အခါးရည္တစ္ခြက္ႏွင့္ ပ်ားရည္တစ္စက္

ခ်ီးမြမ္းျခင္းႏွင့္ ကဲ့ရဲ႕ျခင္းတို႔သည္ ေလာက၏ သဘာ၀ တရားမ်ားျဖစ္ ၾကပါသည္။ ဘ၀မွာျဖစ္ေစ၊ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမွာျဖစ္ေစ လူမႈပတ္၀န္းက်င္တြင္ ဆက္ဆံေနထိုင္ ရသူတိုင္း ခ်ီးမြမ္းျခင္းႏွင့္ ကဲ့ရဲ႕ျခင္း တို႔ကို ခံခဲ့ရ ဖူးသူတိုင္း ပင္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ယေန႔ လူမႈပတ္၀န္းက်င္တြင္ ခ်ီးမြမ္းျခင္းက နည္း၍ ကဲ့ရဲ႕ျခင္းကသာ ပိုမ်ားေနသည္ကို ေတြ႕ရွိရပါသည္။ လူတို႔သည္ အမ်ားအားျဖင့္ သူတစ္ပါး၏ မေကာင္း ကြက္ကို ၿမိန္ေရ ယွက္ေရ ေျပာဆို ကဲ့ရဲ႕ဖို႔ရာ လြယ္ကူ သေလာက္ သူတစ္ပါး၏ ေကာင္းကြက္ကို ေျပာဆိုခ်ီးမြမ္း ဖို႔ရာကား အင္မတန္ ၀န္ေလးတတ္ ၾကပါသည္။ မေကာင္းျမင္စိတ္၊ အပ်က္စိတ္၊ အျပဳသေဘာမေဆာင္ေသာ အေတြး အေခၚ (Negative Sharing) မ်ားကိုသာ မွ်ေ၀ေနၾက သူမ်ားပါသည္။ ထိုသုိ႔ေသာ သူမ်ားသည္ အပ်က္ သေဘာေဆာင္သည့္ ၀န္းက်င္ႀကီး (Negative Surrounding) ကို ဖန္တီးၾကသူမ်ား ပင္ျဖစ္ပါသည္။

ကဲ့ရဲ႕သည္၊ ျပစ္တင္သည္၊ ႐ႈတ္ခ်သည္၊ အတင္းေျပာသည္ ဆိုသည့္ အရာမ်ားသည္ သေဘာထားေသးသိမ္ သူတို႔၏ အလုပ္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ ကဲ့ရဲ႕ သည္ဆိုသည္မွာ သူတစ္ပါး၏ မေကာင္းကြက္ကို ေျပာ ဆိုျခင္းျဖစ္ ပါသည္။ အတင္းေျပာသည္ဆိုသည္မွာ သူတစ္ပါး၏ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္၊ မေကာင္းကြက္မ်ားကို ထိုသူ၏ေနာက္ ကြယ္တြင္ အျခားတစ္ေယာက္အား တင္ျပေျပာဆိုျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ အခ်ိဳ႕သည္ သူတစ္ပါး၏ မေကာင္းေၾကာင္းကို အာေပါင္အာရင္း သန္သန္ေျပာရမွ စား၀င္အိပ္ေပ်ာ္သူမ်ား ရွိပါသည္။ ကဲ့ရဲ႕ျခင္း၊ ျပစ္ တင္ ႐ႈတ္ခ်ျခင္းႏွင့္ သူတစ္ပါးအတင္းေျပာျခင္းတို႔သည္ ႏႈတ္ျဖင့္ ဒုစ႐ိုက္အလုပ္ကို အားရပါးရက်ဴး လြန္ေနျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ထို႔အျပင္ သူတစ္ပါးအား ျပစ္တင္ ကဲ့ရဲ႕အတင္းေျပာသူမ်ားသည္ မိမိစကားလံုး၊ မိမိပါးစပ္ျဖင့္ မေကာင္းမႈ (အကုသိုလ္) မ်ားအား ၀ယ္ယူ စုေဆာင္းေနသူမ်ားႏွင့္လည္း တူပါသည္။

အတင္းေျပာျခင္းျဖင့္ မည္သည့္ေကာင္းက်ိဳးမွ မျဖစ္ထြန္းႏိုင္ပါ။ သူတစ္ပါး အတင္းေျပာသူ၊ နားေထာင္သူႏွင့္ အတင္းေျပာခံရသူ မည္သူ႔အတြက္မွ အက်ိဳးမရွိပါ။ သူတစ္ပါး မေကာင္းေၾကာင္း အတင္းကို ေျပာမည့္ သူသည္ ႏႈတ္က ထုတ္မေျပာမီ ထိုသူ၏မေကာင္းကြက္မ်ားကို စိတ္တြင္ႀကံေတြး အာ႐ံု ျပဳရပါသည္။ ထိုသို႔ ျပဳလုပ္ေနျခင္းသည္ အကုသိုလ္ေတြသာ ရရွိ၍ မိမိအခ်ိန္ကို အလဟႆျဖဳန္းတီးေနျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။ ထိုမွ်မကေသး - နားေထာင္ ေနရသူ၏ တန္ဖိုးရွိေသာ အခ်ိန္ကိုပါ မိမိ၏ အကုသိုလ္စိတ္ျဖင့္ ျဖဳန္း တီးရာ ေရာက္ပါသည္။

