ေသာကမီးစာ ပဋိပကၡ မီးစာျဖစ္ေသာ ဝန္ေဆာင္မႈ

သတင္းတစ္ပုဒ္ ဖတ္လိုက္ရသည္။ ထိုသတင္းကို ဖတ္ၿပီးသည္ႏွင့္ မေဝးလွေသာ အခ်ိန္ပိုင္းဆီက အျဖစ္အပ်က္ အခ်ိဳ႕ကို ဖ်တ္ခနဲ သတိရမိသည္။ ျမန္မာ့ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းအတြင္း ဥပေဒအခ်ိဳ႕ ေရးဆြဲ ျပ႒ာန္းႏိုင္ရန္ ႀကိဳးပမ္းမႈမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ မတူညီေသာ အျမင္ရွိသူ မ်ားအၾကား အျပန္အလွန္ ဆန္႔က်င္ ျငင္းခံုမႈ အရွိန္ျမင့္ တက္ေနဆဲ အခ်ိန္ပိုင္းဆီက အျဖစ္အပ်က္ အခ်ိဳ႕ဟု ဆိုရမည္။

ထိုစဥ္က ဥပေဒ ျပ႒ာန္းႏိုင္ေရးဘက္မွ တက္တက္ႂကြႂကြ ေဆာင္ ရြက္ေနသည့္ မႏၲေလး မစိုးရိမ္တိုက္သစ္ ဆရာေတာ္ ဦးဝီရသူ အရွင္ျမတ္က မိမိထံ တယ္လီဖုန္းျဖင့္ ဆက္သြယ္၍ သတ္မည္ ျဖတ္မည္ စသည္ျဖင့္ ၿခိမ္းေျခာက္မႈမ်ား ရွိေနေၾကာင္း လူမႈ ကြန္ရက္ စာမ်က္ႏွာမွ ထုတ္ေဖာ္ အသိေပးခဲ့သည္။ အလားတူပင္ ဥပေဒ မျပ႒ာန္းေရးဘက္မွ တက္တက္ႂကြႂကြ ေဆာင္ရြက္ ေနၾက သည့္ မဇင္မာေအာင္၊ မခင္ေလး၊ မေမစံပယ္ျဖဴ၊ ေဒၚခြန္ဂ်ာ စသည့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား ထံသို႔လည္း တယ္လီဖုန္းျဖင့္ ဆက္သြယ္ ၿခိမ္းေျခာက္မႈမ်ား ရွိခဲ့ေၾကာင္း သတင္းမီဒီယာမ်ားမွ တစ္ဆင့္ သိခဲ့ရဖူးသည္။ တယ္လီဖုန္းျဖင့္ ဆက္သြယ္ ၿခိမ္းေျခာက္ ၾကသူမ်ားသည္ ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္ အေပၚ၌လည္း ရဟန္းသံဃာႏွင့္ မေလ်ာ္သည့္ အေခၚအေဝၚ အသံုးအႏႈန္းမ်ားျဖင့္ ရင့္သီး႐ိုင္းပ် ၿခိမ္းေျခာက္ ခဲ့ၾကေၾကာင္း သိရသည္။ အမ်ိဳးသမီးမ်ား အေပၚ၌လည္း ယဥ္ေက်းေသာ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းက လက္မခံႏိုင္သည့္ စကား အသံုးအႏႈန္းမ်ားျဖင့္ ဆဲေရးျပစ္တင္ ၿခိမ္းေျခာက္ ခဲ့ၾကေၾကာင္း သိရသည္။

ထုိ႔အျပင္ အင္တာနက္ ခ်ိတ္ဆက္ထားေသာ လက္ကိုင္ဖုန္းမ်ားတြင္ အသံုးျပဳႏိုင္သည့္ Viber ကုမၸဏီ၏ Free Text ဝန္ေဆာင္မႈ Software စနစ္ကို အသံုးျပဳ၍ ဆဲေရးၿခိမ္းေျခာက္စာ၊ ညစ္ညမ္းစာႏွင့္ ညစ္ညမ္းဓာတ္ပံုမ်ား ပို႔ခဲ့ၾက သည္ဟုလည္း သိရသည္။ တိုးတက္လာေသာ နည္းပညာ သစ္မ်ားျဖင့္ ေပးပို႔ ဆက္သြယ္သူ၏ ဖုန္းနံပါတ္ အမွန္ကို မသိႏိုင္ေအာင္ ျပည္ပ ဖုန္းနံပါတ္ အသြင္ျဖင့္ ေပးပို႔ ဆက္သြယ္မႈမ်ိဳးလည္း ရွိခဲ့သည္ဟု သိရသည္။ အဆိုပါ ဆဲေရးၿခိမ္းေျခာက္ ေႏွာင့္ယွက္ ေစာ္ကားသည့္ ဒဏ္မ်ားကို ဆရာေတာ္ ဦးဝီရသူသည္လည္း ႀကံဳေတြ ႔ခဲ့ရသည္။ မဇင္မာေအာင္၊ မခင္ေလး၊ မေမစံပယ္ျဖဴ၊ ေဒၚခြန္ဂ်ာ စသည့္ အမ်ိဳးသမီး မ်ားသည္လည္း ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ ရသည္ဟု သိရသည္။

