နည္းပညာျမင့္ ကားမ်ားေၾကာင့္ ယာဥ္ေမာင္းမ်ား ကိုယ္စြမ္းကိုယ္စ ယုတ္ေလ်ာ့လာ

သမန္းက်ား

နည္းပညာျမင့္ ကားေတြ ေပၚလာတဲ့ ေခတ္ၾကီးမွာ ကားေတြက ေမာင္းရတာ ပိုလြယ္ လာသလို ယာဥ္ေမာင္းကို အာရံု ေထြျပားေစမယ့္ ပစၥည္း ကိရိယာေတြ ကလည္း ကားထဲမွာ ေပါမ်ားလွ ပါ တယ္။ ေအာ္တို ဂီယာေခတ္ ထြန္းကားလာ တဲ့ ေနာက္ စီယာတိုင္ ကိုင္တတ္၊ လီဘာနင္းတတ္၊ ဘရိတ္ နင္းတတ္ရံုနဲ ့ ကားတက္ေမာင္းေန သူေတြ ရွိလာပါတယ္။

ဗယ္ ဘက္လက္က ဖုန္းတကိုင္ကိုင္နဲ ့ မ်က္လံုးက GPS ကိုၾကည့္ေနျပီး နားက သီခ်င္းကို အက်ယ္ၾကီးဖြင့္ နားေထာင္ေနၾကတဲ့သူတို ့ဟာ အဲယားကြန္း ဖြင့္ထားလို ့ဆိုျပီး မွန္ကိုလည္း အလံုတင္ျပီး ပိတ္ထားပါေသး တယ္။ သူတို ့ရဲ ့နား၊ မ်က္စိ၊ အာရံု ေတြဟာ ကားထဲမွာလည္း မရွိ၊ လမ္းေပၚမွာလည္း မရွိပါဘူး။

လမ္းေတြကိုလည္း ေကာင္းသည္ ထက္ေကာင္းေအာင္ ျပဳျပင္ထားေတာ့ ျဖဴးအိေနတဲ့ လမ္းေပၚမွာ တင္းေဖာင္းေနတဲ့ တာယာျပားၾကီး ေတြက အားေကာင္းလွတဲ့ အင္ဂ်င္ တြန္းအားေၾကာင့္ ရႊီးခနဲ၊၀ွစ္ခနဲ သြားေနၾကပံုမ်ား သေဘာက်စရာေကာင္းသလို စိုးရိမ္စရာလည္း ေကာင္း ေနပါတယ္။ အေနာက္ႏိုင္ငံေတြ မွာေတာ့ GPS ကိုအားကိုးလို ့ တစ္ဖက္ပိတ္လမ္းထဲ ၀င္သြားၾကသူေတြ၊ တံတားမရွိတဲ့ ျမစ္ကမ္းပါးေရာက္ သြား သူေတြ တျဖည္းျဖည္း မ်ားလာပါတယ္။ Apple ရဲ ့ Maps Application ဟာ လံုး၀ၾကီး စိတ္မခ်ရသလို စမတ္ဖုန္း တက္ဘလက္ GPS ေတြကလည္း အလြဲလြဲအေခ်ာ္ေခ်ာ္ ျပခဲ့ၾကတဲ့ အၾကိမ္ေရေတြ မနဲလွပါဘူး။

နည္းပညာ အားကိုးလာၾကတဲ့ေနာက္ပိုင္း ကားေမာင္းစြမ္းရည္ က်ဆင္းလာသလို ယာဥ္၊ စက္၊ လမ္း အေၾကာင္း ဗဟုသုတလည္း နည္းပါးလာၾကျပီး လူသားသဘာ၀ လမ္းေၾကာင္းရွာေဖြ မွတ္သားနည္းကို လည္း ပ်ိဳးေထာင္ေလ့က်င့္ ၾကတာမ်ိဳး မရွိသေလာက္ နဲပါးလာျပီျဖစ္တဲ့ အတြက္ နည္းပညာမွ မရွိရင္ လူငယ္ေတြဟာ ေၾကာင္စီစီနဲ ့ ရပ္ေနၾကမယ့္ အေျခအေနကို ေရာက္ရွိေနပါတယ္။