သူတစ္ပါးအေၾကာင္း ကဲ့ရဲ႕အတင္းေျပာသူသည္ မိမိ၏ စိတ္ႏွလံုးကို ပူေလာင္ေစ႐ံုသာမက သူတစ္ပါးကိုပါ ပူေလာင္မႈရရွိေအာင္ မီး႐ိႈ႕သူ ျဖစ္ပါသည္။ အေျပာခံရသူက တစ္နည္းနည္းျဖင့္ ျပန္လည္သိရွိ သြားပါ ကလည္း ထိုအေျပာခံရသူကို ထပ္မံပူေလာင္ေစျပန္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အတင္းေျပာသူမ်ားသည္ အပူ တရားေသာကမ်ားကို လိုက္လံမွ်ေ၀ေပးေနသူ မ်ားျဖစ္ပါသျဖင့္ အထူး သတိထားေစလိုပါသည္။ ထိုသူမ်ား သည္ လူမႈပတ္၀န္းက်င္တြင္ ခ်စ္ခင္ သူနည္းပါးသည္ကိုေတြ႕ႏိုင္ပါသည္။ မည္သူမွ်လည္း အေပါင္းအသင္း လုပ္လုိ ၾကမည္မဟုတ္ပါ။ ထိုသူမ်ားကို မည္သို႔သိရွိႏိုင္မည္နည္း။ အဓိက သတိထားႏိုင္ေစမည့္ အခ်က္ႏွစ္ခ်က္ရွိပါသည္။

(၁) သူမ်ား၏ မေကာင္းေၾကာင္း (အတင္းအဖ်င္း ကဲ့ရဲ႕ျခင္း) ကို မေမးဘဲႏွင့္ ေျပာတတ္ၿပီး၊ ေမးလွ်င္လည္း ခ်ဲ႕ကား၍ ေျပာတတ္ျခင္း။

(၂) သူမ်ား၏ ေကာင္းေၾကာင္း (ဂုဏ္ေက်းဇူးခ်ီးမြမ္းျခင္း) ကို မေမးလွ်င္ မေျပာ၊ ေမးလွ်င္လည္း ေလ်ာ့ေပါ့ ထိန္ခ်န္၍ ေျပာတတ္ျခင္းတို႔ ျဖစ္ပါသည္။

အသင္းအဖြဲ႕ႏွင့္ လုပ္ရေသာ လုပ္ငန္းခြင္ အဖြဲ႕အစည္းတိုင္းအတြက္ ထိုသူမ်ားသည္ အႏၲရာယ္ရွိႏိုင္ပါ သည္။ ေကာင္းသည့္ သေဘာထားျဖစ္ေစ၊ ဆိုးသည့္သေဘာထားျဖစ္ေစ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုအေပၚ မ်ားစြာ အက်ိဳးသက္ ေရာက္မႈရွိေစပါသည္။ ပိုဆိုးတာက ဆိုးသည့္သေဘာထား (Negative Attitudes) မ်ားသည္ အဖြဲ႕အစည္းအတြင္း ကူးစက္မႈ လ်င္ျမန္လွပါသည္။ ထိုအခ်က္ကို လုပ္ငန္းခြင္အဖြဲ႕အစည္းမ်ားတြင္ ဦးေဆာင္ေနသည့္ ေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ ေကာင္းစြာ သတိထားရမည္။ မိမိအဖြဲ႕အစည္းအတြင္း မေကာင္း သည့္အေတြးအေခၚ (Negative Thinking)၏ လႊမ္းမိုးမႈမ်ား မျဖစ္ေပၚေအာင္ ထိန္းခ်ဳပ္ကြပ္ကဲရ မည္။ ျပန္႔ပြားျခင္း မရွိေအာင္လည္း ကာကြယ္ႏိုင္ရမည္။