ဤမွာပင္ ‘ဆဲေရးၿခိမ္းေျခာက္ ေႏွာင့္ယွက္ ေစာ္ကားသူမ်ားသည္ မည္သည့္ ဘက္ကသူမ်ား ျဖစ္သည္’ စသည္ျဖင့္ သေဘာထားအျမင္ မတူညီသည့္ တစ္ဖက္ အင္အားစုမ်ားထံ လက္ညႇိဳးၫႊန္ စြပ္စြဲစရာ ျဖစ္လာခဲ့သည္။ စင္စစ္တြင္ မည္သူမွန္းလည္း မသိရ၊ မည္သည့္ေနရာမွ ဆက္သြယ္ ေနမွန္းလည္း မသိရသည္ျဖစ္ရာ ထင္တိုင္းမေသြ ဟုတ္ခ်င္မွ ဟုတ္လိမ့္မည္။ လူတစ္ဦး တစ္ေယာက္ သို႔မဟုတ္ လူအုပ္စု တစ္စုတည္းကပင္ သည္ဘက္ ပုဂၢိဳလ္ မ်ားသို႔ တစ္မ်ိဳး ဟိုဘက္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားသို႔ တစ္ဖံု လွည့္ပတ္ ေမႊေႏွာက္၍ အမုန္းတရား အရွိန္ျမင့္တက္ေစေအာင္ ဖန္တီးႏိုင္ေသာ အေျခအေနမ်ိဳးပင္ ျဖစ္ေပရာ ‘မိမိထံ ဆက္သြယ္၍ ဆဲေရးၿခိမ္းေျခာက္ ေႏွာင့္ယွက္ ေစာ္ကားသူမွာ မိမိတို႔ႏွင့္ သေဘာထားအျမင္ မတူညီသည့္ တစ္ဖက္အင္အားစုမွ ျဖစ္သည္’ ဟု တထစ္ခ် တပ္အပ္ ေသခ်ာေျပာႏိုင္မည္ မဟုတ္ေခ်။

သို႔ႏွင့္တိုင္ အဆိုပါ ဆဲေရးၿခိမ္းေျခာက္ ေႏွာင့္ယွက္ ေစာ္ကားသူမ်ားကို မည္သူမည္ဝါမ်ားဟု တိတိက်က် မိမိရရ ေဖာ္ထုတ္ အေရးယူႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္းကိုကား ယခုအခ်ိန္ အထိလည္း မၾကားသိရေသးေခ်။ ဆက္သြယ္ေရး နည္းပညာႏွင့္ တရားဥပေဒ စိုးမိုးမႈ နိမ့္က်ျခင္း၏ အက်ိဳးဆက္ဟုပင္ ဆိုရမည္။ အဆိုပါ ျဖစ္ရပ္မ်ားကဲ့သို႔ လူသိထင္ရွား ဟိုးေလးတေက်ာ္ ျဖစ္မလာေသာ္လည္း တယ္လီဖုန္းျဖင့္ အလားတူ ေႏွာင့္ယွက္ ေစာ္ကားမႈကို ခံၾကရသည့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား အေၾကာင္းကို မၾကာခဏ ဆိုသလိုပင္ ၾကားသိ ဖတ္႐ႈေနရသည္။ ယင္းသို႔ေသာ ေႏွာင့္ယွက္ ေစာ္ကားျခင္းမ်ားအေပၚ တရားဥပေဒျဖင့္ ထိထိေရာက္ေရာက္ အေရးယူႏိုင္မည့္ အေနအထား၊ ေႏွာင့္ယွက္ ေစာ္ကားျခင္းမ်ားမွ အကာအကြယ္ ေပးႏိုင္မည့္ အေနအထားမွာလည္း ေဝးေနေသးသည္၊ မေသခ်ာ မေရရာေသးဟုပင္ ဆိုရလိမ့္မည္။