ကားထုတ္လုပ္သူေတြက ပါ၀ါစီယာတိုင္ တပ္ေပးၾကတယ္။ အလိုအေလ်ာက္ အရွိန္ခ်ိန္ညွိေမာင္းႏွင္ေပးတဲ့ ခရူဇာ တပ္ေပးၾကတယ္။ မိုးစိုစို၊ႏွင္းရႊဲရႊဲ၊ ဖုန္ကပ္ကပ္၊ ရႊံ ့လူးလူး ကၽြီခနဲမိမယ့္ ဘရိတ္မ်ိိဳး တပ္ေပးၾကတယ္၊ ဒါ့အျပင္ ဘရိတ္ နင္းလိုက္တဲ့အခါ ကားဗယ္၊ ညာလူးမသြားေအာင္၊ တစ္ပတ္ လည္မသြားေအာင္ အီလက္ ထေရာနစ္ တည္ျငိမ္မႈထိန္း စနစ္ပါ ထည့္ေပးလိုက္ေသးတယ္။

ကားဒက္ရွ္ဘုတ္ ဆိုတာကလည္း ေလယာဥ္ပ်ံတစ္စီးရဲ ့ထိန္းခ်ဳပ္ခန္းေလာက္ နီးနီး ခလုပ္နဲ ့ဒိုင္ခြက္မ်ိဳးစံု ပါတယ္။ အင္ဂ်င္ဆိုတာကလည္း Aerodynamic စနစ္ကိုသံုးထားတာျဖစ္တဲ့အတြက္ လီဗာကို တို ့ထိ လိုက္ရံုနဲ ့ ကားက ရႊီခနဲပဲ။ ထိုင္ခံုကလည္း ဇိမ္ခံထိုင္ခံုဆိုေတာ့ အခုေနာက္ပိုင္း ထုတ္လိုက္တဲ့ ကားေတြဟာ တစ္ခ်ိန္က အာကာသယာဥ္ေတြ ထက္ေတာင္ ပိုအဆင့္ျမင့္ျပီး ဇိမ္ခံလို ့ေကာင္းေနတာ အမွန္ပါပဲ။

ဒါေပမယ့္ အာကာသယာဥ္ေတြက တစ္စီးတည္း ေလဟာျပင္ထဲကို သြားတာပါ။ ကားေတြကေတာ့ အျခား ေမာ္ ေတာ္ယာဥ္ေတြ၊ လူေတြ ဥဒဟိုသြားလာေနတဲ့ လမ္းေတြေပၚကို သြားရတာပါ။

ဒီကားေတြက လမ္းေပၚလည္း အႏၱရယ္ကင္းေအာင္ေတာ့ လုပ္ေပးပါတယ္။ ေရွ ့ကား၊ေနာက္ကား အကြာ အေ၀း၊ အရွိန္ထိန္းခ်ဳပ္မႈ၊ အလိုအေလ်ာက္ ဘရိတ္စနစ္၊ ယာဥ္ေမာင္း အိပ္ငိုက္ရင္ အခ်က္ေပးစနစ္ေတြနဲ ့ နည္းပညာက လုပ္စရာရွိတာ အကုန္လုပ္ေပး ထားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ လူေတြက နည္းပညာေပၚ အားကိုး လြန္းလာတဲ့အတြက္ ကားရဲ ့ေရွ ့ေနာက္ ေဘးဘီ ၀ဲယာေတြမွာ ဘာေတြျဖစ္ေနသလဲ ဆိုတာကို ေလ့လာမႈ အားနဲလာပါတယ္။ ေကာင္ ေလးေတြ ကားေပၚမွာ ေကာင္မေလးပါလာရင္ ကုန္ေရာပဲ။