ေခါင္းေဆာင္မ်ားအေနျဖင့္ အဖ်က္သေဘာထားမ်ား၏ ေနရာတြင္ အျပဳသေဘာထားမ်ား၊ အေကာင္းျမင္ စိတ္မ်ားႏွင့္ တစ္ခ်ိန္လံုး အစားထိုးရန္ တာ၀န္ရွိသည္။ ကဲ့ရဲ႕ျခင္း၊ ျပစ္တင္ရႈတ္ခ်ျခင္း၊ အတင္းေျပာျခင္း စသည့္ အဖ်က္သေဘာထားမ်ားအစား ခ်ီးမြမ္းျခင္း၊ အသိအမွတ္ျပဳျခင္း၊ အားေပး ခ်ီးျမႇင့္ျခင္းမ်ားႏွင့္သာ အစားထိုးႏိုင္မည္ဆိုပါက ေအာင္ျမင္ေသာ အျပဳ သေဘာေဆာင္သည့္ ၀န္းက်င္ႀကီးတစ္ခု (Positive Surrounding) ကို ဖန္တီး ႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။

ကမၻာေက်ာ္လူမႈဆက္ဆံေရးပါရဂူႀကီး ေဒးလ္ကာနက္ဂ်ီက ခ်ီးမြမ္းျခင္း၊ ကဲ့ရဲ႕ျခင္းတို႔ႏွင့္ပတ္သက္၍ ““တိရိစၦာန္မ်ားကိုေျပာင္းလဲေအာင္ သံုးသည့္နည္း မ်ားကို လူအမ်ားအတြက္ အဘယ္ေၾကာင့္ မသံုးၾကပါ သနည္း”” ဟု ေမးဖူး ပါသည္။ တိရိစာၦန္မ်ားကိုေျပာင္းလဲေအာင္ ေလ့က်င့္ေပးရာတြင္ တုတ္အစား အစား အေသာက္ကို သံုးၾကပါသည္။ လူအမ်ားႏွင့္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရး တိုးတက္ေကာင္းမြန္လာေစဖို႔အတြက္ ကဲ့ရဲ႕႐ႈတ္ခ် ျပစ္တင္ေနမည့္အစား ခ်ီးမြမ္းအသိအမွတ္ျပဳေပးျခင္းကို သံုးရမည္ျဖစ္ပါသည္။ ခ်ီးမြမ္းအသိ အမွတ္ျပဳ ေပးျခင္းအားျဖင့္ အျခားသူမ်ားအား တိုးတက္သည္ထက္ တိုးတက္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ လိုစိတ္ မ်ားျဖစ္ေပၚေစသည္ဟု ေဒးလ္ကာနက္ဂ်ီက ေျပာခဲ့ပါသည္။

မွန္ပါသည္။ လူအေယာက္စီတိုင္းသည္ မိမိကို ျပစ္တင္ကဲ့ရဲ႕ျခင္းထက္ ခ်ီးမြမ္း အသိအမွတ္ျပဳျခင္းကို ပိုမို လိုလား ၾကပါသည္။ လူအမ်ား အလိုခ်င္ဆံုး ေသာအရာမ်ားထဲတြင္ ခ်ီးမြမ္းျခင္း ပါ၀င္၏။ ကဲ့ရဲ႕ ျပစ္တင္ျခင္း ကိုမူ မည္သူမွ လိုခ်င္ႏွစ္သက္ၾကမည္ မဟုတ္ပါ။ အခါးရည္တစ္ခြက္ထက္ ပ်ားရည္ တစ္စက္က ယင္ေကာင္မ်ားစြာကို ပိုမိုဆြဲေဆာင္ႏိုင္ပါသည္။ လူအမ်ားအလိုရွိေသာ အရာကိုေပးႏိုင္ေသာသူထံ လူ အမ်ား လာေရာက္စုေ၀းေလ့ရွိၾကပါသည္။ ဤအခ်က္ကို သိရွိထားလွ်င္ မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းမ်ား ပိုမိုတိုးပြား လာမည္ ျဖစ္ပါသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ လုပ္ငန္းခြင္မွာျဖစ္ေစ၊ လူမႈအသိုင္းအ၀ိုင္း ၀န္းက်င္တြင္ျဖစ္ေစ ေအာင္ျမင္မႈႀကီးႀကီးမားမားကို ရရွိလိုလွ်င္ မိမိပတ္၀န္းက်င္မွ လူမ်ားအား တတ္ႏုိင္သေလာက္ အေကာင္းျမင္စိတ္ႏွင့္ ၾကည့္ၿပီး ခ်ီးမြမ္းတတ္ သည့္ အေလ့အထကို ေမြးျမဴရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုသို႔ ျပဳလုပ္ႏိုင္မည္ဆိုပါက လူခ်စ္လူခင္ ေပါမ်ားလာေစၿပီး သက္ဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းနယ္ပယ္ အသီးသီးတိုင္းတြင္ ႀကီးမားေသာ ေအာင္ျမင္မႈကို ရရွိႏိုင္မည္မွာ မလြဲ ဧကန္ျဖစ္ပါသည္။

Let's Fly Together!

ဖူးေက်ာ္ဇင္ (Future Wave)
JOB seekers Journal, Vol.3, No.43
-------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(သုတစြယ္စုံ)(lwanmapyay.blogspot.com) Facebook Page Twitter Google+

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...