ဤအျဖစ္အပ်က္မ်ားကို သတိရမိ၊ ေတြးေတာမိေစသည့္ သတင္းတစ္ပုဒ္ ဆိုသည္မွာ Ooredoo ကုမၸဏီ၏ တယ္လီဖုန္း ဆက္သြယ္ေရး ဝန္ေဆာင္မႈ တစ္ခုအေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားသည့္ သတင္းပင္ ျဖစ္သည္။ အဆိုပါ သတင္းတြင္ ဖုန္းလက္ခံ နားေထာင္သူဘက္မွ ဆက္သြယ္ ေခၚဆိုသူ၏ ဖုန္းနံပါတ္ကို မသိေစႏိုင္သည့္ CLIR ဝန္ေဆာင္မႈကို Ooredoo ကုမၸဏီက တစ္လအတြက္ က်ပ္ ၂၅၀၀ ႏႈန္းျဖင့္ ေပးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပထား သည္ကို ဖတ္႐ႈရသည္။ နည္းပညာ တိုးတက္မႈ တစ္ရပ္အျဖစ္ လက္ခံအသိအမွတ္ ျပဳရမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း အဆိုပါ နည္းပညာႏွင့္ ဝန္ေဆာင္မႈသည္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြက္ ေကာင္းက်ိဳးႏွင့္ ဆိုးက်ိဳး မည္သည္ကို ေပးစြမ္းႏိုင္မည္နည္း ဆိုသည္ကိုမူ ဆင္ျခင္ သံုးသပ္ရလိမ့္မည္။

၁။ လူတိုင္းသည္ မိမိထံ တယ္လီဖုန္း ဆက္သြယ္ ေခၚဆိုသူ၏ ဖုန္းနံပါတ္ကို သိျမင္ခြင့္ ရွိရမည္။ ဤသည္မွာ တယ္လီဖုန္း သံုးစြဲသူတိုင္း၏ အေျခခံ အခြင့္အေရး တစ္ခုျဖစ္သည္။ ဆက္သြယ္ ေခၚဆိုသူ၏ ဖုန္းနံပါတ္ကို မသိမျမင္ႏိုင္သည့္ နည္းပညာ ဝန္ေဆာင္မႈသည္ တယ္လီဖုန္း သံုးစြဲသူတို႔၏ အေျခခံ အခြင့္အေရးကို ခ်ိဳးေဖာက္ရာ ေရာက္ေသာ ဝန္ေဆာင္မႈ ျဖစ္သည္။

၂။ ဆက္သြယ္ ေခၚဆိုသူ၏ ဖုန္းနံပါတ္ကို မသိမျမင္ႏိုင္သည့္ နည္းပညာ ဝန္ေဆာင္မႈသည္ တယ္လီဖုန္းျဖင့္ ဆဲေရးၿခိမ္းေျခာက္ ေႏွာင့္ယွက္ ေစာ္ကားလိုသူမ်ား၊ အမုန္းတရားႏွင့္ ပဋိပကၡ ဖန္တီးလိုသူမ်ားအတြက္ အခြင့္ အလမ္း ပိုမိုရရွိေစမည့္၊ ပိုမိုရဲတင္း လာေစမည့္ အေနအထား တစ္ရပ္ကို ရရွိေစသည္။

၃။ အဆိုပါ နည္းပညာ ဝန္ေဆာင္မႈေၾကာင့္ အမ်ဳိးေကာင္းသား အမ်ိဳးေကာင္း သမီးမ်ားထံ ရင့္သီး႐ိုင္းပ်သည့္ ဖုန္းေခၚဆိုမႈမ်ား၊ ဆဲေရး ၿခိမ္းေျခာက္ ေႏွာင့္ယွက္မႈမ်ား၊ ဣေႁႏၵသိကၡာကို ပ်က္ျပား ထိခိုက္ေစသည့္ ဆက္သြယ္ မႈမ်ား ေရာက္ရွိလာရန္ အခြင့္အလမ္း မ်ားျပားေစသည္။

၄။ အဆိုပါ နည္းပညာ ဝန္ေဆာင္မႈကို အသံုးခ်၍ မည္သူမွန္းလည္း မသိရ၊ မည္သည့္ေနရာက ဆက္သြယ္ ေနမွန္းလည္း မသိရသည့္ တယ္လီဖုန္းေပၚမွ ဆဲေရး ၿခိမ္းေျခာက္ ေႏွာင့္ယွက္မႈ မ်ားေၾကာင့္ ျမန္မာ့ လူ႔အဖြဲ႕ အစည္း အတြင္းရွိ မတူညီေသာ ယံုၾကည္ ကိုးကြယ္မႈ ရွိသူမ်ား၊ မတူညီေသာ သေဘာထားအျမင္ ရွိသူမ်ား အၾကားတြင္ တစ္ဖက္ႏွင့္တစ္ဖက္ အထင္အျမင္ လြဲမွားေစမည့္ လုပ္ႀကံ ဖန္တီးမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလာရန္ အခြင့္အလမ္း မ်ားျပားေစသည္။