မိန္းကေလးမ်ားကလည္း ေနာက္ၾကည့္မွန္ ေပၚမွာ ဘာေတြခ်ိ္တ္ထားမွန္းမသိ၊ ေနာက္ကိုေကာင္းေကာင္း မျမင္ရသလို ဒက္ရွ္ဘုတ္ေပၚမွာ အေမႊးပြတဘက္၊ အဲဒီအေပၚ မွာ ေရေမႊးပုလင္း၊ အရုပ္ေတြ၊ သူတို ့ရဲ ့ လက္ကိုင္အိတ္၊ ဖုန္းနဲ ့ အိမ္ျပန္ေရာက္ရင္ စားဖို ့ မုန္ ့ေတြ တင္ထားလိုက္ရင္ မ်ား ေရွ ့လည္းမျမင္ ရ၊ ေနာက္ လည္းမျမင္ရ၊ ကားမွန္ေတြကို စတစ္ကာ မည္းေနေအာင္ ကပ္ထားေတာ့ ေဘးလည္း မျမင္ရ၊ ဒီလိုလူ ဒီလိုကားေတြ လမ္းေပၚမွာ တျဖည္းျဖည္း မ်ားလာတဲ့အတြက္ ယာဥ္၊ လမ္းအႏၱရယ္ဟာ တစ္ေန ့ တျခား တိုးလာေနပါတယ္။

ေလ့လာသင္ယူမႈအားနဲလာျခင္း။ ကားဒက္ရွ္ဘုတ္က ခလုပ္ေတြ၊ ဒိုင္ခြက္ေတြ အားလံုးကို ၾကည့္ေနရင္း ကားကို အႏၱရယ္ကင္းစြာ ေမာင္းႏွင္ဖို ့ မျဖစ္ႏိုင္သလို ခရူဇာဖြင့္ထားျပီး ျပန္ျဖဳတ္ဖို ့ေမ့ၾကလို ့ အသည္း အသန္ဘရိတ္အုပ္ ရပ္တန္ ့ရတဲ့ ကားေတြလည္း မနဲလွပါဘူး။ GPS ေၾကာင့္ ဒုကၡေရာက္ၾကတာ ပိုမ်ားပါတယ္။ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္မွာ UK သတင္းစာ The Mirror က စစ္တမ္းေကာက္ယူ ခဲ့ရာမွာ GPS ျပ တဲ့ ေနာက္ လိုက္ေမာင္းျပီး ေနာက္ကား၊ ေရွ ့ကား ကို သတိမထားမိဘဲ ရုတ္တရက္ ခ်ိဳးေကြ ့မိလို ့ ယာဥ္ မေတာ္တဆျဖစ္ရသူ ဦးေရ ၁ ဒသမ ၅ သန္း ရွိခဲ့ပါတယ္။ GPS ေမာင္းခိုင္းတိုင္း လိုက္ေမာင္းမိလို ့ တစ္ဖက္ပိတ္လမ္းေတြ၊ လမ္းက်ဥ္းေတြ၊ တံတားမရွိျမစ္ေတြကို ေရာက္သြားျပီး ခက္ခက္ခဲခဲျပန္လွည့္ရသူ ဦးေရဟာလည္း ၃ သိန္းထက္မနဲ ရွိခဲ့ပါတယ္။

တစ္ခါ GPS အိမ္မွာ က်န္ခဲ့လို ့ျဖစ္ေစ၊ ဘက္ထရီ အားကုန္သြားလို ့ျဖစ္ေစ အသံုးျပဳမရေတာ့တဲ့ အခါ ယာဥ္ေမာင္း ေတြဟာ ေန ့တိုင္းသြားေနက် လမ္းကိုေတာင္ ေျဖာင့္ေအာင္ မသြားႏိုင္ၾကေတာ့ ပါဘူး။ ဂါထာတစ္ပုဒ္ကို ေန ့တိုင္း ၾကည့္ဖတ္တဲ့လူဟာ ကာလရွည္ၾကာ လာလည္း အဲဒီဂါထာကို အလြတ္မရြတ္ႏိုင္ သလိုပါပဲ။ စာအုပ္ကိုပဲအားကိုး ေတာ့ ဦးေႏွာက္က လိုက္မမွတ္ေတာ့တာပါ။ ဒီလိုပါပဲ။ GPS ျပတဲ့အတိုင္းပဲ လိုက္ေမာင္းေနေတာ့ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ ေမာင္းရေတာ့မယ္ဆိုရင္ ေၾကာင္စီစီျဖစ္လာၾကျပန္ပါတယ္။

