ႏွလံုးသား ဝန္ေဆာင္မႈ

ေလေၾကာင္း ဝန္ထမ္း တစ္ဦးကို လူအမ်ားက လွပေသသပ္ စြာ ဝတ္ဆင္ ထားသည္ ဟုသာ ျမင္ၾကျပီး အားက် ၾက သည္။ တကယ္ေတာ့ ကြ်န္မတို႔ဘဝတြင္ လူအမ်ား မျမင္ႏိုင္ေသာ အခက္အခဲ မ်ားလည္း ရွိတတ္ေသးသည္။ အခ်ိန္ပို အလုပ္ေတြလုပ္ျပီး အနားယူ မအိပ္စက္ရသည့္ အျပင္ ေလယာဥ္ေပၚတြင္ တင္ေဆာင္လာ သည့္ ခရီး သည္ေပါင္း ရာေက်ာ္အတြက္ အစားအစာမ်ား ျပင္ဆင္ေပး ရသလို အခြန္မဲ့ ပစၥည္းမ်ားလည္း ေရာင္းခ် ရေသးသည္။

ကြ်န္မတို႔ဘဝကို ေသခ်ာ ခံစားၾကည့္လွ်င္ လူႏွစ္ေယာက္စာ အလုပ္လုပ္ေနရသည္ဟု ထင္ရသည္။ တစ္ခါ တရံ စိတ္ပမ္း ကိုယ္ႏြမ္းၿပီး ငိုခ်င္ေသာ္လည္း မ်က္ရည္က မထြက္။

“ကိုယ္ဟာ ဝန္ထမ္းတစ္ေယာက္၊ ဒီတစ္ရက္ေလးကို သည္းခံမႈေတြနဲ႔သာ ကုန္ဆံုးပါေစေလ” ဟု ကိုယ့္ကိုယ္ကို အျမဲေျပာဆိုဆံုးမျဖစ္သည္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ဘယ္လိုပင္ ဆံုးမေသာ္လည္း တစ္ခါတရံ စိတ္၏ ဆံုးမမႈမ်ားကို ဦးေႏွာက္က လက္မခံေသာအခါ မ်က္ႏွာေပၚတြင္ အျပံဳးတုမ်ားဆင္ျမန္းျပီး စိတ္မၾကည္လင္စြာ ႐ွိေနတတ္သည္။

တစ္ခါက ေလယာဥ္ေပၚတြင္ ကြ်န္မ၏အေကာင္းဆံုး လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္တစ္ဦးက ဝမ္းတြင္း႐ူးေရာဂါ စဲြကပ္ေနေသာ အဘိုးအိုတစ္ဦးအား မည္သို႔ျပဳစုလိုက္သည္ကို မ်က္ျမင္ကိုယ္ေတြ႔ ၾကံဳလိုက္မွ ကြ်န္မ ကိုယ္ကြ်န္မ ဘယ္ေလာက္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႔လိုေၾကာင္း သင္ခန္းစာ ေကာင္းေကာင္းရလိုက္သည္။

“စင္ကာပူ-နယူးေယာက္” ေလေၾကာင္းလိုင္း တစ္ခုတြင္ျဖစ္သည္။

ေလယာဥ္တက္ျပီး သိပ္မၾကာပါ။ အဘိုးအိုတစ္ဦး အေပါ့အပါး သြားခ်င္လာသည္။ အၾကင္နာတရား ကင္းမဲ့ေသာ သူ႔အိမ္သားမ်ားက အဘိုးအိုကိုယ္တိုင္ အိမ္သာသို႔ သြားေစခဲ့သည္။ သနားစရာ အဘိုးအို မွာ ေလယာဥ္ေနာက္ပိုင္းတြင္႐ွိေသာ အိမ္သာသို႔ တစ္ေယာက္တည္း ျဖည္းျဖည္းခ်င္းေလွ်ာက္သြားခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ အိမ္သာကထြက္လာျပီးမွ မိမိထိုင္ခံုေနရာကို မမွတ္မိဘဲ ျဖစ္ေနခဲ့သည္။ (၈ဝ)ဆိုသည့္ မိမိ အသက္ကိုမွ သတိမထားမိေတာ့ဘဲ ေခ်ာက္ခ်ားစြာ လူသြားစၾကၤန္တြင္ ထိုင္ငိုေတာ့သည္။ ေလယာဥ္ ဝန္ထမ္း မ်ားေရာက္လာမွ သူ႔ကိုယ္ေပၚတြင္ အညစ္အေၾကး မ်ားေပေနသည္ကို သတိထားမိသည္။ သူ အသံုးျပဳခဲ့ေသာ အိမ္သာမွာလည္း လူျမင္မေကာင္းေအာင္ ညစ္ေပေနသည္။