၅။ အဆိုပါ နည္းပညာ ဝန္ေဆာင္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာမည့္ လူမႈျပႆနာ အ႐ႈပ္အေထြးမ်ား၊ အထင္အျမင္ လြဲမွား မႈမ်ား၊ ပဋိပကၡမ်ားကို ဝန္ေဆာင္မႈ ေပးသည့္ ဆက္သြယ္ေရး ကုမၸဏီကျဖစ္ေစ၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ ရဲတပ္ဖြဲ႕ကျဖစ္ေစ တားဆီးေျဖရွင္း ေပးႏိုင္မည့္ အလားအလာမွာ နည္းပါး ခဲယဥ္းေနသည္။ သို႔ျဖစ္ရာ ဆက္သြယ္ ေခၚဆိုသူ၏ ဖုန္းနံပါတ္ကို မသိေစႏိုင္သည့္ အဆိုပါ နည္းပညာႏွင့္ ဝန္ေဆာင္မႈသည္ ျမန္မာ့ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းအတြက္ ေကာင္းက်ိဳးထက္ ဆိုးက်ိဳးကိုသာ ေပးႏိုင္သည္ဟု ဆင္ျခင္ သံုးသပ္သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ အဆိုပါ ဝန္ေဆာင္မႈကို ေပးမည္ဟု ရည္ရြယ္ လုပ္ေဆာင္ေနေသာ ဆက္သြယ္ေရး ကုမၸဏီအေနႏွင့္ ယင္းဝန္ေဆာင္မႈကို မစတင္မိေစရန္ႏွင့္ စတင္ၿပီးသား ျဖစ္လွ်င္ ရပ္စဲရန္ လိုအပ္သည္။ မည္သည့္ ဆက္သြယ္ေရး ကုမၸဏီပင္ျဖစ္ေစ သံုးစြဲသူ တစ္ဦးခ်င္းႏွင့္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၏ လံုၿခံဳမႈႏွင့္ တည္ၿငိမ္မႈကို ထိပါးေစႏိုင္သည့္ အလားတူ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ား ေပးျခင္းကို မျပဳလုပ္ရန္ လိုအပ္သည္။ သက္ဆိုင္ရာ ဝန္ႀကီးဌာန အေနႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရး ကုမၸဏီ မ်ားက သံုးစြဲသူ တစ္ဦးခ်င္းႏွင့္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၏ လံုၿခံဳမႈႏွင့္ တည္ၿငိမ္မႈကို ထိပါးေစႏိုင္သည့္ ဝန္ေဆာင္ မႈမ်ား ေပးျခင္းကို တားျမစ္ ပိတ္ပင္ရန္ လိုအပ္သည္။ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ အေနႏွင့္ သက္ဆိုင္ရာ ဝန္ႀကီး ဌာန၏ ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားကို ၾကည့္႐ႈထိန္းညႇိရန္ လိုအပ္သည္။ လူမႈအဖြဲ႔အစည္း မ်ားကလည္း ဆက္သြယ္ေရး ကုမၸဏီမ်ား၏ သံုးစြဲသူ တစ္ဦးခ်င္းႏွင့္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း လံုၿခံဳတည္ၿငိမ္မႈကို ထိပါးေစႏိုင္သည့္ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ားကို ကန္႔ကြက္ တားဆီးရန္ လိုအပ္သည္။

စင္စစ္တြင္ ဆက္သြယ္ ေခၚဆိုသူ၏ ဖုန္းနံပါတ္ကို မသိမျမင္ႏိုင္သည့္ အဆိုပါ နည္းပညာ ဝန္ေဆာင္မႈႏွင့္ အလားတူ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ားသည္ ေသာကမီးစာမ်ား၊ ပဋိပကၡ မီးစာမ်ား ျဖစ္သည့္အတြက္ အလိုမရွိအပ္ေသာ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ားသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သိေစအပ္ေပသည္။


ရ႒ပါလ
The Voice Journal
--------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(lwanmapyay.blogspot.com) လြမ္းမေျပ သုတရပ္၀န္း | Facebook

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...