ဦးေႏွာက္က ျမိဳ ့ျပရဲ ့ ပထ၀ီေျမမ်က္ႏွာသြင္ျပင္နဲ ့ လမ္း၊ အေဆာက္အဦး အမွတ္အသားေတြကို မွတ္မ ထားေတာ့ပါဘူး။

နည္းပညာကို လြန္ကဲစြာ မွီခိုလ်င္ ဦးေႏွာက္ စြမ္းရည္က်ဆင္း။

အထူးသျဖင့္ ျဂိဳလ္တုလမ္းျပစနစ္အေပၚ မွီခိုလြန္း အားၾကီးလာေတာ့ ဦးေႏွာက္ရဲ ့သဘာ၀ လမ္းေၾကာင္း ရွာ၊ေနရာ မွတ္စြမ္းရည္ကို သိသာစြာ က်ဆင္းေစပါတယ္။ လူေတြဟာ သူတို ့သြားခဲ့တဲ့ေနရာကို ဘယ္ လိုျပန္သြား ရမယ္ဆိုတာ လမ္းမညႊန္ႏုိင္ၾကေတာ့သလို အရင္လို ေျမပံု ေလးဖတ္လိုက္၊ လူေတြကိုေမးလိုက္ နဲ ့လည္း ခရီးေရာက္ေအာင္ မသြားတတ္ၾကေတာ့ ပါဘူး။

လူ ့ခႏၶာကိုယ္က လိုတာကိုပဲလုပ္ပါတယ္။ မသံုးတာၾကာရင္ အဲဒီအဂၤါအစိတ္အပိုင္းကို ဦးေႏွာက္က လွံဳ ့ေဆာ္ေပးမႈ လည္း နဲသြားပါတယ္။ အရင္က ေျမပံုညႊန္းေတြဖတ္၊ လူေတြကိုေမးျပီး သြားရလာရေတာ့ ဦးေႏွာက္က သတင္း အခ်က္အလက္ေတြကို လိုက္လံ မွတ္သားရပါတယ္။ ဒီေတာ့ လူေတြ မွတ္ဥာဏ္ေကာင္းေန ၾကတာေပါ့။ အခု GPS က ေျပာတာကို လိုက္ေမာင္းေနရံုပဲ ဆိုေတာ့ မွတ္လည္း အပိုပဲေလ။ ဒီေတာ့ မွတ္ဥာဏ္ပိုင္းေတြလည္း အားနဲလာၾကတာ ေပါ့ လုိ ့ ဂ်ာမနီႏိုင္ငံ ဖေရးဘတ္ တကၠသိုလ္က သင္ယူမွတ္သားျခင္းဆိုင္ရာ သုေတသီတစ္ဦးက ေျပာျပပါတယ္။

နည္းပညာကို အသံုးခ်ပါ။ အားကိုးမႈ လြန္ကဲတာမ်ိဳး မျဖစ္ပါေစနဲ ့။ ကားကုမၸဏီေတြကေတာ့ ကားေတြကို ဒီထက္ ေကာင္းေအာင္၊ လူပိုသက္သာေအာင္ ထုတ္လုပ္ေနၾကမွာပါ။ လူေတြကသာ နည္းပညာကို လံုး၀ၾကီး အားမကိုးဘဲ ကိုယ္စြမ္း ကိုယ္စေတြကိုလည္း ထုတ္ေဖာ္အသံုးခ်လို ့ အမ်ားျပည္သူသံုး လမ္းမ ၾကီးေတြမွာ ကိုယ္ေတြေရာ သူမ်ား ေတြပါ ေဘးအႏၱရယ္ ကင္းေစႏိုင္ဖို ့ ဂရုျပဳေဆာင္ရြက္သင့္ တယ္ လို ့ ေလ့လာေရးသား တင္ျပလိုက္ရပါတယ္။

Lashio News Diary
--------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(သုတစြယ္စုံ)(lwanmapyay.blogspot.com) Facebook Page Twitter Google+

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...