အဘိုးအိုကို ဝန္ထမ္းမ်ားက ထိုင္ခံုသို႔ ျပန္ပို႔ေပးခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ သူ႔ကိုယ္ေပၚ႐ွိ အညစ္အေၾကး အနံ႔ဆိုး မ်ားက ေဘးခရီးသည္မ်ားကို အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ေစခဲ့သည္။ အဘိုးအိုအား အဝတ္လဲေပးရန္ အိမ္သား မ်ားကို ေတာင္းဆိုခဲ့ေသာ္လည္း အဝတ္ေသတၱာမွာ ေလယာဥ္ဂိုေဒါင္ထဲ ေရာက္ေနျပီျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယေန႔ေလယာဥ္မွာ ခရီးသည္ အျပည့္ တင္ေဆာင္ထားျခင္း မ႐ွိသည့္အတြက္ အဘိုးအိုအား လြတ္ေနေသာ ေနာက္ဆံုးေနရာတြင္ ထိုင္ခိုင္းေစရန္ အိမ္သားမ်ားက ေတာင္းဆိုခဲ့သည္။ အမွန္တကယ္ လည္း ေနရာလြတ္မ်ား ရွိေနေသာေၾကာင့္ အိမ္သားမ်ား၏ ေတာင္းဆိုမႈကို လိုက္ေလ်ာခဲ့ရသည္။ ညစ္ေပေနေသာ အိမ္သာကိုလည္း ေသာ့ခတ္ ထားလိုက္ၾကသည္။

အဘိုးအိုမွာ ေနာက္ဆံုးခံုတြင္ တစ္ေယာက္တည္း ေခါင္းငံု႔ထိုင္လွ်က္ ဝန္ထမ္းမ်ားခ်ေပးေသာ အစား အေသာက္မ်ားကို မ်က္ေတာင္ မခတ္တမ္းၾကည့္ရင္း မ်က္ရည္က်ေနသည္။ သုိ႔ေသာ္ တစ္နာရီအၾကာ မည္သူမွ် သတိ မထားမိ လိုက္ခ်ိန္တြင္ အဘိုးအိုမွာ သန္႔ရွင္းေသာ အဝတ္အစားမ်ားဝတ္ကာ မိမိနဂိုေနရာ တြင္ ျပံဳးရယ္စြာထိုင္ေနျပီး အေငြ႔တစ္ေထာင္းေထာင္း ထေနေသာ အစာမ်ား စားေသာက္ေနသည္ ကို ေတြ႔လိုက္ရသည္။

လူအမ်ားက တအံ့တၾသႏွင့္ အျဖစ္အပ်က္ကို သိခ်င္ေနၾကသည္။ အေၾကာင္းရင္းမွာ ကြ်န္မ၏ လုပ္ေဖာ္ ကိုင္ဖက္ သူငယ္ခ်င္းက သူမ၏ထမင္းစားခ်ိန္ကို အသံုးခ်ျပီး အဘိုးအိုအား အဝတ္စိုမ်ားျဖင့္ သန္႔စင္ေပး ခဲ့သည္။ ေလယာဥ္မွဴးထံ အဝတ္တစ္စံုငွားျပီး အဘိုးအိုအား လဲေပးလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ေသာ့ခတ္ထားေသာ အိမ္သာကိုလည္း သန္႔စင္ျပီး သူအျမဲသံုးေနက် ေရေမႊးျဖင့္ ပက္ျဖန္းထားလိုက္သည္။

ဝန္ထမ္းတခ်ဳိ႔က သူမအား တံုး,အသည္ဟု ေလွာင္ေျပာင္ ပ်က္ရယ္ျပဳၾကသည္။ သူမ၏ကူညီမႈကို လူအမ်ားက အသိအမွတ္ျပဳမွာ မဟုတ္ေၾကာင္း၊ မွတ္မိၾကမွာ မဟုတ္ေၾကာင္းေျပာသည္။

“ပံ်သန္းခ်ိန္ ၁ဝနာရီေတာင္ က်န္ေသးတယ္။ တကယ္လို႔ ကြ်န္မသာ အဲဒီအဘိုးအိုေနရာမွာဆိုရင္ ညစ္ပတ္တဲ့ အဝတ္အစားနဲ႔ အေနရာခက္လိမ့္မယ္။ ခရီးအစမွာ ဒီလိုျဖစ္လိမ့္မယ္လို႔ ဘယ္သူေမွ်ာ္လင့္မလဲ၊ ေနာက္ျပီး လူ၃ဝႏႈန္းနဲ႔ အိမ္သာတစ္လံုးကို သံုးၾကရတယ္။ အိမ္သာ တစ္လံုးေလွ်ာ့သြားတာနဲ႔ ပိုအခက္အခဲ ျဖစ္ၾက လိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကြ်န္မကူညီလိုက္တာပါ။ ဒါလည္း ကြ်န္မတို႔ဝန္ထမ္းေတြရဲ႕ ဝန္ေဆာင္မႈ တစ္ခုပဲ မဟုတ္လား” လို႔ ခပ္ေပါ့ေပါ့ေလး သူျပန္ေျပာခဲ့သည္။

