပညာရွိႀကီးမျဖစ္တာ ကံေကာင္းလုိက္တာ။

The Flower News Journal
Vol.10, No.14, April.1-7, 2014

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...