သူမစကားကို ၾကားျပီး အလုပ္အေပၚ ကြ်န္မအေလး မထားမိခဲ့သည္မ်ားကို ျပန္စဥ္းစားၾကည့္ရင္း ကိုယ့္ကိုယ္ကို ရွက္ရြံ႔မိသည္။ ယခင္က သူမေျပာခဲ့ေသာ စကားတစ္ခြန္းကို ကြ်န္မသတိရလိုက္မိသည္။

“ေရွးေရွးတုန္းက ကုသိုလ္အရဆံုးအလုပ္က ဘာလဲသိလား၊ လူေတြကို ေနရာတစ္ေနရာကေန ေနာက္ တစ္ေနရာကို အႏၱရာယ္ကင္းကင္းနဲ႔ ပို႔ေပးတဲ့ “ကူးတို႔” အလုပ္ပဲ။ သူတို႔သြားမယ့္ေနရာဟာ ဝမ္းသာ တာေတြ၊ ဝမ္းနည္းတာေတြေစာင့္ေနပါေစ အႏၱရာယ္ကင္းကင္းနဲ႔ ေရာက္ေအာင္ ပို႔ေပးလိုက္မွ သူတို႔ အတြက္ ေကာင္းေသာစတင္ျခင္းေတြျဖစ္လာမွာ။ ဒါေၾကာင့္ အခုလို ဒီဝန္ေဆာင္မႈေတြ လုပ္ခြင့္ရေနတာ အရမ္းကံေကာင္းတယ္လို႔ဆိုရမွာပဲ။ ဒီကံေကာင္းျခင္းေတြကုိ တန္ဖိုးထား ျမတ္ႏုိးတတ္ရမယ္။ တစ္ျခား လူကို ေကာင္းတာေတြမွ်ေဝတာဟာလည္း ေကာင္းမႈကုသိုလ္တစ္ခုပဲ မဟုတ္လား”

ဝန္ေဆာင္မႈကို သာမန္အလုပ္သေဘာျဖစ္သာ ကြ်န္မထင္ျမင္ေနခ်ိန္တြင္ သူမကေကာင္းမႈ ကုသိုလ္ တစ္ခုအျဖစ္ လူေတြ၏ ႏွလံုးသားထဲ ထိခိုက္နာက်င္ျခင္းမရွိဘဲ ၾကိဳးစားပို႔ေဆာင္ေပးေနျပီျဖစ္သည္။

ရက္မ်ားမၾကာမီ ဘန္ေကာက္မွ စင္ကာပူသို႔ျပန္ေသာ ေလယာဥ္တစ္စီးေပၚတြင္ျဖစ္သည္။ ညစာစားခ်ိန္တြင္ အေမအိုတစ္ဦးသည္ သူ႔ကိုတည္ခင္းဧည့္ခံေသာ အစားအေသာက္မ်ားကိုမစားဘဲ ထိုင္ေနသည္ကို ေတြ႔ရ သည္။

“အစာႏွင့္ မတည့္လို႔လား၊ ေလယာဥ္မူးျပီး ေနထိုင္မေကာင္းလို႔လား အေမ” ဟု ကြ်န္မေမးလိုက္သည္။

အေမအိုမွာ ကြ်န္မကို အားနာစြာတစ္ခ်က္ၾကည့္ျပီး ေလသံတိုးတိုးျဖင့္...

“ဒါ အေမပထမဆံုးအၾကိမ္ ေလယာဥ္စီးဖူးတာပါ။ ဒီအစားအေသာက္ေတြကို အေမစားလိုက္ခ်င္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အေမ့ေျမးက ေလယာဥ္တစ္ခါမွ မစီးဖူးလို႔ ဒီအစားေတြယူျပီး အေမ့ေျမးေလးကို ေကြ်းခ်င္လို႔ပါ”

အေမ့စကားၾကားေတာ့ ကြ်န္မေႏြးေထြးစြာ ျပံဳးလိုက္မိသည္။

“ကိစၥမရွိဘူး အေမ.. အေမသံုးေဆာင္လိုက္ပါ။ ေနာက္မွ အေမ့ေျမးအတြက္ ကြ်န္မသပ္သပ္ ထည့္ေပး လိုက္မယ္” ကြ်န္မစကားကိုၾကားမွ အေမအိုမွာ ဝမ္းသာအားရ သူ႔အစာကို စားေတာ့သည္။ ေလ ယာဥ္ေနာက္ခန္းကို ေရာက္ေတာ့ ကြ်န္မအတြက္ ခ်န္ထားေသာ အစားအစာမ်ားကို ေသခ်ာစြာ ထုပ္လိုက္ မိသည္။

“ဒီေန႔ေလယာဥ္တစ္စီးလံုး အျပည့္ပဲ။ စားစရာ အပိုမက်န္ဘူး။ ဘာလို႔ ကိုယ့္ေဝစုကို ေပးလိုက္ရတာလဲ” လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္တစ္ဦးက နားမလည္စြာေမးသည္။

“ကြ်န္မတို႔က လူငယ္ေတြေလ.. အဆာခံႏိုင္ေသးတယ္။ ေလယာဥ္ဆင္းမွ အိမ္ျပန္စားလို႔ရတယ္။ လူအိုေတြ က အဆာမခံႏိုင္ၾကဘူး”

တကယ္တမ္း ကြ်န္မစိတ္တြင္ ေတြးမိသည္က အေမအိုမွာ ကြ်န္မဝန္ေဆာင္လိုက္ေသာ ခရီး သည္ ေထာင္ေပါင္း မ်ားစြာထဲက တစ္ဦးသာျဖစ္သည္။ အကယ္၍ အေမအိုသာ ေနာက္ တစ္ၾကိမ္ ႏိုင္ငံျခား ထြက္ခြင့္၊ ေလယာဥ္စီးခြင့္မၾကံဳခဲ့လွ်င္ ယခုအၾကိမ္သည္ သူမအတြက္ ပထမႏွင့္ ေနာက္ဆံုးအၾကိမ္ ႏိုင္ငံျခား သို႔ ခရီးထြက္ျခင္းလည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ ဤခရီးစဥ္သည္ သူမဘဝ တစ္ေလွ်ာက္လံုးအတြက္ အမွတ္တရျဖစ္ ခဲ့မည္ဆိုလွ်င္ ကြ်န္မသည္လည္း သူမ၏ အမွတ္တရတစ္ခု ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏိုင္လိမ့္မည္ဟု ယံုၾကည္မိသည္။

ေစတနာရွိရွိ လုပ္ေပး လိုက္ရျခင္းမွာလည္း ကုသိုလ္တစ္ခုပင္ မဟုတ္ပါလား။ လူအမ်ားကို အခြန္မဲ့ ပစၥည္းမ်ားေရာင္းခ်ေနသလို ကြ်န္မတို႔၏ စိတ္ရင္း စိတ္ေကာင္းမ်ားကိုလည္း မွ်ေဝေပးခ်င္ေသးသည္။

ကြ်န္မေန႔တိုင္း လုပ္ေနေသာအလုပ္ႏွင့္ ေဘးပတ္ဝန္းက်င္တြင္ရွိေနသူမ်ားအတြက္ ကြ်န္မတကယ္ေစတနာ ထားႏိုင္ခဲ့ျပီလား။ ေစတနာျဖင့္ ကြ်န္မ ဘယ္ေလာက္ အတိုင္းအတာအထိ ဝန္ေဆာင္ႏိုင္ခဲ့ျပီလဲဆိုတာကို ကြ်န္မအျမဲ ျပန္စဥ္းစားမိသည္။

လူေတြ စိတ္ႏွလံုးေပ်ာ္ရႊင္ဖို႔အတြက္ ကြ်န္မဟာ နတ္သမီးလား..

ဒါမွမဟုတ္ လူေတြရဲ႕အျပံဳးကို ေမာင္းထုတ္တတ္တဲ့ နတ္ဆိုးလား...

အလုပ္တြင္ျဖစ္ေစ၊ ဘဝတြင္ျဖစ္ေစ၊ ယေန႔ေသာ္လည္းေကာင္း၊ မနက္ျဖန္ေသာ္လည္းေကာင္း... အနာဂတ္အတြက္ ကြ်န္မေရြးခ်ယ္မိသည္မွာ “ႏွလံုးသားဝန္ေဆာင္မႈ”ပင္ျဖစ္သည္။


ႏိုင္းႏိုင္းစေန (Tuesday, June 10, 2008)
--------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(သုတစြယ္စုံ)(lwanmapyay.blogspot.com) Facebook Page Twitter Google+

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...